Ga naar inhoud

Dreambox DM800HD met Sundtek usb tuner problemen

Ga naar oplossing Opgelost door mitcheman,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een dreambox DM800HD kabel ontvanger. Voor deze linux doos heb ik van het weekend een Sundtek usb DVB-C tuner gekocht. Driver zijn geïnstalleerd echter als ik de tuner start via het control center wil hij mijn enigma rebooten. Nadat dit gebeurt blijft hij in een boot loop hangen.

Ik zie op de box zelf het scherm booting multimedia met een balk die volloopt. Dit blijft hij doen. Dus vollopen scherm uit op dreambox scherm aan vollopen scherm uit.

Dit doet hij een paar keer waarna vervolgens het blauw ledje in de sundtek uitgaat en het scherm van de dreambox ook uitblijft. Op mijn tv zit ik dan het bootscherm van mijn image.

Ik draai een recent openpli image. En ik wil graag mijn tuner werkend hebben zodat ik 2 tuners heb.

Wie heeft voor mij de oplossing of tips/trucs?

Alvast bedankt.

Gr. Mitcheman

Geplaatst:

Oplossing heb ik helaas niet maar wel een advies om je veel zoekwerk te besparen.

Neem contact op met Sundtek in Berlijn en je krijgt prima support. (maakt niet uit waar de tuner aangeschaft is)

Desnoods logt men zelfs in je box in om een diagnose te kunnen stellen

Geplaatst:

DM800 is Pli 2.1 met stokoude 2.6.18 kernel .

DM800SE kan PLi 3.0 zijn met 3.2? kernel.

Welke versie heb je dan en heb je wel de goede sundtek/drivers/software? daarvoor geinstalleerd

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Ik ben even wezen kijken welke software ik draai.

Mijn box heeft het volgende

Image: OpenPli 2.1

Kernel versie: 2.6.18

Enigma: Dec 26 2012

Laatste update: 2013-04-12

Geplaatst:

Mitcheman: ik zag dat je contact met Sundtek hebt gezocht en dat Markus Rechberger, middels Skype, de oplossing voor je probleem heeft aangedragen.

Nog steeds niet opgelost al dan niet met medewerking van het OpenPLi-forum?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...