Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

met verbazing lees ik wat de providers betalen voor de telefoon gesprekken

dat staat in geen verhouding met wat wij aan de provider betalen. 

volgens rtlz

Het tarief dat providers mogen rekenen voor het afleveren van telefoongesprekken op een mobiel daalt van 2,4 cent naar 1,017 cent per minuut. Voor gesprekken naar een vaste lijn daalt dit tarief van 0,37 cent naar 0,108 cent per minuut.

De verlaging gaat per 1 september 2013 in en geldt voor 3 jaar.
aangepast door pukje

Geplaatst:

Ja, maar dat zijn de interconnectietarieven die gerekend mogen worden als je van het ene netwerk naar het andere belt. Dus off-net gesprekken ipv on-net.  (Vodafone klant die met klant KPN belt om een voorbeeld te geven) Daarbij komen dan nog de kosten om het gesprek op te bouwen en het gesprek zelf op het eigen netwerk van vodafone om bij het voorbeeld te blijven. De tarieven die genoemd werden in posting #1 zijn dan voor het gesprek wat doorgesluisd wordt naar KPN, en op het KPN net verder loopt.

Dat is de reden waarom een (binnenlands) on-net gesprek altijd goedkoper is dan een off net gesprek.

Maar als klant betaal je uiteraard nog steeds veel te veel... en voornamelijk in NL zind ik de tarieven wel hoog, voornamelijk voor mobiele gesprekken (als ik vergelijk met Zweden).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst: (aangepast)

Dit zijn de kosten die bv voipbuster moet betalen aan kpn/vodafone/t-mobile enz om

hun klant te verbinden met een klant van hun.

Anders om betaald kpn enz aan voipbusters enz als ze een verbinding met hun klanten maken.

Het zijn dus de kosten die gemaakt worden om verbinding met de eind gebruiker te  maken

en die zijn al veel te hoog en daar komt nu een rem op.

Als ik alles op een rij zet lijkt het mij niet slecht een sip server neer te zetten op

een 10 gig glas aansluiting en tegen de helft van de prijs van de andere

voip aanbieders aanbieden met ook nog gratis vast telefoon nummer aan te bieden

aangepast door pukje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...