Ga naar inhoud


Ik wil overstappen van Telenet naar Tv-Vlaanderen


Creativefre

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik wil graag overstappen van telenet naar Tv-Vlaanderen omdat telenet gewoon te duur is.

Daarom heb ik een paar vraagjes,

-Wat kost een volledige installatie van de schotel met internet, telefonie en het pakket basic light ?

-Hoe snel is het internet ongeveer en krijg je internet via de schotel of moet je het langst de gewone standaard kabel in de muur doen ?

-Wat is de prijs per maand voor internet, telefonie en basic light te samen ?

-Is zo een schotel makkelijk te plaatsen op een schuin dak ?

-Is overstappen van telenet naar Tv-Vlaanderen gemakkelijk ?

-Heb je een goed bereik in regio Sint-Gillis-Waas dicht bij Sint-Niklaas

 

Alvast hartelijk bedankt !!

 

Nog een klein vraagje welk vinden jullie het beste telenet of tv vlaanderen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Ik was een tvver in het begin was het echt leuk om tvver te zijn met hier en daar kinder ziekten! toen kon je nog kiezen welke ontvanger je wilde gebruiken! Niets werd opgedrongen van ontvanger, nu ben je bijna verplicht om de rotzooi te nemen van tvv en zeker als je leek bent in de sat wereld! Ook kon je meerdere kanalen opnemen met mijn vu+ duo kon er 6 tergelijke tijd opnemen,nu amper nog 2a3 en dan nog! Alles wordt geprobeert om u te binden aan hun boxen die amper iets kunnen! En daarom heb ik tvv de deur gewezen. Daar ik nog de sat nodig heb voor tntsat voor mijn franse dame hou ik mj daar nog wel wat mee bezig. Zelf kijk ik wel veel naar de engels kanalen die op 28.2 of 28.5 zitten.

 

Verder heb ik belgacom tv voor de kids kanalen en internet! Onlangs stond ik de krant dat ze van plan zijn om indien je reclame wilt doorspoelen je ervoor zal moeten betalen, indien die echt zo wordt dan vliegt BGC ook de deur uit.

 

kijk ik enkel nog de gratis kanalen!

 

homer 

aangepast door Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik was een tvver in het begin was het echt leuk om tvver te zijn met hier en daar kinder ziekten! toen kon je nog kiezen welke ontvanger je wilde gebruiken! Niets werd opgedrongen van ontvanger, nu ben je bijna verplicht om de rotzooi te nemen van tvv en zeker als je leek bent in de sat wereld! Ook kon je meerdere kanalen opnemen met mijn vu+ duo kon er 6 tergelijke tijd opnemen,nu amper nog 2a3 en dan nog! Alles wordt geprobeert om u te binden aan hun boxen die amper iets kunnen! En daarom heb ik tvv de deur gewezen. Daar ik nog de sat nodig heb voor tntsat voor mijn franse dame hou ik mj daar nog wel wat mee bezig. Zelf kijk ik wel veel naar de engels kanalen die op 28.2 of 28.5 zitten.

 

Verder heb ik belgacom tv voor de kids kanalen en internet! Onlangs stond ik de krant dat ze van plan zijn om indien je reclame wilt doorspoelen je ervoor zal moeten betalen, indien die echt zo wordt dan vliegt BGC ook de deur uit.

 

kijk ik enkel nog de gratis kanalen!

 

homer 

Hallo daar, wel bij telenet kun je maximaal 2 dinges tegelijk opnemen en in mijn regio kan ik alleen telenet pakken en geen snow of belgacom anders was ik al lang overgestapt naar snow dus daarom lijkt Tv-Vlaanderen mij een interessant aanbod!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Ik wil graag overstappen van telenet naar Tv-Vlaanderen omdat telenet gewoon te duur is.

Daarom heb ik een paar vraagjes,

-Wat kost een volledige installatie van de schotel met internet, telefonie en het pakket basic light ?

-Hoe snel is het internet ongeveer en krijg je internet via de schotel of moet je het langst de gewone standaard kabel in de muur doen ?

-Wat is de prijs per maand voor internet, telefonie en basic light te samen ?

-Is zo een schotel makkelijk te plaatsen op een schuin dak ?

-Is overstappen van telenet naar Tv-Vlaanderen gemakkelijk ?

-Heb je een goed bereik in regio Sint-Gillis-Waas dicht bij Sint-Niklaas

 

Alvast hartelijk bedankt !!

 

Nog een klein vraagje welk vinden jullie het beste telenet of tv vlaanderen ?

- Staat vast wel op de site van TV Vlaanderen

- De snelheid is gelijk aan Telenet gezien ze van het zelfde netwerk gebruik maken

- Staat gewoon op de site van TV Vlaanderen

- -

- Ja, waarom niet?

- Ja.

Vu+ Solo - Openpli

Samsung UE32EH6030

Link naar reactie
Delen op andere sites

overweeg er DVB-T bij te nemen, versterkte antenne + voeding kost zo'n 30 € en de nationale (VL+ F) zenders  - 7 TV en enkele radio - zijn in de omgeving van St. Niklaas waarschijnlijk - gratis- gemakkelijk te ontvangen; Gratis, de meeste tv's supporteren dvb-t. en er is geen abo voor nodig; Als je er een multimediaspeler tussenzet kan je ook gratis de reclame doorspoelen.

Weet niet of je er ook de 3 Ned kunt krijgen maar de richting zal wel sterk afwijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Als je zonder veel ervaring en zonder al te veel problemen naar TVV wil kijken, moet je hun ontvanger nemen.

Je hebt wel wat beperkingen maar de meeste veranderingen worden automatisch door de ontvanger herkent en de nieuwe settings worden automatisch gedownload.

Met wat geluk kan je deze ontvanger met schotel bijna gratis bekomen als je een jaar of twee klant blijft.

 

Wil je wat meer vrijheid ga dan voor een Linux ontvanger. Bv VU+ Solo2

Deze heeft twee tuners en kan verschillende programma's tegelijkertijd opnemen als je er een HDD (laat) inbouwt.

Bij TVV kan je tot 4 programma's opnemen/bekijken. Als je FTA zenders opneemt/bekijkt kan je er meer dan vier opnemen.

Je gaat je wel wat moeten verdiepen in de mogelijkheden van deze ontvangers.

 

Internet zou ik ook houden bij Telenet of eventueel scarlet i.p.v.. Belgacom.

Deze zijn goedkoper en eigenlijk is het ook Belgacom.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Staat vast wel op de site van TV Vlaanderen

- De snelheid is gelijk aan Telenet gezien ze van het zelfde netwerk gebruik maken

- Staat gewoon op de site van TV Vlaanderen

- -

- Ja, waarom niet?

- Ja.

Snelheid van tvvl voor internet hetzelfde aangezien ze hetzelfde netwerk gebruik maken????????

Telenet is momenteel toch nog echt de enigste die gebruik maakt van de tv kabel, tvvl is dus via telefoniekabel. Erg regio afhankelijk dus.

Hou er ook rekening mee dat bij tvvl verschillende zenders nog altijd niet in HD zijn, oa vier; vijf, 2be.

Bij de laatste generatie hdcorders kun je trouwens  2 zenders opnemen en nog een 3de kijken. Analoog signaal heb je ook nog.

Als ik moet kiezen ENKEL voor de Vlaamse zenders zou het telenet of belgacom zijn. Kosten voor een schotelinstallatie zal ongeveer tussen de 2 en 300 euro zitten maar hangt erg af van je configuratie.

Als je dan het prijsverschil van tvvl met telenet of belgacom vergelijkt kijk je nog heel wat jaren voor je die kost terug hebt verdient.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je wil werken met de aparatuur van TV-Vlaanderen, kan bij een actie zowat alles bijna voor niets gekregen worden.  Je moet dan wel 2 jaar abbonnee blijven.  Deze apparatuur heeft wel wat beperkingen. maar als je daar mee kunt leven heb je hiermee niet meer omkijken naar als bv. bij telenet of BGC.  Zenderlijsten worden bv. automatisch ingelezen.

Ik zou wel de optie triple sat nemen.  Als je bv. de engelse kanalen wil zien. BBC1/2/3/4, ITV1/2/3/4, Channel4  om de belangrijkste te noemen.  (120 kanalen vrij te ontvangen).  Ook zou ik een box kiezen welke kan opnemen.

 

Als nieuweling op dit gebied zou ik de schotel laten installeren en afstellen.  Alhoewel het niet moeilijk is, heeft het afstellen toch nogal wat valkuilen voor een beginneling.

