Aernout Geplaatst: 16 april 2013 Geplaatst: 16 april 2013 Voor mij is het hele satelliet gebeuren nieuw, maar ik vind het reuze interessant! Er is mij gevraagd om satelliet te installeren voor slovenen. Daar hebben ze een viacess smartcard systeem. Moet ik bij de aankoop van een gebruikte decoder ergens op letten i.v.m. compatibiliteit? Of passen ALLE smartcards in ALLE decoders? Ik heb een setje op het oog met een twin LNB en twee philips decoders (2 tv's). Maar hoe kom ik er nou achter of het gaat werken ??? vr.gr. Aernout
Gast Mimisiku Geplaatst: 16 april 2013 Geplaatst: 16 april 2013 Je zult in elk geval voor een decoder moeten kiezen die het Viacces systeem ondersteund. Dit kan middels een ingebouwde Viaccess software. Anders met een decoder die beschikt over tenminste 1 CI interface (waar dan een Viacces CI module ingestoken gaat worden). Laatste optie is een luxe ontvanger met programmeerbare softcams.
Aernout Geplaatst: 17 april 2013 Auteur Geplaatst: 17 april 2013 Oke! Dus als ik een decoder heb met een CI slot kan er eigenlijk weinig mis gaan ..... Ik heb de type nummers van de decoders gevraagd, als ik ze heb kan ik kijken wat ze ondersteunen .. bedankt!
wanderer Geplaatst: 17 april 2013 Geplaatst: 17 april 2013 even correct zijn: je hebt een decoder met een CI (slot) daarin hoort een CAM (Conditional Access Module) en in deze CAM schuif je de kaart.. zie: WIKI Samsung 40D6510WS
Aernout Geplaatst: 17 april 2013 Auteur Geplaatst: 17 april 2013 Goed, dus als ik een decoder met een CI heb, kan daar ten alle tijde een CAM in met een Smartcard voor alle systemen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen