Ga naar inhoud


Signaal kwaliteit Astra 3 gaat van 100 naar 0 op betaalde kanalen in de avond


j0hner

Aanbevolen berichten

Alvast bedankt voor eventuele hulp!

Ik heb het volgende probleem:
Mijn signaal kwaliteit in de avond valt weg waarna het beeld hevig begint te schokken. (soms begint het om 18:00 soms pas 20:00)
Misschien verbeeld ik het mij maar als ik dan opsta van de bank en een stukje naar links / rechts loop dan doet die het soms gelijk weer (kan ook toeval zijn)
Dit gaat dan alleen om de gecodeerde zenders (RL4HD NED 1 HD etc.)
Als ik bijvoorbeeld omroep zeeland of iets dergelijks kijk dan is het beeld wel gewoon goed en niet schokkerig. 
Daarom denk ik zelf dat het niet direct aan de schotel ligt, ik kijk op 1 satteliet (astra 3) of is het zo dat bepaalde zenders (gratis) op andere posities in de schotel binnenkomen?

Ik heb de volgende setup: 
Schotel 65 cm met 1 LNB (uitgericht op astra 3) Signaal sterkte: 80% Signaal kwaliteit 0-100%
SAB Solo waarop ik Spark draai met een OSCAM gehost bij 123cloud.nl (intern voor mijn beide boxen) (deze conflicteert niet)
Het internet met kabel via een router en een switch de SAB box in.

Wat heb ik gedaan om het probleem op te lossen:
Nieuwe coax kabel
Nieuwe LNB
Overgegaan van Openbox op Nieuwe SAB box
Beide boxen meerdere keren geupdate en opnieuw geinstalleerd
Iemand ernaar laten kijken die zei dat de schotel goed uitgericht was.

Ik zit zelf te denken aan de internet kabel die stoort in de box (door switch ofzo)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je kwaliteit danst tussen de 0 en 100% lijkt me dat de schotel toch niet goed is uitgericht. Daar moet je toch maar zelf eens een keer naar kijken denk ik. Controleer ook de bekabeling, en de aansluitingen bij de F-connectoren.

 

Om zeker te weten dat je andere apparatuur niet stoort, kan je het beste *alles* uitschakelen wat je niet nodig hebt om TV te kijken (dus alles: telefoons, switches, hubs, home-entertainment, pc/laptop/ipad etc). Dan kan je nog eens testen en zien of het signaal verbeterd is. Als het nog steeds zo slecht is, weet je zeker dat je overige apparatuur er niets mee te maken heeft.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hadrian thnx voor de tips!

 

Hoe kan ik dit goed controleren?

F connectoren, lijkt me niet, ik heb een kabel van 15 meter compleet besteld (met f connectoren en al) deze heb ik dan ook direct aangesloten zonder er zelf aan te knutselen. 

 

Ik ga alles dan uitschakelen wat ik niet nodig heb. En zal ook een beetje kloten met de plaats van de box. 

 

Ik kom hier later nog op terug!

 

Iemand anders nog tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je een SAB Solo hebt. Als daar Enigma2 op draait, kan je met een mobiele app (bijv. DMSatfifnder) de signalen meten terwijl je je schotel bijstelt. Een echt satfinder is natuurlijk beter, maar zo'n app is altijd handig om snel te bepalen of de schotel erg verkeerd staat.

Bekabeling controleren: Als je die met F-connectoren compleet hebt, kan je dat al afstrepen. Check wel even de hele kabel om zeker te zijn dat je geen gekke scherpe bochten e.d. hebt wat eventueel een kabelbreuk(je) kan opleveren.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je de lnb eens een beetje naar links of rechts draaien 

als het euvel zich voordoet vanavond

en kijk of het dan beter is, 

en probeer je schotel nog iets meer signaal geven als het kan ??

en heb je een dect telefoon dicht bij je installatie staan kan soms ook wel eens vreemde storingen geven

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Hadrian thnx voor de tip dat ga ik doen bijv even met ipad of laptop

 

Ik heb de bekabeling gisteren opnieuw aangelegd, compleet nieuwe kabel en er is geen verbetering. (ook de lnb)

 

Dect telefoon heb ik niet wel een gsm en ipad, en 2 laptops & wifi signaal, zal dit allemaal vanavond eens uitzetten. 

 

Lnb draaien is wel goeie tip je bedoelt dan zegmaar draaien in de houder toch, dus om de "as draaien"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies die kabel heb ik daar ligt het dus niet aan...

Momenteel weer zo druk aan het storen..

 

Gedaan:

Kabel vervangen

LNB vervangen schotel opnieuw uitgericht..

 

Zonder switch gedraaid, alle apperatuur uit

 

Iemand nog suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

,

Dit gaat dan alleen om de gecodeerde zenders (RL4HD NED 1 HD etc.)

Als ik bijvoorbeeld omroep zeeland of iets dergelijks kijk dan is het beeld wel gewoon goed en niet schokkerig. 

Daarom denk ik zelf dat het niet direct aan de schotel ligt, ik kijk op 1 satteliet (astra 3) of is het zo dat bepaalde zenders (gratis) op andere posities in de schotel binnenkomen?

 

 

 

Is het bij alle gecodeerde zenders? Nederland 1 HD en RTL4HD zitten op dezelfde transponder.

 

Wanneer er gecodeerde zenders zijn die wel goed ontvangen worden zit het probleem kennelijk in een externe storing, of een WLAN of een DECT telefoon.

 

Wat gebeurt er wanneer je de smartcard even uit en in de ontvanger steekt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft hij dat ook op vrije zenders ?

vb duitse zenders

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet eens een nieuwere soft op en dan probeer eens met ccam 2.30

of kan je nu met ccam proberen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en de box even rebooten 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...