Ga naar inhoud


Ik wil overstappen van Telenet naar Tv-Vlaanderen


Creativefre

Aanbevolen berichten

Wat een onzin lees ik hier weer van sommige.

1: Wie zegt dat analoog volgend jaar stop, bron??????

2: Analoge tv 16 euro per maand????? Op mijn factuur 13.50

3: Kreupele boxen? de ad2100 reeks werkt hier perfect, vastlopen nooit.

4: Meeste zenders, ja tvvl is heel slim want ZIJ bieden 100den zenders aan...... Ja als je de FTA ook tot je eigen zenders rekent wel. Neem je het Vlaamse aanbod dan bieden zij minder zenders als telenet of belgacom.

5: Ook lees ik dat er geen Duitse zenders meer zijn op telenet, ook al onzin.ARD, ZDF. Idd zijn wel zenders geschrapt.

6: TVVL hapert nooit? als ik tijd heb zal ik de topics nog eens terug gaan zoeken waar tvvl volledige avonden had uitgelegen. Aja dat was hun fout niet maar dat lag aan scarlet.

7: Koop je bijv een HD digibox dan betaal je enkel analoge tv, hoe groot is dan nog het verschil met tvvl? Of krijgt iedereen zijn sat-ontvanger gratis?

 

AUB als je met argumenten komt zorg dan dat ze kloppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1: Analoog wordt stelselmatig afgebouwd , om hun internet product van hogere snelheden te voorzien bv , of het digitaal aanbod uit te breiden . Ze zouden beter hun kabelnet in hun gebied naar 860 MHZ brengen ( zoals bij de intercomunale's ) ipv 606 MHZ in hun eigen gebied . Daarom hebben ze nu hun befaamd vrij downloaden . Afhankelijk van hoeveel internet klanten op jou node hangen wordt de download limiet bepaalt , dus sommige krijgen veel , andere weinig aan dezelfde prijs wel te verstaan .

 

2: In een groot deel van vlaanderen is dit 15.20 p/m ( hangt van je postcode af ) , tel daar de 98,5 € huur per jaar bij en je bent al 281 € p/j aan kosten kwijt . Koop een goedkope sat PVR en na 2 jaar ben je pakken goedkoper af .

 

3: Hier ben ik een beetje fout . Die toestellen vallen mee , heb zelf een recorder gehad van INDI . Dat waren dezelfde die bij telenet nu nog steeds in gebruik zijn ( Het nieuwste model krijg je enkel als nieuwe klant of je als je oude stuk gaat ) . Toch deed die alles veel sneller zonder van de stroom te leggen . Conclusie , de software die telenet  gebruikt was en is nog steeds een ramp . Mijn INDI recorder liet zelfs de harde schijf stilvallen als er geen opnames waren , bij telenet heeft dit jaren geduurd eer ze dit voor elkaar hadden om maar 1 voorbeeld te geven . Zappen ging zo snel als de vu+ hier enz .

 

4: Tja daar heeft TVV geen verdienste aan . Maar ik moet nu tenminste geen extra pakket nemen om bv bbc 3 en 4 te zien .

 

5: Daar was sprake van dat die uit het aanbod zouden verdwijnen , geen idee of dit gebeurd is . Na het bewust op zwart zetten van de ADB recorders van INDI is zowat iedereen die ik ken overgegaan naar BGC of TVV . Hoe absurd is het om dezelfde toestellen op zwart te zetten die ooit aangekocht waren en die telenet zelf nog gebruikt . Ik zal het zeggen , iedereen aan de huur en interactiviteit he , de telenet kassa moet rinkelen ! .

 

6: Welke provider je ook hebt , ze haperen allemaal wel eens .

 

7: Als ik eens onverwacht weg moet en mijn favoriete serie niet wil missen , hang je toh gewoon een HDD aan je sat box , kun je nog opnemen , probeer dat eens met een digibox ? , ik wens je veel succes met die dichtgetimmerde rommel .

 

Als TVV ooit eigen toestellen gaan verplichten , vliegen ze ook . Die vlaamse commerciele rotzooi kijk ik toch nooit . In de grenstreek heb ik hier een groot aanbod op dvb-t en daar sat fta bij is voor mij voldoende

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog steeds zinnens met TV-VL te stoppen t.v.v. Telenet (alhoewel ik geen enkele sympathie heb voor dit bedrijf).

Ik heb al meer dan 30-jaar satelliet-tv en toen TV-VL startte heb ik meteen een abonnement genomen omdat ik het een sympathiek project vond.

In de loop der jaren ben ik er mij echter steeds meer aan gaan ergeren:

- de onophoudelijke en steeds toenemende wissels (van satelliet, van transponder, van codering, van uren...)

- het feit dat TV-VL het vertikt om daarbij te helpen (vb. service-id doorgeven e.d.)

- dit laatste is in verband te brengen met het steeds meer opdringen van de eigen hardware, die niet aan mij besteed is

- het verlies van belangrijke zenders, in het bijzonder Discovery Science, maar ook SysFy, Zone Reality...

- als je in West-Vlaanderen woont moet je nog altijd de regionale zenders missen

- het feit dat maanden nodig zijn geweest om de ondertiteling via teletekst synchroon te krijgen voor VRT-HD

- hoelang moeten we nog wachten om 2BE-HD, VierHD, VijfHD te krijgen?

- de laatste 2 punten illustreren een andere vaststelling: binnen de groep M7 zijn TV-VL-klanten tweederangs:

 als iets voor Nederlanders niet van belang is, dan kunnen de Vlamingen lang wachten

- zo worden ook de zendtijden aangepast in functie van bovenstaande

- ze besparen door nieuwe coderingstechnieken, die meer zenders op een transponder toelaten,

  maar we krijgen minder interessante zenders (zie hoger) voor dezelfde abonnementsprijs

- satelliet-tv laat veel betere beeldkwaliteit toe, vergelijk maar eens met de kwaliteit van de Duitse zenders

- ik erger mij ook aan de zelf verheerlijkende houding van TV-VL, zoals opscheppen met FTA-zenders

  waar zij niets in te maken hebben, of het wegvallen maskeren van interessante zenders...

- TV-VL is misschien financieel interessanter, maar dit is bij mij niet essentieel

- het enige wat mij nog (tijdelijk) bij TV-VL heeft gehouden is de mogelijkheid tot exporteren van opnames

  naar externe media...

Ziedaar waarom ik aanraadde om misschien nog even na te denken vooraleer van Telenet naar TV-VL te gaan, temeer daar dit nog extra installatie eisen stelt.

aangepast door riji
Link naar reactie
Delen op andere sites

1: Afgebouwd misschien wel wat niet meer als logisch is maar dat dit volgend jaar stopt is onzin, downloadlimiet doet in dit topic niet ter zake.

2: Ik redeneer waar ik woon en wat ik betaal, dit is 13.50. idd 8 euro huur maar ik kan ook hd-digibox aankopen. Daarentegen gaat in de nabije toekomst  digitale tv via module mogelijk zijn.

3: De eerste modellen waar idd niet echt stabiel maar ik denk dat we dan ook heel veel ontvangers kunnen schrappen om nog maar niet te beginnen over de goedgekeurde toestellen.

4: Je kunt altijd FTA ontvangen met de schotel, ook naast je kabelabbo, het gaat nu over tvvl en hun aanbod is ondermaats. Bijv: vt4, 2be, vijftv alle nog niet in HD. Het niet aan kunnen bieden van film of sportpakket. Regionale zenders (met uitzondering van de 3 gecombineerde)

5:Enkele zenders zijn geschrapt omdat deze meer geld vroegen, nog altijd beschikbaar, ARD, ZDF, VOX, NTV. Bij belgacom blijven ARD en ZDF ook beschikbaar maar hier is idd sprake van geweest. Dat de kassa moet rinkelen is normaal, dit wilt elk gezond bedrijf.

