Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn  vu+ solo2 heb ik via HDMI aangeloten rechtstreeks op de tv, dat werkt prima!

Ook heb ik een optische kabel aangesloten rechtstreeks naar mijn home cinema set, hier wat problemen mee.
Als ik nu bijv een film wil kijken en het geluid via mijn home cinema set wil afspelen dan moet ik eerst downmix uitschakelen om dolby surround te kunnen afspelen. Ook moet ik het volume heel hoog zetten via mijn home cinema set om normaal geluid te krijgen.

Bij vorige schotelontvangers kon ik audio instellingen voor hdmi en optisch appart instellen zodat je niet hoeft te kiezen (downmix aan of uit).

Heeft iemand ideeen, tips om dit probleem op te lossen??

Groeten

Vu+ Solo2 - OpenPli 4.0

Maxdigital XP 1000 - OpenPli 4.0

Geplaatst:

als je een home cinema set hebt is het de bedoeling dat je de box via hdmi aansluit op je

receiver en de receiver via hdmi op tv

grtzPhilip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

als je een home cinema set hebt is het de bedoeling dat je de box via hdmi aansluit op je

receiver en de receiver via hdmi op tv

grtzPhilip

Hey Philip,

Ik heb geen hdmi aansluitingen op mijn home cinema set.

Hij is al een paar jaar oud.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Gr.

Vu+ Solo2 - OpenPli 4.0

Geplaatst: (aangepast)

Mijn  vu+ solo2 heb ik via HDMI aangeloten rechtstreeks op de tv, dat werkt prima!

Ook heb ik een optische kabel aangesloten rechtstreeks naar mijn home cinema set, hier wat problemen mee.

Als ik nu bijv een film wil kijken en het geluid via mijn home cinema set wil afspelen dan moet ik eerst downmix uitschakelen om dolby surround te kunnen afspelen. Ook moet ik het volume heel hoog zetten via mijn home cinema set om normaal geluid te krijgen.

Bij vorige schotelontvangers kon ik audio instellingen voor hdmi en optisch appart instellen zodat je niet hoeft te kiezen (downmix aan of uit).

Heeft iemand ideeen, tips om dit probleem op te lossen??

Groeten

precies zo heb ik dat ook, ware het niet dat ik altijd via de AVR per optisch mijn geluid in mijn 5 boxen afspeel

als je wisselt tussen geluid via TV en dan weer geluid via AVR (zonder hdmi) dan is dat nu eenmaal zo...

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

precies zo heb ik dat ook, ware het niet dat ik altijd via de AVR per optisch mijn geluid in mijn 5 boxen afspeel

als je wisselt tussen geluid via TV en dan weer geluid via AVR (zonder hdmi) dan is dat nu eenmaal zo...

ciao

Dat is balen! Wie weet komt er een keer een update of plugin hiervoor.

Laters

Vu+ Solo2 - OpenPli 4.0

Geplaatst:

ik denk het niet

daar dat van het satelliet signaal afhankelijk is betreffende de aangeboden audio subkanalen PCM en of AC3 en in enigma2 van de bewust ingebouwde vrije keuze of je wilt downmixen of 1:1 wilt doorgeven

zou die altijd doorgeven kun je never nooit enkel een TV gebruiken voor geluid weergave

het probleem zit hem in de TV die geen echt 5:1 kan doorgeven (weinig of geen die dat wel kunnen)

al had de AVR receiver wel HDMI, zodra je enkel met zo'n TV luistert moet een downmix ingesteld worden om geluid uit de TV speakers te krijgen.

tja balen.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...