Ga naar inhoud


VU+ solo2 kopen, wat moet ik erbij kopen?


Tomasy

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,


Ik ga een VU+ solo2 kopen  :)


 


MAAR!!!!!! ik moet ook nog een schotel( hoe groot?),LNB (welke,hoeveel koppen?),hardeschijf(welke?) en ik lees iets over vti?


Er schijt ook een app te bestaan voor je mobiel waar je de astra kan op sporen?


Graag ook de merken die het beste zijn voor de schotel en LNB erbij vermelden.


 


WIE KAN MIJ HELPEN........


 


THNX  Tomasy

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vertel eerst even wat je met de SOLO2 wilt doen.

 

Wil jij 1, 2 of meer satelliet(en) ontvangen en welke?

Wil jij naar één programma kijken en tegelijkertijd één tweede programma opnemen?

 

De keuze harddisk is niet zo moeilijk en kan later aan de orde komen en dat geldt ook voor de app.

 

Om de SOLO2 optimaal te kunnen gebruiken moet je daarop een Image van derden installeren zoals o.a. OpenPli, BH, VIX en uiteraard ook VTI.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jürgen

 

Ik wil 4 satellieten ontvangen,ASTRA-1, ASTRA-2, ASTRA-3 en HOTBIRD maar de solo2 heeft maar 2 ingangen ? dus welke lnb's heb ik nodig,welke merk zijn het beste.

De schotel moet een diameter van 60 cm hebben of is 80 cm beter? welk merk kan ik het beste kopen ivm de LNB's

wat betreft de LNB's moet ik dan voor de  inverto kiesen.

 

Ja ik wil één programma kijken en tegelijkertijd één tweede programma opnemen, dit gaat volgens mij wel met de solo2.

 

MVG Tomasy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je even verder gekeken dan je neus lang is en ook nog eens op dit forum, dan  had je de vraag niet hoeven te stellen.

 

Zie:   http://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/

 

Als je héééél ver buiten de BeNeLux woont, is een Inverto een aanrader. In de BeNeLux kan je ook goed voor uit met andere merken.

Neem dan wel  twin LNB´s, kunnen er 2 kabels naar je ontvanger.

...de solo2 heeft maar 2 ingangen..., dat geeft niet, in het verhaal van de link zal wel staan dat je 2 DiSEqC-

switches nodig hebt.

Op zo´n switch, met 4 ingangen, staan cijfers of letters, en die moeten overeenkomen met de letters of cijfers

van de DiSEqC- instellingen van je ontvanger.

aangepast door Emekli
  • Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een Twin LNB kiest per satelliet positie dan heb je 4 x die LNB's en 2 x de 4in1 Diseqc switches nodig.

- Inverto Black premium red label twin LNB

- Triax MFD41D (switch)

- een schotel T55 van wavefield (met afhankelijk van de opstelling een beugel of tegelvoet)

- de meters coax kabel koka 799

- wat F-connectoren 12stuk

 

vrij zicht op de satelliet posities (dus geen objecten of bomen in die richting

en wat geduld voor het opbouwen en uitrichten.

 

het opbouwen en uitrichten is voor wat de T55 betreft (nagenoeg hetzelfde aan de grotere T90) heel vaak besproken en dus grandioos leesvoer op sat4all.

 

bij satlex vindt je ook alle instructies erover en meer schematische wergaven alsook handleidingen.

 

veel plezier met je keuze en je nieuwe hobby.

ciao

 

  • Like 1

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de 3 Astra's is er een Triple block leverbaar voor een 60cm schotel naar mijn weten.

De LNB welke naar hotbird wijst sluit je dan op de SAT2 aansluiting, heb je geen switches nodig.

 

Ikzelf kijk uit naar een astra triple block voor 90cm of 120cm schotel (heb ze beide).

aangepast door 6TeacheR
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ineens naar een HD van 1TB gaan, die 20, 30 euros meer dan een kleiner model zijn hun geld waard.