6: Er werd door enkele personen aangehaald dat telenet constant zou haperen, idd alle providers hebben hun problemen maar sommige lieten hier uitschijnen dat TVVL altijd perfect werkt. Dit is veruit de meest onstabiele provider. Wat mij vooral tegen staat is het feit dat problemen te lang duren.

7: HDD of DVD recorder is aan te sluiten via SCART, niet ideaal maar mogelijk.

 

Ik heb hier beide staan maar als ik enkel voor het Vlaamse aanbod zou gaan zou ik echt voor telenet of belgacom kiezen.

aangepast door _Bartje_
Link naar reactie
Delen op andere sites

1: Dit heeft enkel als reden om meer mensen te pushen  , ook al willen ze dit niet , en het zal verdwijnen , niet volgend jaar , maar veel langer zal het niet duren . Download limiet haal ik enkel aan om een voorbeeld te geven hoe telenet klanten behandeld met hetzelfde product , aan zelfde prijs met verschillen tot 1/3 in het verbruik .

2: Waar jij woont , is voor mij onbelangrijk , hier betaal je meer voor een steeds kleiner wordend analoog aanbod . Die ci+ , ik hoop dan dat uw tv wordt goedgekeurd door hen , anders kun je zelfs een gecertificeerd toestel gaan kopen .

3: Die eerste modellen waren wel stabiel , enkel de software die tn erop smeet , was zoals vandaag nog steeds een ramp . Het INDI model was hetzelfde maar door de sublieme software was dit een prima toestel . Telenet slaagde er zelfs jaren niet in om de harde schijf te laten stilvallen als hun box in sandby stond .

4: telenet heeft het kabelnet quasi gekregen van ons allemaal , lees belastings betaler , die heeft dit namelijk betaald . Daar heeft vadertje staat voor gezorgd en daarna het boeltje verkocht aan liberty global . Transponder ruimte kost geld , en dit moet natuurlijk betaalbaar blijven onder een kleine klanten groep . telenet heeft voor een appel en een ei tot 700 frequenties te beschikking , die jij mee betaalt heb in je gemeente belastingen !  . Ik heb van 1998 tot 2000 gewerkt aan het infrax net in limburg bij de upgrade naar 860 MHZ , kostprijs 2 miljard € voor limburg alleen al, ook door ons betaald .

5: telkens telenet zenders schrapt analoog is dit gewoon om meer mensen te pushen , de niet huurders of kopers blijven hun een doorn in het oog . Winst maken , ok , maar dit is pue afpersing zoals in punt 1 aangehaald .

6: Wederom , heb je een gezonde mix tussen vdsl2 en coax klanten valt het mee . Hier was het 12 jaar kommer en kwel , om van die helpdesk nog maar te zwijgen .

7: dan ga je weer 100 a 200 € extra kosten moeten doen , wordt een dure digibox dan .

 

@riji

Hier telt enkel keuze vrijheid van hardware , moet geen opgedrongen rotzooi die ze inkopen aan 50 € , dicht timmeren met slechte software en u laten voor blauw betalen ( in huur formule levenslang ! ) . Neem die box gaat 5 jaar mee , betaal je dus bijna 500 € voor een toestel dat nooit van u zal zijn . Ik heb op mijn vu nog nooit een spinner gezien om door de menu's te gaan , probeer dat maar eens bij een telenet doos .

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@bartjep

Ik verwacht van Telenet ook niet zoveel, maar de opgesomde zwakheden en gebreken van TV-VL zijn er stilaan teveel aan.

In verband met hardware voor satelliet-tv: ik heb al veel toestellen gehad en die waren ook niet alles.

Neem nu mijn huidige VU+ Ultimo met 2 DVB-S2 tuners (omdat ik de woekerprijs voor de DM-8000 nooit heb willen betalen):

ik had die pas enkele maanden en ik kon die 2 tuners niet meer gelijktijdig gebruiken en moest op zoek naar firmware opdat dit weer zou werken en typische reactie op het forum: wees blij dat je niet een gelijkaardig toestel van een ander merk hebt, want daar kan dit enkel met een manuele ingreep verholpen worden... zo mild is men voor satelliet apparatuur... omdat we er inderdaad al veel mee meegemaakt hebben.

aangepast door riji
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar toch teveel . en voor een dure prijs dan nog eens .

