Ga naar inhoud


Ik wil overstappen van Telenet naar Tv-Vlaanderen


Creativefre

Aanbevolen berichten

In Nederland is dit zo, maar in België vergeten ze die satelliet tuner er nog al eens in te stoppen.

 

Dit kan al eens handig zijn, maar je kan wel niet opnemen.

(tenzij je een HDD aan de tv hangt, maar dan moet die tv ook weer opstaan om te kunnen omnemen)

 

mvg

 

 

Wat zou je in Nederland vinden wat je niet vind in België  ?

Die tv's worden niet in Nederland gemaakt hoor maar in Azië.

LG en Samsung en Sony hebben vele types met ingebouwde sat tuner.

 

Kan je niet opnemen ?

Eenvoudig een externe schijf die voeding krijgt via de usb aansluiting waar HDD bij staat en je neemt op terwijl de tv in standby staat.

Is die schijf kapot dan steek je er gewoon een nieuwe in, wil je het op de pc zien dan plug je de schijf in de pc in.

Is de harddisk van de externe satelietontvanger stuk dan kan je gaan vijzen en hopen een compatible te vinden.

Je kan zelfs op een usb stick opnemen via usb slot op de tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ubik

 

 

 

Wat iedereen heeft met het installeren van schotels op daken, het blijft mij een raadsel. De mijne staat gewoon in de tuin, toegegeven hij staat 12 meter verder van de satteliet, maar op die 40.000.000 meter zal die 12 meter extra geen verschil maken. ;-)

Voordeel: gemakkelijk en veilig uitrichten. Stabieler. Sneeuw op de LNB kan er zo afgeveegd worden.

 

mvg

 

 

 

________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Daar ben ik zeker mee akkoord, een schotel staat beter niet op een dak, best een plaats uitzoeken waar hij minst windgevoelig is en waar je gemakkelijk bij kan bv. om sneeuw weg te vegen in de winter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou maar eens twee maal nadenken om over te stappen, de laatste tijd is men bij Tvv zo veel met de zender frequenties aan het wisselen dat er heel veel mensen regelmatig een aantal kanalen niet kunnen zien, niet iedereen is technisch slim genoeg om dat allemaal te kunnen bijregelen en als je met hun eigen slechtwerkende decoders kijkt zijn er ook genoeg problemen om je te ergeren.

Ikzelf kijk nu zo'n 25 jaar Satelliet tv en heb het allemaal van het begin meegemaakt en ik kan zeggen dat ik het de laatste tijd echt moe word dat we op TVV zoveel problemen hebben en onze zenders maar op een 2e rang transponder worden gezet daarom ben ik zelf bezig met stilaan over te schakelen naar Telenet, ik heb nog een vakantiewoning in Spanje waar ik enkele maanden per jaar verblijf en zodra die weggaat gaat TVV buiten.

Enkele van mijn vrienden zijn het ook beu en zijn nu al aan het overstappen, spijtig dat Telenet te duur is maar je kan wel onbekommerd tv kijken en veel ander alternatief is er niet, hun internet is wel het beste van de Belgische markt, ik weet niet wat TVV aan te bieden heeft maar ik heb zelf een paar jaar internet via sat. gehad "ASTRA2Connect" tenzij je een heel duur abo neemt is je verbruik zo op en word je op een heel lage snelheid gezet "fair use policy noemen ze dat dan"

 

Hopelijk ben je hiermee wat ingelicht,

Groeten,

bird

VU+ Duo 4K en VU+ solo2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er van af wat je wil, hoeveel en welke radio en TV zenders, vrijheid van apparatuur. Via satelliet is het HD aanbod veeeeel meer uitgebreid en de kwaliteit van vele zenders onberispelijk. Maar je moet wel een beetjes hobbyist zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overgaan van Telenet naar Tv Vlaanderen noem ik van de klaveren naar de biezen lopen.

Neen ik zou het niemand aanraden.

Ik zou niemand telenet aanraden.mijn ouders zijn al 4 jaar klant met philips ontvanger en slechts 2 keer kaartproblemen.bij tn mag je vergeten rustig te zitten.meerdere malen stekker van decoder uit stopcontact erin.ik heb nu geen provider sinds 4 weken en eerlijk'ik heb nog niks gemist.enkel italiaanse nagra kaart en 18+ kaart.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou maar eens twee maal nadenken om over te stappen, de laatste tijd is men bij Tvv zo veel met de zender frequenties aan het wisselen dat er heel veel mensen regelmatig een aantal kanalen niet kunnen zien, niet iedereen is technisch slim genoeg om dat allemaal te kunnen bijregelen en als je met hun eigen slechtwerkende decoders kijkt zijn er ook genoeg problemen om je te ergeren.

..............

Enkele van mijn vrienden zijn het ook beu en zijn nu al aan het overstappen, spijtig dat Telenet te duur is maar je kan wel onbekommerd tv kijken en veel ander alternatief is er niet, hun internet is wel het beste van de Belgische markt, .