Persoonlijk heb ik een iets goedkopere LNB configuratie die voor mij 100% voldoening geeft.
Ik had reeds 4 x single LNB + 1x diseqc switch en heb bij aanschaf van de Solo2 slechts één duo LNB bijgekocht (dus ook geen tweede diseqc switch)

Eén uitgang (Astra 23°) van de duo LNB direct aan de eerste tuner gekoppeld en de tweede uitgang aan de disecq switch. Alle andere singel LNB's ook naar de switch. Hierdoor heb ik alle Nederlandse en Vlaamse zenders op de twee tuners en kan dus naar alles kijken tijdens eender welke opname. Wat niet gaat is bijvoorbeeld het kijken naar een Engelse (A28) zender tijdens het opnemen van een Duitse (A19).

Het voordeel van een Singel LNB direct aan de ingang van de ontvanger is dat je daar een electronisch apparaat tussen uit haalt, dus grotere betrouwbaarheid (minder kans op defect). Zwakkere signalen komen iets beter door. Instellen van de ontvanger is eenvoudiger en bij problemen heb je daar alvast een zorg minder om een foutdiagnose te doen. Omschakelen van zenders zal (theoretisch) ook een fractie sneller gaan.

Een groot voordeel van de twin tuner is dat men ook ergens anders in het huis naar een willekeurig kanaal TV kan kijken zonder dat er een tweede ontvanger nodig is. Mijn kinderen kijken via hun PC of op hun Smartphone (Android) alsof het volwaardig TV toestel was.

 

mvg

VU+Solo², DM-800HD, T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat heb ik ook door (maar was maar een hint naar topic starter hoe het ook kon zonder switches).

Op mijn VU-tje heb ik nu gewoon 2 kabeltjes liggen vanaf de duo-quad lnb (de 3de aansluiting naar slaapkamer en eentje voorlopig nog over op lnb).

Is nog een erfenis van die bezigheidsterrapy pace-8121 ontvanger dat ik 2 volwaardige coax-kabels heb liggen naar men woonkamer.

(ik moet zeggen dat die nep phillips veel stabieler werd toen ik de meegeleverde hdmi kabel verving door een dynabytekabel welke ik nog had liggen ergens) dus prijs/kwaliteit is geen flauwekul praat).

Deze box is/blijft een verbetering ... MAAR toch denk ik dat de PACE een mooier HD beeld gaf voor nl1,2,3-zenders op mijn sony kdl-x2000 scherm dan deze Vu ... ik ben er nog niet uit... ik ben nog steeds met instellingen aan het spelen (ik heb de vu solo2 nog maar 3weken)

aangepast door 6TeacheR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede keuze want dat is de enige en betrouwbare werkwijze.

Voor de configuratie zoals jij die nu hierboven beschrijft heb je 4 Twin LNB's nodig en 2 DiSEqC switches 4/1 dus zoals Tonski dit al in bericht #5 schematisch weergaf.

Voor de ontvangst hier in NL kun je met normale standaard LNB's goed uit de voeten, ik denk hierbij aan 4x ALPS maar het mogen ook iets mindere zijn.

Voor de DiSEqC kun je kiezen voor de Spaun maar ook voor de wat goedkopere Triax, EMP of Venton.

 

Voor de schotel kun je kiezen voor een Triax 78, zie hiervoor de link http://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/ maar dat had Emekli hierboven ook al aangegeven.

 

Succes me je keuze.

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou eens gaan kijken in het subforum schotelpark, waar Sprietje bijvoorbeeld veel specificaties en kwaliteitskenmerken van dat soort hardware gegeven heeft.

bv over de triax switch die erg goede scheiding en weinig verlies heeft.

ciao

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/329250-goedkope-diseqc-switches-voldoen-die/?p=2125648

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hoop geschrijf hier, deze link zou toch al een goed begin kunnen zijn, overigens stond deze al in mijn vorig schrijven.

 

http://www.sat4all.c...tleg-met-fotos/

  • Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...