Ik heb een jaar de ultimo gehad , wat een droom doos , daarom nu ook de solo2. Zelfs bij veranderingen van q naar 8 psk , moest ik niks doen , ging vanzelf , aanpassingen in zenderlijst gingen automatisch bij VTI. Ik had als 3de tuner ook een dvb-c/t tuner . Gewoon een ganse avond laten scannen , of meer , kon je zo mee inpikken op VOD streams waar je buren voor betalen bij telenet , VOD gaat bij telenet nog steeds ongecodeerd over de coax ! . Wat jij zegt , nooit voorgehad . Heb hem verkocht , met 4 dvb's 2 tuners in , en loopt gelijk een klok .

 

Dit geld ook voor sab dozen hier in huis , oudste is 3 jaar , en ook nooit moeten scannen om nieuwste freq in te laden. Beter nog , heeft auto disecq functie , moet je zelfs die volgorde niet handmatig instellen , en dat voor 130 € . dat ding draait al 3 jaar zonder omkijken en vastlopers , en in elentriek , geen NIU , switch , modem nodig ! .

aangepast door bartjep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een heerlijke discussie :lol:

 

Mijn mening dan ook maar eens...

 

Ik ben al van kindsbeen af bezig met alles wat in en rond tv's zit. Momenteel werk ik 8 jaar in een zaak waar men tv's verkoopt/plaatst/herstelt. Als vrienden/kennissen me voor en na tips/hulp in die materie komen vragen zal ik ook nooit nee zeggen.

Wat me na al die tijd steeds opnieuw opvalt is dat iemand die zich niet aan tv en co interesseert, maar enkel zorgeloos wil kijken en eventueel opnemen is volgens mij vandaag niet beter af dan met een tn abbotje met zo'n AD2100 decoder. Een kat een kat noemen, die dingen werken relatief vlotjes naar mijn mening en ze kunnen wat de doorsnee Vlaamse tv kijker wil kunnen. (Ik blijf er nog steeds absolute voorstander van dat men bij tn het eindelijk ook eens gaat beseffen dat ze met hun decoders tijden terug gegaan zijn. Ze zijn ok om oudere tv's digitaal te maken, maar wat is er nu makkelijker dan je digitale zenders rechtstreeks op je nieuwe flatscreen te krijgen... Hard schijfje eraan en tegenwoordig kan je nog lekker opnemen ook. Geen extra kabels, geen extra afstandsbediening, geen extra verbruik, geen extra gerotzooi)

 

Ik vind wel dat dit enkel financieel verantwoord is als je ook nog andere tn producten hebt. Internet of vaste telefoon ofzo. Zoals sommigen hier aanhalen, anders is die digitale tv van hun gewoon niet te betalen...

 

Bij ons op de zaak verdeelt men ook TVV. Ook nu na de mega-update begin april zijn er enkele klanten met problemen geweest; zij die hun schotel niet correct was afgesteld. Onze baas geeft ons met een schotelinstallatie telkens de opdracht om tijd genoeg te nemen om de schotel 100% goed te plaatsen en uit te richten. Dit loont nu. Dan mogen ze nog 100 keren hun transponders aanpassen, hun eigen decodertjes passen hun zenderlijsten zelf aan. Wie van de man in de straat met zijn TVV merkt hier wat van?

 

Ikzelf heb een kennis welke geen internet, noch vaste telefonie heeft. Het is een landbouwer "van de ouwe stempel" die hier geen behoefte aan heeft. Ik wil graag de klassieke zenders ontvangen, opnemen niet nodig en zo goedkoop mogelijk vroeg hij me ooit.

Ik heb er een schoteltje gehangen met 4 single LNB's. Hij bekijkt graag ook engelse zenders, dus 28° moest ontvangen kunnen worden. Gelijk dus maar de 4 klassiekers tegen zijn wokje gehangen. Dat in combinatie met een VU+Solo met Fastscan plugin erop en ik heb die man nog nooit horen zeuren over problemen, beelduitval,...

Toch groot nadeel tov tn: als je met de instellingen gaat spelen kan je wel één en ander naar de haaien helpen...

 

En voor al de rest, waaronder ik mezelf reken, die een beetje willen hobbyen met die dingen en wat handig zijn: tvv icm een Dreambox gelijke ontvanger en je kan alles wat je wil. En buiten wanneer ik weer wat veel met plugins en nieuwe images aan het spelen geweest ben op m'n Ultimo, heb ik altijd schitterend en even scherp beeld als bij tn. En ik kan vergelijken, want heb tn vorig jaar buitengegooid door hun opdringerigheid en beperkingen. Toegegeven: ik zou het leuk vinden mocht 2BE en VIER ook eens in HD op de schotel komen...

 

@bartjep: die VOD streams, hoe pik je die er eigenlijk uit?

  • Like 1

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bartjep: Je haalt er veel te veel argumenten bij die niet van belang zijn. Het gaat hier nu over het interessant zijn voor de TS om over te stappen naar tvvl.

Ook kloppen bijlange niet alle argumenten, 700 freqs????  Wist niet dat er zoveel muxen waren.  Er zit toch echt 8 mHz min tussen elke mux.

Infrax en de staat verdienen ook flink aan telenet dus een investering.

Wat ik uit jou posting haal is dat je waarschijnlijk dvbc keek via irdeto kaart in je Linuxontvanger en dat dit nu niet meer gaat.

Ik zou ook liever hebben dat ik telenet kon ontvangen met mijn vu duo maar ik begrijp telenet ook dat ze hun systeem goed beveiligen d.m.v. eigen boxen en later met CI+

En kom nu niet met het argument dat dat toch mogelijk zou moeten zijn enz. enz. want het CS is gewoon het gevolg van open systeem. Als je mensen de kans geeft gaat een percentage dit misbruiken.

Dat ze ATV afbouwen kan ik alleen maar aanmoedigen, dit is verouderd en in het buitenland zijn er al genoeg providers waar dit zelfs verdwenen is. Vooruitgang noemen we dat, beeld op ATV is ook niet om aan te zien als je digitaal gewend bent. TVVL is ook naar mpeg4 gegaan, ook veel mensen hebben nieuwe ontvangers moeten kopen.

 

Als hobby is tvvl allemaal leuk en aardig maar voor 99 procent van de mensen is KIJKGEMAK, beste beeld en zenderaanbod het belangrijkste. Dat er dan een NIU en modem hangt die bij elkaar amper 20 watt gebruiken geplaatst moet worden is niet erg. Een schotel tegen hun huis en coaxen van schotel naar ontvanger of meterkast schrikt meer mensen af. Wil je op meer plaatsen tvvl kijken komt er nog 2de of 3de kaart bij wat ook niet gratis is. Via linuxontvangers kun idd SMC wel doorsharen maar dan moet je weer opletten dat je niet over de 4 aanvragen gaat.

Bij telenet kun je 4 boxen aansluiten en je hebt op al die boxen je volledige abbo. Opnames kun je dan ook delen. Je haalt aan dat je dan 500 euro betaalt op 5 jaar op huurbasis. Klopt, maar koop eens een een satontvanger met 3 tuners en HDD. Dan ga je toch ook richting die 500 euro. Dit is dan nog zonder schotel en toebehoren. Dan nog maar hopen dat deze niet defect gaat buiten garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het belangrijkste is bij TV-kijken is voor iedereen duidelijk verschillend.

Met ouder te worden is het kijkgemak voor mij steeds meer gaan doorwegen en hier scoort TV-VL steeds slechter, dit wegens de elementen die ik hiervoor heb opgesomd.

Vroeger was satelliet-tv voor mij een hobby en toen was elk probleem een uitdaging, nu is het nog slechts een last.

Ik hoop echter wel (en wacht eigenlijk ook deels daarop) dat TN de gerechtelijke beslissing daadwerkelijk zal moeten uitvoeren en zijn kabelnet open stellen voor anderen. Want in ons economisch systeem is concurrentie het enige waar de klant nog wat baat bij heeft.

aangepast door riji
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ bartje

 

1- ja  , hier hebben ze zoveel freq ter beschikking , wel niet vergeten dat een 100 mbit internet abbo er al 2 verslind per user , uw argument van 8 mhz slaat nergens op.

2- Infrax verdient er niks op , wij als belastingsbetaler ook niet , domme politiekers hebben TN het alleen recht gegeven voor 50 jaar op het return path wat nodig is om interactieve diensten aan te bieden .INDI wou dit ook doen , maar mocht dit dus niet , dus is dit prima project ter ziele gegaan . Ik had een aangekochte recorder toen , idem als de TN dozen , maar toch werden ze niet ondersteunt ! . En sinds enkele maanden zijn ze ook op zwart gezet , iedereen moet huren he , kassa kassa.

3- in die tijd had ik een dm800 , dus geen cable tuner mogelijk .

4- Met een duo kun je nooit cable ontvangen , zitten de verkeerde tuners in . En ci+ , ben eens benieuwd of ze mijn 2 jaar oude led tv willen gaan ondersteunen met ci+ slot, ik vrees ervoor , wil ik voor dat systeem gaan moet ik 99% nog eens een nieuwe tv gaan kopen ook nog , zeer duur plaatje dan .

5- analoog afbouwen , ik ben er ook voor . Maar veel ouderen niet , die kunnen met die adb boxen niet overweg . Ma hier ook niet , met de sab daarentegen loopt het veel vlotter .

6- daarvoor verwijs ik u na punt 5 . Kijkgemak is dus een pak beter, ook de bediening van het apparaat .

7- 20 watt 24/7 365 dagen , de rekening loopt dan al aardig op , zeker voor iemand die gepensioneerd is en klein pensioen heeft .

8- bij tvvl heb je ook de mogelijkheid om 4 boxen aan te sluiten op 1 kaart , een sab mini kost amper 79 € , dus beterkoop dan de dichtgetimmerde rommel van hun . En dan heb je ook het hoofdpakket op 4 ontvangers . Film en sport zenders ontbreken inderdaad , die rechten zitten exclusief  bij telenet , dit is zo .

 

@ravemus

 

Heb je een linux box met dvb-c tuner , gewoon even de kabel afscannen en hopen dat iemand op je node een film opvraagt , die freq opslaan en je kunt meekijken . VOD streams gebruiken steeds dezelfde freq . En ze hebben zware overbooking , nog steeds , zie je ook bij hun internet producten met rode , gele een groene uren . Hier op dit moment zit zelfs foot1 ( waalse sporting telenet ) ongecodeerd op dvb-c bvb , dus gisteren genk-anderlecht fta op de kabel , met een tv met dvb-c tuner in , frans commentaar nemen we er graag bij :') .

 

@riji

 

Ma is ook stuk in de 60 , maar TN of TVVL met hare sab , de keuze was rap gemaakt . 130 € aankoop , voor de box , 79 € voor de kaart en 12.90€ pm nu  voor het abbo . Dan nog eens een pak besparing op de overbodige rotzooi ( niu  , modem enz ) , de rekening was rap gemaakt .

aangepast door bartjep
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoor hier meer klachten dan positieve uitspraken over tvv , dus na lang getreuzel hierbij mijn ervaring : ik ben vanaf het begin tvv klant , mijn eerste decoder was een philips 2111 dewelke ik vrij snel vervangen had door een technomaat ,  echter door de schuld van enkele snoodaards dewelke aan cardscharing via het web deden is de m7 groep verplicht geweest om zijn decodering aan te passen , ook is de techniek niet blijven stilstaan en is HD bijgekomen  , maar nu de praktijk : na het lid worden van dit forum hier heb ik veel input gekregen en dus veel geleerd ( dank aan allen ) ik heb ondertussen slechts 2 maal aan mijn vaste wok moeten werken ( 1 x na een zware storm en 1 x voor het plaatsen van een duo lnb ) ook heb ik mijn bakjes vervangen door M7 decoders ,mijn installatie doet wat het moet doen , tv kijken zonder problemen zelfs bij redelijk zwaar onweer , besluit tvv heeft voor mij maar 1 nadeel en dat is dat je schotel perfect moet uitgericht zijn  , kijk maar ééns rond op het forum , de meeste problemen worden telkens opgelost door het goed afstellen je schotel en natuurlijk het gebruik van goede kabels en connectoren