 

Wil je meer dan moet je idd uitkijken naar een alternatieve ontvanger type linux/enigma2  (VU+, Xtrend, Dreambox, en nog enkele anderen)  Bedenk wel als je twee TV's wil aansluiten je ook 2 boxen nodig hebt. 

Met deze boxen moet je wel bereid zijn wel zelf de handen uit de mouwen te steken, en je erin te verdiepen.

 

Je kunt all-in-one nemen van TV-Vlaanderen.  Hun internet verbinding loopt via Belgacom.  Maar je kunt ook internet via een alternatieve provider nemen.  Bekijk de aanbiedingen van de ISP's en vergelijk ze.  Ik heb bv. Scarlet One.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je merkt het, er zijn liefhebbers en er zijn haters van de schotel.

Mijn advies is altijd om zo weinig mogelijk providers door elkaar te gebruiken: ga je bvb tv kijken via de schotel, en internet via telenet, dan betaal je nog altijd zo'n 15 EUR/maand aan kabel abo voor telenet.

 

Vooraleer te kunnen antwoorden op je vragen moet je een paar extra zaken duidelijk maken:

 

1. wil je véél kanalen (en dan vooral kanalen die je niet hebt op de normale providers) ?

2. ben je een beetje hobbyist (handige harry) ?

3. hoe belangrijk is internet?

4. wil je kijken "on demand"

5. wil je 'de rode knop' kunnen gebruiken?

6. wil je uitgesteld kunnen kijken?

7. enz...

 

De voordelen van telenet zijn duidelijk: er komt een technieker een bakje plaatsen, en je kunt digitaal en in een aantal gevallen

HD kijken. Voordeel van internet via telenet: het is wellicht het snelste

de nadelen van telenet: het is veruit de duurste manier van kijken. Vele mensen hebben de hoge snelheid niet echt nodig 

 

De voordelen van Belgacom: is merkelijk goedkoper maar tv kijken kent een aantal beperkingen die telenet niet kent 

internet is iets trager (what's in a name?)

 

Voordelen van de satelliet: is wellicht de goedkoopste vorm van tv kijken (het kan zelfs helemaal gratis) en het aanbod is gigantisch

daarnaast is het de enige manier waarbij je vrijheid van apparatuur hebt (dat heeft ook wel een aantal beperkingen, maar daar dienen fora als deze voor) Nadelen: de aanschaf van de apparatuur is niet goedkoop, je moet een schotel aan de gevel hangen, en je moet een vrij zicht naar het zuiden hebben. (momenteel lopen er acties waarbij de apparatuur terugbetaald wordt als je een abo neemt)

Sinds kort is tweeweg internet (dus niet via een kabel) via de satelliet mogelijk. Apparatuur is duur (schotel + speciale lnb kost zo'n 500 EUR) is te koop in België. Of het goed en vlot werkt weet ik niet, de kostprijs weet ik ook niet. (via de satelliet op 8° oost) dus dat worden al twee schotels dan...

 

Dan blijft uiteraard de mogelijkheid die Gors aangaf: een DVB-T antenne (kan zelfs binnen gebeuren) en heel wat tv toestellen hebben een tuner aan boord die de signalen kan omzetten. Je bent wel beperkt tot een 5 tal zenders, maar het is volledig gratis

 

Ikzelf ben overgestapt naar de schotel, omdat ik het monopolie van Telenet beu was, en heb internet via scarlet (geen abo voor de telefoonlijn edm)

Ik heb nog geen seconde spijt gehad van deze overstap. Intussen is het een beetje een hobby geworden en ja, ik heb een paar dagen geen beeld gehad op de vlaamse zenders, maar dit omdat mijn schotel slecht was afgesteld. (Wel beeld via bvn en dan heb je toch wel het nieuws en zo). Omgerekend betaal ik zo'n 15EUR per maand (wel jaarlijks voorop te betalen) voor basic + (omdat ik de extra muziekzenders wilde) en intussen heb ik mij een VU+solo2 ontvanger aangeschaft: hiermee kan ik op internet (is leuk om youtube filmpjes af te spelen op tv) en kan ik tv kijken op mijn pc en/of laptop.

bestanden van en naar de ontvanger sturen en je ziet maar. Ik ontdek alle dagen nieuwe toepassingen daarvoor.

