Ga naar inhoud


internet via Canal Digitaal


Dreeke

Aanbevolen berichten

Al geruime tijd heb ik internet via Canal Digitaal. Sinds het begin ben ik niet de meest tevreden klant die ze hebben. Met een gemiddelde download van 7 MB is het niet echt "snel" internet. Ondanks verwoede schriftelijke en telefonische pogingen, is het me niet gelukt om meer snelheid te krijgen op dit abonnement. Reden was het contract wat ze met KPN hadden, waardoor ze geen VDSL oplossing konden bieden.

 

Inmiddels is dat veranderd en biedt Canal Digitaal hogere snelheden aan, echter is dit alleen voor NIEUWE klanten. Bestaande klanten worden op een wachtlijst geplaatst omdat het voor deze club niet mogelijk is om ze te upgraden.

 

Gelukkig loopt mijn contract per 30 juni met ze af. Ik heb het zó met ze gehad!

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sinds een maand heb ik ook de beschikking over internet van Canal Digitaal.

Echter de postcode check op de site is erg optimistisch, zoals men daar zelf ook toegeeft.

 

De check gaf aan, dat ik Snel internet kon nemen (50 Mbit), en dat het op mijn adres op ongeveer 35 Mbit zou uitkomen.

In werkelijkheid is de maximale snelheid op de lijn 33 Mbit, en de werkelijke rond de 25.

Er ligt blijkbaar nog niet voldoende glasvezel in de buurt..

 

Volgens de helpdesk van Canal Digitaal maken ze gebruik van het netwerk van KPN; in zekere zin klopt dat, maar de DNS servers wijzen naar een KPN dochter: Telfort.

Dat lijkt men daar niet echt te weten overigens; ook de afhandeling van de bestelling ging wat chaotisch. De overstap ging wel weer uitstekend, ik heb slechts 30 minuten zonder internet gezeten.

 

Bovendien is het mij met het standaard meegeleverde modem (Zyxel) niet gelukt om deze snelheid te behalen, daarvoor heb ik mijn eigen Fritz 7390 maar weer ingezet.

 

Maar zes maanden gratis op een contract van 18 maanden helpt wel om er niet al te erg van te balen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...