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

@riji

 

Ma is ook stuk in de 60 , maar TN of TVVL

met hare sab , de keuze was rap gemaakt . 130 € aankoop , voor de box ,

79 € voor de kaart en 12.90€ pm nu  voor het abbo . Dan nog eens een pak

besparing op de overbodige rotzooi ( niu  , modem enz ) , de rekening

was rap gemaakt .

 

Moest ik voor de goedkoopste optie willen gaan, ik zou ook bij TV-VL blijven.

aangepast door riji
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ bartje

 

1- ja  , hier hebben ze zoveel freq ter beschikking , wel niet vergeten dat een 100 mbit internet abbo er al 2 verslind per user , uw argument van 8 mhz slaat nergens op.

Je weet echt niet waar je over praat heb ik de indruk. Hoe kom je bij 700 freqs????? 100mb internet abbo 2??? Als je bijv een docsis carrier hebt moet er minstens 8 mhz tussen zitten voor de volgende. bijv 402 mHz, 410 mHz  Denk jij echt dat elke user een eigen freq heeft? Deze carriers zijn gemeenschappelijk, 402,410,418 enz.Een docsis3 modem gebruikt er in tegenstelling tot docsis2 meer voor de DS. Meeste gevallen 8 voor downstream en 1 voor upstream. Je kunt echt niet 402, 403, 404 gebruiken omdat je signaal 8 mHz breed is.

 

 

2- Infrax verdient er niks op , wij als belastingsbetaler ook niet , domme politiekers hebben TN het alleen recht gegeven voor 50 jaar op het return path wat nodig is om interactieve diensten aan te bieden .INDI wou dit ook doen ,

maar mocht dit dus niet , dus is dit prima project ter ziele gegaan . Ik had een aangekochte recorder toen , idem als de TN dozen , maar toch werden ze niet ondersteunt ! . En sinds enkele maanden zijn ze ook op zwart gezet , iedereen moet huren he , kassa kassa.

Infrax en de gemeentes verdienen hier zeker wel op.

3- in die tijd had ik een dm800 , dus geen cable tuner mogelijk .

4- Met een duo kun je nooit cable ontvangen , zitten de verkeerde tuners in . En ci+ , ben eens benieuwd of ze mijn 2 jaar oude led tv willen gaan ondersteunen met ci+ slot, ik vrees ervoor , wil ik voor dat systeem gaan moet ik 99% nog eens een nieuwe tv gaan kopen ook nog , zeer duur plaatje dan

Nee goed met een DUO niet maar je weet wel wat ik bedoel.

 

5- analoog afbouwen , ik ben er ook voor . Maar veel ouderen niet , die kunnen met die adb boxen niet overweg . Ma hier ook niet , met de sab daarentegen loopt het veel vlotter .

Die oude mensen gaan dat ook wel leren, zappen is niet moeilijker als met gewone televisie. Een STB is zeker niet moeilijker te bedienen als een satellietontvanger.

 

6- daarvoor verwijs ik u na punt 5 . Kijkgemak is dus een pak beter, ook de bediening van het apparaat .

7- 20 watt 24/7 365 dagen , de rekening loopt dan al aardig op , zeker voor iemand die gepensioneerd is en klein pensioen heeft .

Rond de 35 euro per jaar, ik denk dat jou adslmodem ook ongeveer zoiets zal gebruiken

 

8- bij tvvl heb je ook de mogelijkheid om 4 boxen aan te sluiten op 1 kaart , een sab mini kost amper 79 € , dus beterkoop dan de dichtgetimmerde rommel van hun . En dan heb je ook het hoofdpakket op 4 ontvangers . Film en sport zenders ontbreken inderdaad , die rechten zitten exclusief  bij telenet , dit is zo .

En wat gebeurd er als je meer als 4 aanvragen doet? Als je op de hoofdbox een opname doet en je kijkt iets anders kom je met 3 andere boxen al in de problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Klopt wat je zegt , ze doe aan channel bounding , wat ook moet voor docsis ( een 100 mbit abbo krijg je nooit over  1 MHZ gestuurd op dit moment ) . Maar ze gebruiken ze dus wel allemaal effectief . En daar loopt het dus ook mis . Hun overbooking is zo erg dat het vaak in de soep draait waar er geen concurrent ( vdsl2) beschikbaar is . Of waarom denk je dat je hier in de avond uren maar 170 gig mag downloaden , en andere regios het 3 dubbele ? , groene , gele en rode uren. Juist ja , ze hebben lange tijd het netwerk gemonitord per node ( 500 klanten maximum ) , en zo de regeltjes bepaald per node , maar de prijs die blijft gelijk voor iedereen ! .ipv dat te doen zouden ze beter investeren in een upgrade naar 860 MHZ , zoals dat hier al sinds 2000 beschikbaar is , toen werkten ze nog met CDLP modems en een installatie waar je een halve muur voor nodig had om het gezet te krijgen.

 

Ik had hier voor de overname van INDI ook geen keuze tussen providers . En hun internet was dus ook een ramp . De band van 606 tot 860 MHZ bleef en blijft nog steeds ongebruikt , en gans het dorp had dus hun product , in de avond uren was internet dan ook pokke traag . 1/4 van de beloofde snelheid . Sinds INDI ter ziele is gegaan heeft BGC hier snel vdsl2 uitgerold en haal ik wat mogelijk is , en goedkoper ook nog eens , zonder hun vrij downloaden gezaag , gewoon onbeperkt , elk uur van de dag.

 

2- Ook verdient infrax er niks op , voor een paar 100 miljoen € hebben ze het alleen recht voor 50 jaar ! , de upgrade koste indertijd al 2 miljard € . Dus als je een beetje kunt rekenen snap je het plaatje wel . De inwoners , die gemeente belastingen betalen hebben dit betaald , aangezien infrax een intercomunale is. Komt er nog eens bij dat als er problemen zijn buiten , e telenet technieker er niet mag aankomen ( en maar goed ook ) . dus die uurlonen betalen wij ook nog eens .

 

4- ja , ik heb ooit een irdeto ontvanger gehad , in 2004 . Maar toen had ik helemaal nog geen sat ontvanger .

 

5- Tot de telefoon gaat , tv werkt niet , ga je kijken en hangt dat onding helemaal vast , dus van de stroom leggen . Feit is en blijft dat de software die ze erop puchen al jaren een beta product is . Ik had dezelfde box van INDI , en dat was een heel verschil , zelfs van in het begin ging de HDD in standby als er geen opname was , telenet heeft daar jaren over gedaan om dit klaar te krijgen . En deze werkt nog steeds , na al die jaren . Maar telenet heeft ze onbruikbaar gemaakt , ze lopen huur mis he , en dat doet pijn .

 

6-Tel dat grofweg X3 , telenet modem NIU en switch , bij TVV enkel een router , bespaart al heel wat .

 

7- Niet noodzakelijk , dan neem je een 2de kaart he . Heilig is en blijft de vrijheid van hardware . Er bestaan veel betere toestellen dan hun boxen . Of ga je blij zijn dat de overheid morgen zegt , op onze snelwegen mogen enkel fordjes rondrijden ? , ik denk het niet .

 

Ik ken er heel wat van , heb van 1998 tot 2000 gewerkt in onderaaneming voor infrax , elke connector moest vervangen , oude taps die moesten eruit enz . En dit kost geld , wat telenet liever doorstuurt naar de aandeelhouders van liberty global .

aangepast door bartjep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...