 

Hopelijk ben je hiermee wat ingelicht,

Groeten,

bird

 

 

Telenet  ....   dan beginnen de problemen pas echt met hun zeer wankele decoders, om te zwijgen van hoe dikwijls ze met hun internet uit de ether vallen, decoders resetten  .... pffff.

Ik weet niet wat het is met velen maar i snap niet waarom zovelen problemen hebben met kanalen te ontvangen van Tv  VL.

De laatste keer dat ik iets aangepast heb is lang geleden want ik herinner het me niet precies meer, is geleden van dat vele kanalen verhuisden naar astra 3 vermoed ik, daarna nooit wat extra gedaan en alles blijf ik ontvangen, ik snap dus niet welke problemen anderen dan wel hebben.

Ik kijk wel niet via externe sat ontvanger maar via ingebouwde sattuner via tv toestel, en dat is toch de goedkoopste oplossing denk ik aangezien veel tv toestellen die mogelijkheid bieden.

Ik zal ook maar zwijgen van de kwaliteit van beeld tussen sateliet en telenet, zichtbaar verschil is groot op mijn tv, aangezien men vader dezelfde tv heeft maar via telenet kijkt.

Ondere andere, ik kijk NED 1,2,3  in HD via TV Vl.  , mijn vader via telenet gewoon digitaal.

Telenet zend volgens mij slechts 1 kanaal echt in 1080 HD uit en dat is VTM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien ga ik een beetje top offic maar wil toch de op bereiken.

er zijn verschillende zaken verkeerd bij tvv.de decoders voor doorgewinterde hobbyisten van tvv hebben meestal te weinig mogelijkheden.

we willen zaken doen die we eigenlijk niet echt mogen doen.bvb het digitaal overkopieren van beeldmateriaal.dus wordt er een ontvanger gebruikt die dit mogelijk maakt,met soms de nodige probleempjes alhoewel (kom er later op terug).tvv gaat in de fout ook door 2 zaken,de woekerprijzen van een smartcard,zo'n slordige 79€.dan heb je niet op alle kaarten hetzelfde abonnement waarvoor je betaald,dus 3 kaarten is al veel te duur en zeg zelf,wie heeft geen 3 tv's.dus wat kan beter,is de prijs van de smartcards drastisch verlagen,en op alle adressen van de kaarten zelfde pakket.door een veel te dure aankoop van een kaart en een te duur abonnement,zijn er die dan oplossingen maken,om goedkoop te zijn,maar er eigenlijk er niet voor gemaakt zijn.helaas is deze thuis hobby misbruikt (geweest) door maffia en massaal de kaarten doorverkochten in een vorm die hier niet mag worden besproken.natuurlijk zijn diverse televisiebedrijven daar iets gaan op zoeken,waardoor de thuis hobby oplossing stroef en soms misloopt  :( .eigenlijk moeten we zoals velen schrijven niet kwaad zijn op tvv alleen,maar ook op de kaartmaffia die tv bedrijven verplichten maatregels te treffen met alle gevolgen vandien  :( .

dus een waardige oplossing zou zijn,een redelijke prijs per smartkaartaankoop bvb 20 ipv 79€ en op ieder kaart hetzelfde pakket.

als je dezelfde installatie gebruikt als die van mijn vader,een philips met 2 tuners en een hdd,en dito kaart en lnb,je geen behoefte heeft om digitaal beeldmateriaal digitaal te copieren en te streamen naar pc e.d,dan ben ik er zo goed als 100% zeker van dat je tevreden zal zijn.mijn ouders zijn 4 jaar abonnee,en 2 probleempjes waren voorgekomen met kaart,maar ja,kan altijd.ook een hevig onweder deed het beeld wel eens doen wegslaan,maar heb je met iedere ontvanger als je installatie het niet aankan.

om on toppic te gaan,zou ik zeggen,zoek eens naar een twedehands philips setje met eventueel een smartkaart,en ik denk dat je veel plezier zal beleven aan tvv.

ps.die veel zenderwijzigingen,worden zelf opgelost door die setjes,en de firmware update's ook.

ps2.ik verdien absoluut niks aan tvv en heb het ook niet,maar ik heb de indruk dat tvv,cd en telesat kortweg de M7 group onterecht door de slijk wordt gehaald omdat mensen (maffia) dingen gedaan hebben die niet moeten.

en ja,de vele onderbrekingen een week of 10 geleden had ik niet,doordat ik geen 3 ontvangers hing aan 1 decoder,maar slechts 2.een vu duo en de mini 102 van ferguson.mijn ouders hebben zelf zoals je leest een tvv setje en hebben elk onze dingen gehad.enkel de schotel wordt tesamen gebruikt.

en ja,telenet,straks een factuur betalen om te mogen uitgesteld te kijken en reclame te mogen doorspoelen,nee dank u  :P  :P

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niet vervelend doen maar als je TVV zo goed vind lees dan dit, ik ben ingegaan op hun aanbod om een m7 sat801 te nemen voor €50,00 toen die juist uitkwamen, natuurlijk moest je dan nog twee jaar abonnee blijven toe ik dat ding thuis ging proberen werkte het voor geen meter, slecht signaal, opgenomen programma's niet kunnen bekijken, zeer gebruiksonvriendelijk, enz......  (er is een topic over op het forum) toen ik met hen tel. contact opnam kreeg ik iemand aan de lijn die een paar zinnetjes van buiten geleerd had maar denk ik nog nooit een schotel of ontvanger van dichtbij gezien had, ik zal dan toch wel beleefd genoeg gebleven zijn want ik kreeg na 2 weken ineens telefoon van een Nederlandse dame die zei dat ze geen ontevreden klanten wilden en dat we naar een oplossing gingen zoeken ze zei ook dat er een software update ging komen voor deze ontvanger die alle problemen ging oplossen, die is er nu 1,5 jaar later nog niet, toen ze hoorde dat ik toen in Spanje verbleef ging ze me 14 dagen later thuis terug bellen om tot een oplossing te komen, ik wacht nog steeds op dat gesprek.

Logisch toch dat de meesten een degelijke niet TVV ontvanger willen die een beetje vrijheid geeft om ook andere dingen te zien die met hun ontvangers niet kan.

Ook wil ik nog even kwijt dat het signaal verschil tussen cd en TVV zenders ook wel merkbaar verschilt.

VU+ Duo 4K en VU+ solo2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben het met je eens,die m7 geeft een slechte reputatie maar die philips 81?? met een dual tuner en een hdd werkt bij mijn ouders goed.ik zal mij dan zeker niet uitspreken over een andere ontvanger.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb 7 jaar geleden telenet vervangen door TVV, en nog nooit spijt gehad!

Bovendien moet ge geen TV-abo meer betalen als ge enkel internet blijft gebruiken bij telenet! 

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben een beetje bang dat al die gebonden providerboxen minderwaardig zijn dan een niet gebonden.

ooit heb ik het geluk gehad dat telenet een heel deel van hun toen nog sd digitale kanalen FTA uitzond.toen al had ik beter beeld met mijn dbox2 kabeltuner dan met een telenet box.ik zou zeker die van mijn vader niet wisselen voor een van telenet,want daar kan je elke avond uit bed/zetel om hem stroomloos te zetten omdat hij niet reageert.ook al veel klachten gelezen van mislukte opname's.

we zijn er erg aan toe,de datum dat we allemaal provider gebonden ontvangers zullen moeten gebruiken  :( .

maar naar mijn mening werkt de ontvanger goed die ik in bijlage heb upgeload.

post-40019-0-43878400-1366568045_thumb.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelf tevreden tvvl gebruiker (voor info over setup zie handtekening) en in mijn omgeving ook heel veel tevreden telenet kijkers.

 

Beiden zullen wel een voordeel hebben tov elkaar.

 

Combinatie hier van tvvl basic light en het basic internet van telenet werkt hier perfect :-)

 

enkel de brakke tvvl decoder zou ik niemand aan willen raden.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf maar gauw waar je zit, bij Telenet!!

 

Ik kan over beiden meespreken.

Ik was vroeger Telenet-klant maar moest noodgedwongen (wegens verhuis) TV Vlaanderen nemen.

 

Telenet: met zo'n shake al bij al nog doenbaar kwa prijs, betere beeldkwaliteit, meer + betere zenders (oa Njam tv kun je niet nemen bij TV vl).

TV Vlaanderen: weinig zenders, belabberde beeldkwaliteit op de niet HD kanalen, ronduit slechte administratie, klant-onvriendelijk.

 

Moest ik kunnen, ik neem terug Telenet, onmiddellijk!

aangepast door illusion1234

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf maar gauw waar je zit, bij Telenet!!

 

Ik kan over beiden meespreken.

Ik was vroeger Telenet-klant maar moest noodgedwongen (wegens verhuis) TV Vlaanderen nemen.

 

Telenet: met zo'n shake al bij al nog doenbaar kwa prijs, betere beeldkwaliteit, meer + betere zenders (oa Njam tv kun je niet nemen bij TV vl).

TV Vlaanderen: weinig zenders, belabberde beeldkwaliteit op de niet HD kanalen, ronduit slechte administratie, klant-onvriendelijk.

 

Moest ik kunnen, ik neem terug Telenet, onmiddellijk!

 

 

Wat een dom antwoord  !

Hier mooiste voorbeeld, ik en men vader hebben dezelfde LG nano LED  TV,  ik tv vlaanderen en men vader telenet  HD......   kom maar is kijken naar het verschil, mijn beeld via sateliet is stukken scherper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...