partykangeroo Geplaatst: 17 april 2013 Auteur Geplaatst: 17 april 2013 Heb de schotel al van het dak en ga hem proberen naar de andere kant te zetten ( als het tenminste stopt met regenen!). Sprietje zegt "Verder zie ik de aansluitingen van de lnb’s allemaal precies recht omlaag staan. Dat kan ook niet de optimale instelling zijn" Hoe moet ik ze dan zetten?? Zal de 23 naar een brede lnb zetten....
stevie-v Geplaatst: 17 april 2013 Geplaatst: 17 april 2013 (aangepast) Ik zou kiezen voor drie brede lnb's de 28.2 de 23.5 en de 13 Je moet wat met de lnb's draaien een paar mm een halve cm of iets meer dan zal je merken dat het signaal iets toeneemt of afneemt dat hoort allemaal bij fine tunen eerst zal dus je het optimale signaal moeten halen op de 23.5 lnb in het midden en daarna ga je de andere lnb's plaatsen heb je dan overal het optimale signaal dan ga je wat met de lnb naar voor en achter en dan draai je wat met de lnb's naar links en rechts voor het fine tunen,wat voor ontvanger heb je trouwens en is je box aangesloten op het internet ? De lnb's zitten nu perfect op de rail op je laatste foto's,de klemmen zitten goed,bij een vrij uitzicht moet het afstellen dan ook een fluitje van een cent zijn Nog even een laatste puntje de lnb op de 19.2 daar had ik persoonlijk voor een alps lnb gekozen,die zijn smal en geven een heel goed signaal die je nu gebruikt is nogal regen gevoelig 17 april 2013 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
partykangeroo Geplaatst: 18 april 2013 Auteur Geplaatst: 18 april 2013 Goed nieuws!...vandaag met de harde wind gelukt om de schotel naar de andere kant te verplaatsen....goed stellen op 23 en.....alles geweldig beeld in één x!!...allemaal 15/16 db ... Nog niet eens gefinetuned... Super bedankt voor de enorme hulp! Vooral Stevie-v....
stevie-v Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 (aangepast) Heel mooi om te horen het is ook een hele mooie schotel ik heb er heel veel plezier van je kan de 4.8 oost en de 9 oost en 0.8 west ook toevoegen mocht je dat willen regenuitval heb ik dan ook zeer zeer zelden dan moet het met bakken uit de hemel vallen of het moet onweren,heel veel plezier en geniet ervan ! 18 april 2013 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
satencom Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 Mooi dat het werkt ,maar je gebruikt wel de verkeerde lnb's ,de Inverto Multiconnect lnb kan niet over water ,als het begint te regenen dan zal je nog weinig signaal over houden Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
stevie-v Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 (aangepast) Mooi dat het werkt ,maar je gebruikt wel de verkeerde lnb's ,de Inverto Multiconnect lnb kan niet over water ,als het begint te regenen dan zal je nog weinig signaal over houden dat weet hij dat heb ik hem gezegd die lnb gebruikt hij enkel voor de 19.2 of misschien heeft hij die zelfs al vervangen,persoonlijk zou ik dan voor een alps lnb gaan ook die is smal maar geeft hele goeie resultaten ook bij regen,voor de 19.2 heeft hij een smalle lnb nodig anders gaat het niet passen op de rail 18 april 2013 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
satencom Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 Ja dat klopt stevie-v ,hij zou ze kunnen vervangen door een alps lnb, dat is ook een prima lnb Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 Beste partykangeroo Volgens mij moet je met het fijntunen nog hoger kunnen komen.Om te beginnen moet de schotel op 99,3 graden ingesteld worden. Ik ga er van uit dat de rail niet verbogen is want voor een optimale ontvangst moet de rail 9,3 graden schuin staan, d.w.z. als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt, rechts lager dan links. Verder zie ik dat ook de afstanden van de lnb’s niet optimaal staan maar om je te kunnen vertellen wat de exacte afstanden van de lnb’s moeten zijn, moet ik eerst weten hoe ver de Astra 23,5 lnb met de voorzijde van de schotel af staat op 28,5cm vanaf deonderzijde gemeten. Zou je me die maat door even kunnen geven? De skew van de lnb’s moet als volgt ingesteld worden: Hotbird op 5 graden Astra 19,2 op 2 graden Astra 23,5 op 5 graden Astra 28,2 op 8 graden d.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid t.o.v. verticaal waterpas als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt. Dit kun je ook op je tuner aflezen wanneer je het beste signaal hebt.
stevie-v Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 De schotel op 99.3 graden daar geloof ik niks van die hoort op precies 90 graden horizontaal te staan VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
partykangeroo Geplaatst: 18 april 2013 Auteur Geplaatst: 18 april 2013 Die zit op 57 cm afstand van de schotel....
stevie-v Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 (aangepast) Sprietje wat je zegt kan toch kloppen aangezien het een ovale schotel is en de rail op 9.3 graden staat neem je dus die 9.3 graden mee en tel je op bij die 90 graden dan heb je wat meer schoteloppervlak anders kijken de lnb's gedeeltelijk over de schotel heen,zo moet ik dat toch zien ? 1 ding snap ik dan niet als je dat op 99.3 zet dan staat de rail op 18.6 graden aangezien de rail vast aan de schotel zit dat kan toch niet de bedoeling zijn ? 18 april 2013 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Sprietje Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 Beste stevie-v Om een E85 optimaal te benutten zoals het hoort, moet niet de rail schuin gezet worden maar de schotel.Als de schotel dus op 90 graden staat, moet de rail precies horizontaal staan. Met de Satlexcalculator toridal kun je precies uitrekenen dat de schotel in Dokkum op 99,3 graden ingesteld moet worden. De rail komt dan 9,3 graden schuin te staan.
stevie-v Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 Wat jij zegt sprietje klopt dan ook niet het moet 90 graden zijn de rail krijgt de hoek mee van 9.3 mee als hij op 90 graden staat ga je hem op 99.3 zetten dan word de hoek 18.6 graden en dat kan niet de bedoeling zijn VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
stevie-v Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 (aangepast) Beste stevie-v Om een E85 optimaal te benutten zoals het hoort, moet niet de rail schuin gezet worden maar de schotel. Als de schotel dus op 90 graden staat, moet de rail precies horizontaal staan. Met de Satlexcalculator toridal kun je precies uitrekenen dat de schotel in Dokkum op 99,3 graden ingesteld moet worden. De rail komt dan 9,3 graden schuin te staan. sprietje op de draagarm waar de rail aan vast zit zit een stuk als je daar de rail op schroeft wat precies 9.3 graden is dus wat je zegt klopt niet,als hij op 90 graden staat heeft de rail al een hoek van 9.3 graden zo is die schotel gemaakt ,de rail heeft al 9.3 graden als hij op 90 graden staatMet andere woorden gewoon de schotel op 90 graden laten staan ga je hem op 99.3 zetten dan krijgt de rail een hoek van 18.6 graden,de rail staat niet horizontaal bij 90 graden die bevestigingen om de rail op vast te schroeven zorgen voor die 9.3 graden (ik zeg nou wel de heletijd dat het precies 9.3 graden is maar dat weet ik niet wat ik wel weet is dat je de schotel niet schuin hoeft te zetten om die 8 a 9 graden te halen op de rail) dat zie je toch ook goed aan onze foto's wij hebben hem beide op 90 graden staan en je kan toch goed zien dat de rail bij lange niet horizontaal staat 18 april 2013 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen