Ga naar inhoud


Amiko 8200 ziggo frequenties


max

Aanbevolen berichten

Deze post lijkt op het probleem dat gjstroom had in zijn post "Amiko HD8200 Ziggo 5555".

 

Ik heb het probleem  bij het inscannen van de freq 340 en 356. Op 340 zit RTL Telekids/ Foxlife HD en op 356 zit TLC.

 

Nu is het zo dat als ik beide zenders er niet goed werkend in heb staan. Ik heb óf beeld op Telekids óf beeld op TLC. Als ik scan op 356 dan heb ik beeld op TLC, maar valt Telekids uit. En als ik scan op Telekids dan valt TLC uit. Ik heb beide freq verwijderd uit de lijst en separaat opnieuw ingescand, maar dat mocht niet baten. Het lijkt erop dat freq 356 freq 340 overruled. In de lijst van zenders staat welke freq gebruikt wordt voor een kanaal. Als ik op 356 scan zie ik dat de freq van RTL Telekids van 340 naar 356 gaat.

 

Hoe kan ik dit oplossen? Door die ddf en udf van gjstroom in te laden? Ik wil niet teveel klooien in die box, maar als het moet, dan moet het. Ik kan niet inloggen op de box met root/root. Ik heb de box in de winkel gekocht en die verkoper had een image voor mij erop gezet, de gegevens zijn in de bijlage. Ik probeer in te loggen met flashfxp. Op mijn dreambox kom ik wel via flashfxp erop. Weet iemand trouwens welke image erop staat, is dat Spark?

 

 

Heeft iemand een suggestie wat ik het beste kan doen?

 

 

post-67175-0-94864700-1366015171_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij draait de Amiko helemaal geen ftp server, dus met flashfxp zal je er niet in komen. 

Ook moet je deze box niet vergelijken met de dreambox. Deze box is closed-source waarbij er weinig tot geen ontwikkeling is, dat zie je ook terug aan de prijs.

 

Ik heb ook de frequentie opnieuw gescanned, en bij mij stonden de desbetreffende kanalen er 2x, de kanalen met verkeerde frequentie verwijderd en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik heb niet opgelet of het er 2 keer in kwam te staan. Zal kijken of dat helpt. Van dat closed source begrijp ik t niet, bij die duurdere Amiko's kan het wel (root/root heb ik begrepen), misschien op de 8200hd dan niet, maar is wel vreemd. Ik zal laten weten of het scannen is gelukt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Graag zou ik dit topic nogmaals omhoog halen.

Ik heb zelf ook sinds kort een Amiko 8240 en ondervind problemen met de installatie (scannen van zenders gebied 1111).

Zoals de topic starter aangeeft is het of Fox Sports Eredivisie 1 HD kijken (zit bij ziggo in TP19 op frequentie 428.0000 256-QAM) OF Fox Sports Eredivisie 5 (zit bij ziggo in TP5 460.0000 256-QAM)

 

Als ik eerst een blind-scan doe op 428.0000 komen alle zenders naar voren behalve de zenders op frequentie 460.0000  (Fox eredivisie 5, Sport 1 voetal HD, Motors TV).

 

Als ik dan nogmaals op de amiko een (normale, dus geen blind) scan doe op frequentie 460.0000 QAM-256 dan doen alleen deze zenders (FOX eredivisie 5) het nog en dan doet Eredivisie FOX 1 HD het weer niet (die in die andere TP zit).

 

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

Ik dank u allen alvast hartelijk!

 

Ter info: Hier staan alle TP's, Frequenties etc:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

aangepast door pinakken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...