Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een db800hd met enigma2 en open pli waarvan de zenderlijst opgedeeld is in mappen. Sommige benamingen en frequenties kloppen niet meer van de zenders in de "gedetaileerde mappen" (dus bijv. de filmnetzenders in de map "Film en entertainment)". Ik vraag me af of het mogelijk is dat als ik een zenderscan doe dat deze benamingen en frequenties dan in de gedetailleerde mappen automatisch in de goede benamingen en frequenties veranderen. Het is namelijk zo dat na een zenderscan de benamingen van de zenders die onjuist zijn in de map "Last scanned" wel goed staan. Programma's zoals dreamboxedit etc. heb ik wel en gebruik ze ook, maar toch vroeg ik me af of het ook op een andere manier zou kunnen.

Met vriendelijke groet,

Remon.

Geplaatst:

Dan zou je die zenders die in de map "last scanned" staan naar  gedetailleerde map moeten kopieren,

daarna kun je de "foute" zenders daaruit verwijderen.

Dit kun je via de box zelf doen, je zou ook de lijst uit je box kunnen trekken met dreambox edit en het op je PC bewerken.

Het is maar net of het om veel zenders gaat, zijn het maar een paar dan lekker via de box doen.

Suc6.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Hoi Ronsworld,

Op de manier zoals je omschrijft doe ik het doorgaans ook, Maar ik vroeg me af of je de namen en frequenties niet automatisch met een zenderscan op de gedetailleerde mappen kan doorvoeren?

Met vriendelijke groet,

Remon.

Geplaatst:

Nee.

Ik denk dat je die mappen moet zien als een soort lijst met snelkoppelingen naar de zender.

Dus als die snelkoppeling al een naam heeft wordt die niet automatisch veranderd.

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Ok. Jammer. Maar dan doe ik het gewoon op de manier zoals ik het al deed. Erg bedankt voor je snelle reactie.

Met vriendelijke groet,

Remon.

Geplaatst:

Graag gedaan.

Als het maar een paar zenders zijn is het ook zo gepiept :)

Geplaatst:

Dus het is wel mogelijk, maar dat het nu niet meer kan komt waarschijnlijk door de vernieuwde versies van Open Pli. Hmmm erg jammer. Was toch wel erg makkelijk geweest.

Geplaatst:

open je zenderlijst eens met Dreamboxedit en dubbelklik eens op meerdere zenders aan in de hoofdzenderlijst.

Er opent een tweede scherm en kijk rechtsonder of er een vinkje staat bij "keep" zo ja dan kan de zendernaam niet gewijzigd worden.

Geplaatst: (aangepast)

@DeBeek,

over welke versie van dreamboxedit praten we dan. In versie 5.1.0.2 kan ik "meerdere zenders" niet vinden.

aangepast door DePuk
Geplaatst: (aangepast)

versie 5200..

maar met meerdere bedoel ik dat je bij meerdere zenders in de hoofdlijst (links) moet kijken of de keep flag aanstaat.

aangepast door DeBeek
Geplaatst:

Als je bij enigma de naam van een zender in de hoofd lijst veranderd bv Veronica/disneyXD in Veronica

en je gaat dan in je box op die zender kijken dan heet de zender veronica, zapje 1 keer omhoog en omlaag

dan heet de zender weer Veronica/disneyXD.

Tenzij je de optie keep aanvinkt op die zender dan blijft het Veronica..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...