j0hner Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 Alvast bedankt voor eventuele hulp!Ik heb het volgende probleem:Mijn signaal kwaliteit in de avond valt weg waarna het beeld hevig begint te schokken. (soms begint het om 18:00 soms pas 20:00)Misschien verbeeld ik het mij maar als ik dan opsta van de bank en een stukje naar links / rechts loop dan doet die het soms gelijk weer (kan ook toeval zijn)Dit gaat dan alleen om de gecodeerde zenders (RL4HD NED 1 HD etc.)Als ik bijvoorbeeld omroep zeeland of iets dergelijks kijk dan is het beeld wel gewoon goed en niet schokkerig. Daarom denk ik zelf dat het niet direct aan de schotel ligt, ik kijk op 1 satteliet (astra 3) of is het zo dat bepaalde zenders (gratis) op andere posities in de schotel binnenkomen?Ik heb de volgende setup: Schotel 65 cm met 1 LNB (uitgericht op astra 3) Signaal sterkte: 80% Signaal kwaliteit 0-100%SAB Solo waarop ik Spark draai met een OSCAM gehost bij 123cloud.nl (intern voor mijn beide boxen) (deze conflicteert niet)Het internet met kabel via een router en een switch de SAB box in.Wat heb ik gedaan om het probleem op te lossen:Nieuwe coax kabelNieuwe LNBOvergegaan van Openbox op Nieuwe SAB boxBeide boxen meerdere keren geupdate en opnieuw geinstalleerdIemand ernaar laten kijken die zei dat de schotel goed uitgericht was.Ik zit zelf te denken aan de internet kabel die stoort in de box (door switch ofzo)
Hadrian Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 Als je kwaliteit danst tussen de 0 en 100% lijkt me dat de schotel toch niet goed is uitgericht. Daar moet je toch maar zelf eens een keer naar kijken denk ik. Controleer ook de bekabeling, en de aansluitingen bij de F-connectoren. Om zeker te weten dat je andere apparatuur niet stoort, kan je het beste *alles* uitschakelen wat je niet nodig hebt om TV te kijken (dus alles: telefoons, switches, hubs, home-entertainment, pc/laptop/ipad etc). Dan kan je nog eens testen en zien of het signaal verbeterd is. Als het nog steeds zo slecht is, weet je zeker dat je overige apparatuur er niets mee te maken heeft. Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU) Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne OSCam
j0hner Geplaatst: 18 april 2013 Auteur Geplaatst: 18 april 2013 Hadrian thnx voor de tips! Hoe kan ik dit goed controleren? F connectoren, lijkt me niet, ik heb een kabel van 15 meter compleet besteld (met f connectoren en al) deze heb ik dan ook direct aangesloten zonder er zelf aan te knutselen. Ik ga alles dan uitschakelen wat ik niet nodig heb. En zal ook een beetje kloten met de plaats van de box. Ik kom hier later nog op terug! Iemand anders nog tips
Hadrian Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 Ik zie dat je een SAB Solo hebt. Als daar Enigma2 op draait, kan je met een mobiele app (bijv. DMSatfifnder) de signalen meten terwijl je je schotel bijstelt. Een echt satfinder is natuurlijk beter, maar zo'n app is altijd handig om snel te bepalen of de schotel erg verkeerd staat. Bekabeling controleren: Als je die met F-connectoren compleet hebt, kan je dat al afstrepen. Check wel even de hele kabel om zeker te zijn dat je geen gekke scherpe bochten e.d. hebt wat eventueel een kabelbreuk(je) kan opleveren. Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU) Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne OSCam
muppet Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 Ik zou toch even de f.connector loshalen als er vocht in is gekomen oxideert de connector Zelf als het een prefab.kabel is vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
smetje limb.BE Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 (aangepast) kan je de lnb eens een beetje naar links of rechts draaien als het euvel zich voordoet vanavond en kijk of het dan beter is, en probeer je schotel nog iets meer signaal geven als het kan ?? en heb je een dect telefoon dicht bij je installatie staan kan soms ook wel eens vreemde storingen geven 18 april 2013 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
j0hner Geplaatst: 18 april 2013 Auteur Geplaatst: 18 april 2013 @ Hadrian thnx voor de tip dat ga ik doen bijv even met ipad of laptop Ik heb de bekabeling gisteren opnieuw aangelegd, compleet nieuwe kabel en er is geen verbetering. (ook de lnb) Dect telefoon heb ik niet wel een gsm en ipad, en 2 laptops & wifi signaal, zal dit allemaal vanavond eens uitzetten. Lnb draaien is wel goeie tip je bedoelt dan zegmaar draaien in de houder toch, dus om de "as draaien"
Sprietje Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 Beste muppet Bij de meeste kant en klare coaxkabels kun je de f-connectors niet loshalen. Die zitten aangegoten.
j0hner Geplaatst: 22 april 2013 Auteur Geplaatst: 22 april 2013 Precies die kabel heb ik daar ligt het dus niet aan... Momenteel weer zo druk aan het storen.. Gedaan: Kabel vervangen LNB vervangen schotel opnieuw uitgericht.. Zonder switch gedraaid, alle apperatuur uit Iemand nog suggesties?
Moderator ceesv Geplaatst: 22 april 2013 Moderator Geplaatst: 22 april 2013 , Dit gaat dan alleen om de gecodeerde zenders (RL4HD NED 1 HD etc.) Als ik bijvoorbeeld omroep zeeland of iets dergelijks kijk dan is het beeld wel gewoon goed en niet schokkerig. Daarom denk ik zelf dat het niet direct aan de schotel ligt, ik kijk op 1 satteliet (astra 3) of is het zo dat bepaalde zenders (gratis) op andere posities in de schotel binnenkomen? Is het bij alle gecodeerde zenders? Nederland 1 HD en RTL4HD zitten op dezelfde transponder. Wanneer er gecodeerde zenders zijn die wel goed ontvangen worden zit het probleem kennelijk in een externe storing, of een WLAN of een DECT telefoon. Wat gebeurt er wanneer je de smartcard even uit en in de ontvanger steekt? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
j0hner Geplaatst: 22 april 2013 Auteur Geplaatst: 22 april 2013 Ja het is bij alle gecodeerde zenders.. Dect telefoon heb ik niet (de (onder)buurvrouw misschien wel weet ik niet kan dit storen) Als ik de smartcard er even uittrek dan krijg ik de melding: gecodeerd of werkt niet
smetje limb.BE Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 heeft hij dat ook op vrije zenders ? vb duitse zenders 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
j0hner Geplaatst: 22 april 2013 Auteur Geplaatst: 22 april 2013 nee het rare is die werken gewoon wel zonder storen als een trein
smetje limb.BE Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 zet eens een nieuwere soft op en dan probeer eens met ccam 2.30 of kan je nu met ccam proberen 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
smetje limb.BE Geplaatst: 22 april 2013 Geplaatst: 22 april 2013 en de box even rebooten 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen