Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is er iemand die mijn schotel kan uitrichten?? Ben er al uren mee bezig geweest en alle mogelijk sites bekeken maar krijg het maar niet goed voorelkaar...

Heb een maximum e85 schotel met 4 lnb. Hiervan heb ik nu wel de 23 en 28 op 15db maar om de 19 en 14 ook goed te krijgen.... Heb alles al gedraaid wat ik kon draaien en word er helemaal dol van...

Ben bereid er maximaal 50 euro voor te betalen.

Hoop dat er iemand kan helpen.

• Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

Ik maak ook gebruik van een maximum e85 schotel,als je de 28.2 en de 23.5 werkend hebt en uitgericht dan hoef je de 19.2 maar tegen de 23.5 aan te schuiven en de 13 schuif je weer tegen de 19.2 dat zou voldoende moeten zijn om signaal te krijgen je kan als je signaal hebt nog even finetunen,de rail van de lnb's daar ligt dan het probleem,die loopt goed zoals je kan zien op mijn foto ?

Van links naar rechts de 28.2 de 23.5 19.2 13 9 en de 4.8

post-54808-0-91420300-1366203137_thumb.jpg

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Dat zou je zeggen ja maar niet bij mij, heb nu de schotel zelf al op 100 graden gedraaid ipv 90 en dat zorgde wel voor een hogere db op 23 en 28 maar nog steeds niets op 19 en 14..,

Hij was eerst uitgericht bij iemand anders thuis in de buurt en heb toen niets veranderd maar toen waren de 19 en 23 prima maar niets op de 28..

Toen ben ik aan het rommelen gegaan met internet erbij en een dure app van 8 euro maar niets.... Zodra ik schotel draai dat hij de 19 pakt dan ben ik signaal van 28 weer kwijt. ( nu vind ik 23 en 28 het belangrijkste maar toch zie je zoveel mensen met wel 5 lnb erop dus zou dat bij mij ook moeten kunnen)

Voeg zo wel even foto toe nog...

dat is niet goed de schotel moet op 90 graden staan,dan richt je de middelste lnb uit zodat je maximaal signaal hebt dan schuif je de rest er gewoon tegenaan,als de schotel niet op 90 graden staat dan doet de rail namelijk niet meer goed zijn werk dus het is dan ook begrijpelijk dat je dan op de 19.2 en 13 geen beeld krijgt,je begint met de middelste lnb met de schotel op 90 graden en dan volgen de andere lnbs...de middelste lnb schijf je helemaal tegen de arm van de schotel aan ik zal daar zo een foto van plaatsen

post-54808-0-83697800-1366204783_thumb.jpg

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

daar klopt echt niks van

zet de schotel om te beginnen eens op 90 graden

evaluatie rond de 30 graden en dan een lnb in het midden van de arm

en dan uitrichten,die schotel hoort horizotaal te staan niet op 100 graden

kijk maar eens goed naar mijn schotel

aangepast door stevie-v

Geplaatst:

Ik had eerst de schotel op 90 graden en uitgericht op 23 maar dan had ik geen 28! Zoals op uw foto had ik ook de rail wat gedraaid. De 23 in het midden en de 19 er strak tegenaan....heb zelf een alps dunne lnb gekocht omdat ik dacht dat ze te ver van elkaar af zaten maar nog niets...

Geplaatst:

U heeft de rail wel iets meer naar rechts dan ik had zie ik...had hem zelf helemaal in het midden met aan de ene kant van de railvasthoud beugel (linkerkant van voren gezien) de 23 en rechts de 19 er strak tegenaan... En toen geen 28

Geplaatst:

Heb ze nu zo zitten( zie foto) maar dan heb ik of max uitslag op 23 of op 28 als ik de schotel draai. Voor 28 moet ik stuk naar het westen draaien en om de 19 te krijgen echt een heel eind naar het oosten..... Hoe ik die ooit allemaal met goed bereik krijg?....ik snap er echt niets meer van. Op dit moment heb ik dus alleen maar één goed kanaal en met de schotel gedraaid kan ik 2 perfect krijgen (23 en 28)

post-66872-0-21673700-1366209728_thumb.jpg

Beter?

dat zit niet goed

die klem voor de lnb van de 28.2 hoort aan de andere kant te zitten zoals die klem van de 23.5 zit dan kan je de koppen van de 28.2 tegen de 23.5 kop schuiven daar zit nu een afstand tussen omdat de klem van de 28.2 verkeerd zit

de rest van de klemmen zit goed...ook die 90 graden zit perfect dat moet je zo laten staan

aangepast door stevie-v

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen