Ga naar inhoud


Ik wil overstappen van Telenet naar Tv-Vlaanderen


Creativefre

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik moet ook zeggen, sinds de overgang naar mpeg 4, is de beeldkwaliteit er behoorlijk op vooruit gegaan. Trouwens er wordt ook niet meer geklaagt over de kwaliteit op dit forum.

 

Ik heb gisterenavond nog eens naar RTL4 HD kunnen kijken, maar als ik vergelijk met TVV, dan komt RTL 4HD er eerder bedroevend uit.

Maar het kan natuurlijk ook aan de uitzending gelegen hebben.

 

Verder heb ik een share met een andere ontvanger, neem regelmatig twee programma's op, terwijl ik een derde bekijk, en heb tot nu toe, nog geen problemen gehad.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ach , telenet , nooit meer . Hun kabbelnet zit overvol omdat ze weigeren te investeren . Neem nu hun internet , iedereen betaald evenveel , maar de download limiet is per node verschillend . Als je de pech hebt van in een gebied te zitten waar veel telenet klanten zijn ( zoals hier ) Krijg maar 1/3 van het volume dan andere klanten . Ook dicteren ze in welke uren je veel of weinig mag downloaden enz , dit noemen ze dan vrij downloaden ! .

Dan hun decoders , ik had hetzelfde model bij INDI , dit wrkte perfect en razend snel , door menu's gaan enz , maar ze weigerden dit te ondersteunen . Dus 250 € aankoop kwijt en verplicht huren aan 8 € p/m . Dan nog om de 2 dagen van de stroom leggen , omdat hun hardware die slecht geschreven software niet aankon .

Daar betaalde ik dan 85 € p/m voor ( incl analoog kabbel abbo aan 15 € ) , dure vogels zijn het , en ze verkopen nog eens een zak lucht erbovenop.

 

Ik heb nu vdsl2 , zonder limieten en regeltjes , en TVV toppakket , met 2de kaart . Kost me 57 € p/m . Bij telenet was ik een pak duurder af met inferieure hardware , om nog maar te zwijgen van het tv aanbod , dat hierboven was basic bij telenet , geen extra pakketten dus .

aangepast door bartjep
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou er ook geen reden in zien om geen tvv te nemen.als je doet wat je moet doen,werkt alles.maar neem misschien toch een "vrije" decoder.ga toch misschien langs bij de satboer die er enkele heeft staan spelen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een dom antwoord  !

Hier mooiste voorbeeld, ik en men vader hebben dezelfde LG nano LED  TV,  ik tv vlaanderen en men vader telenet  HD......   kom maar is kijken naar het verschil, mijn beeld via sateliet is stukken scherper.

 

Domme antwoorden bestaan niet...  Hebben ze je dat niet geleerd?

 

Domme reacties echter wel...

 

Ik kan toch maar mijn ervaringen meegeven? Toch?

En mijn ervaringen met Telenet zijn beter dan met Tv Vlaanderen.

Punt andere lijn.

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Domme antwoorden bestaan niet...  Hebben ze je dat niet geleerd?

 

Domme reacties echter wel...

 

Ik kan toch maar mijn ervaringen meegeven? Toch?

En mijn ervaringen met Telenet zijn beter dan met Tv Vlaanderen.

Punt andere lijn.

das juist

hoe zijn beiden verbonden?

een echte test kan enkel als dezelfde tv zowel een dvb-s2 als dvb-c(2) ontvanger aan boord heeft en fta kan ontvangen.want de ene hdmi kabel is de andere niet,en er is ook een enorm verschil tussen onderlinge decoders.

ik blijf erbij dat een nokia dbox 9200 9600 het beste beeld gaven op dvb-s sd.zou eens een nokia willen zien spelen die hd dvb-s2 kan ontvangen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er zeker en vast nog geen spijt van gehad dat ik tvv heb aangeschaft met dreambox 800SE

Telenet heb ik niet meer . daar zijn trouwens ook geen duitse zenders meer helaas enz

nu met mijn db en tvv kijk ik op 2 plaatsen in het huis en wacht nu nog op een 3é ontvanger ...

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp maar niet waarom al die negatievelingen nog steeds hier reageren, mocht ik zo een hekel aan TVV hebben was ik al lang naar het heilige Telenet of Belgacom gegaan om me daar te laten bedriegen.

TVV wisselt helaas wel iets te veel zenders van frequentie maar om me daar nu over op te winden? :huh:

 

Ik heb met mijn Xtrend ET-9500 nog steeds oneindig veel meer mogelijkheden dan met die inferieure rommel wat zowel Telenet en Belgacom je, verplicht, door het strot ramt.

Er zal altijd wel iets zijn dat anders is dan je als abonnee wil maar al bij al ben ik nog steeds zeer tevreden dat ik destijds de kabel heb opgezegd.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het volledig eens met Vladimirke.

De meeste problemen ontstaan door slecht afgestelde schotels.

Beweren zoals ik hier las, dat je minder zenders hebt en een mindere kwaliteit lijken mij echt over the top!

kwaliteit daarover kun je van mening verschillen maar aantal zenders ???

Voor mij is de onafhankelijkheid en de prijs doorslaggevend geweest.

Zolang telenet de kabel niet vrijgeeft, zul je teveel blijven betalen.

Ik betaal nu zo'n 15 EUR per maand (all in) en dat is de prijs waarvoor ik nog geen abo op de kabel heb bij telenet

(dat staat in wel heel erg kleine lettertjes weggestopt op hun site)

Pas als die kostprijs wegvalt kan vergeleken worden.

Ik heb een decoder van TVV gehad, en deze werkte zeer naar behoren, maar omdat hij enkel gecodeerd opneemt, en je mogelijkheden bij opnames beperkt zijn, kocht ik een VU+ solo2 en daarmee ben ik heel tevreden.

Maar mijn schotel (standaard schotel met een triple lnb) staat goed uitgericht :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag is of je de FTA's mag meetellen he?

 

Je kan ook voor Belgacom of Telenet gaan + FTA's via sat.

 

(mss wel eens interessant om te tellen: aantal zenders in pakket Belgacom, Telenet en gecodeerde (en dus gegarandeerde)TVVlaanderen-zenders).

 

Als we ooit eens tijd hebben...... :)

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige voordeel dat telenet heeft is dat je overal in huis (nog) analoge tv hebt.

 

Vroeger had ik op vijf plaatsen in huis een tv staan, nu moet ik me beperken tot 2 plaatsen.( ik had wat met electronica)

Natuurlijk kan ik nog altijd via de web interface op een pc tv kijken waar ik wil in huis.

 

Ik moet zeggen dat er hier in huis nog niemand gereclameerd heeft dat er maar op twee plaatsen een ontvanger staat.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar zal volgend jaar wel verandering in komen (had ik ook op 4 plaatsen tv) 

dan zal het analoge tijdperk verdwenen zijn bij telenet en dan ben je verplicht een kastje of een modulle met telenet kaart aan te schaffen als het allemaal doorgaat bij telenet !!

waarschijnlijk kan je straks ..... een ci+ module met hun kaartje kopen voor in jou flatscreen tv  , maar nog afwachten tot we er meer van horen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige voordeel dat telenet heeft is dat je overal in huis (nog) analoge tv hebt.

 

Vroeger had ik op vijf plaatsen in huis een tv staan, nu moet ik me beperken tot 2 plaatsen.( ik had wat met electronica)

Natuurlijk kan ik nog altijd via de web interface op een pc tv kijken waar ik wil in huis.

 

Ik moet zeggen dat er hier in huis nog niemand gereclameerd heeft dat er maar op twee plaatsen een ontvanger staat.

 

mvg

 

Ach , analoog gaat er zowieso uit , hun coax zit nu al overvol . En 100 € voor een gehandicapte ADB global box of een sab , dan weet ik het wel hoor . Vergeet dan ook niet het analoog losgeld aan 16 € p/m , 8 € losgeld voor hun kreupele trage recorders , 100 € per kijkdoos per tv , dan ben ik alvast veel goedkoper af !!! . Telenetniet of comabelg , ze komen er noit meer in , ik hou niet van dictatuur ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...