Dit kan je niet met de standaard ontvangers van TVV. Maar die zijn meer van het genre: steek de kabel in en kijk tv (ca 700 zenders)

 

Dus evenveel meningen als deelnemers aan dit forum denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste moderne tv's hebben tegenwoordig al een ingebouwde sateliet tuner en dvb-t tuner.

Sateliet tv is echt niet duur dan, eenmalige kosten voor schotel, deze heb ik en is heel simpel te installeren en vangt nagenoeg geen wind tegen de gevel

[***reclame***]

Wat heb je dan nog nodig > de ci module en de smartcard van tv vlaanderen.

Het goedkoopste abonnement van tv vlaanderen en je bent vertrokken.

De ci module met de smartcard erin schuif je gewoon in de sleuf voorzien in de meeste moderne tv's.

Glashelder beeld, wat je zeker nietkan zeggen van dvb-t ontvangst, dat beeld laat het in mijn ogen wat afweten van scherpte.

En telenet tv blijft duur, altijd, de decoders zijn niet bijzonder goed, beeld van telenet vind ik ook minder scherp dan via sateliet.

aangepast door Michel
Reclame verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De meeste moderne tv's hebben tegenwoordig al een ingebouwde sateliet tuner en dvb-t tuner

In Nederland is dit zo, maar in België vergeten ze die satelliet tuner er nog al eens in te stoppen.

 

Dit kan al eens handig zijn, maar je kan wel niet opnemen.

(tenzij je een HDD aan de tv hangt, maar dan moet die tv ook weer opstaan om te kunnen omnemen)

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een startersoptie is voor tweedehandsmateriaal gaan. Zo ben ik zelf beetje bij beetje met minimale investering met Sat TV begonnen.

Zeker de schotel zelf en de LNB's kan je als één pakket 2e-hands vinden.

Mijn keuze nu zou zijn:

- een nieuwe VU+Solo2 met 1TB HD = 400 à 410 EUR
  Dit is zo actueel dat indien je binnen 4 of 6 maanden spijt hebt van je keuze, je deze voor een nog goede prijs kan doorverkopen.
- een 2e hands schotel met enkele solo LNB's (niemand wil deze meer), één disecq en één duo LNB (Astra 23).

   Later kan je deze dan vervangen door nieuwe duoLNB's en een extra diseqc.

Je kan dan 4 zenders van TV Vlaanderen tegelijkertijd decoderen (= opnemen en of bekijken). Alle vrije zenders komen hier dan nog extra bovenop. Mijn kinderen kijken op hun PC en Android GSM (en ikzelf op mijn Pad) naar TV (in HD) via het netwerk thuis, dit alles via mijn éne ontvanger. Is dit niet genoeg kan je een tweede kaartje kopen voor +- 20,-EUR/jaar extra  voor de Vlaamse zenders.

Wat iedereen heeft met het installeren van schotels op daken, het blijft mij een raadsel. De mijne staat gewoon in de tuin, toegegeven hij staat 12 meter verder van de satteliet, maar op die 40.000.000 meter zal die 12 meter extra geen verschil maken. ;-)
Voordeel: gemakkelijk en veilig uitrichten. Stabieler. Sneeuw op de LNB kan er zo afgeveegd worden.

 

mvg

VU+Solo², DM-800HD, T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

In Nederland is dit zo, maar in België vergeten ze die satelliet tuner er nog al eens in te stoppen.

 

Dit kan al eens handig zijn, maar je kan wel niet opnemen.

(tenzij je een HDD aan de tv hangt, maar dan moet die tv ook weer opstaan om te kunnen omnemen)

 

mvg

 

De nieuwste Samsung led tv heeft nu 2 sat tuners ingebouwd. Ook in België. Voor opname dient het toestel niet aan te staan. Modellen F reeks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

es reeks hoeft ook niet aan te staan om op te nemen, ES 6300 heeft dvb-t en dvb-s, en er hoeft geen hdd aan, een usb stick is klein en geruisloos en kan dan ook gemakkelijk ook op pc aangesloten worden. Een aantal programma's (potplayer) spelen die moeiteloos af en laten bewerking en conversie toe.

Een Tvv decoder laat geen cardsharing toe -bij mijn weten- bij andere decoders kan men bijvoorbeeld de tvv kaart - intern- sharen tussen bijvoorbeeld 3 decoders, 4 wordt onhandig bij het swappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...