Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hi,

als ik hier en op andere plaatsen alle problemen lees (kaarten die uitvallen,bedrijven die geld willen om reclame door te spoelen of om uitgesteld te kijken enz),dan zou je bijna denken,dat de tijd is aangebroken om enkel nog FTA te kijken,via satelliet,antenne e.a.zaken die niet gecodeerd zijn,en laat alles links liggen die om één of andere reden gecodeerd uitzenden.mocht iedereen dezelfde denkwijze hebben of ik,dan zouden deze zenders of hun doorgifte bedrijven iets moeten doen om boven water te blijven.ik heb buiten een belgisch ip tv bedrijfje geen enkel betalend pakket meer,geen dvb-s,geen dvb-t ,geen dvb-c en ook geen ip tv.ik ben dan ook maar amper 30 uren thuis in een week,en ik moet zeggen,ik heb nog niks moeten missen.ik denk dat we allemaal teveel gewend zijn,en vergeten zijn,wat een prachtige tijd het was,toen er maar enkele (staats)omroepen te zien was.in onze contreien hadden we enkel antenne,en was ik als kind blij dat we 9 zenders hebben.geef ze nu liefst 90 of meer.

voila,mijn opinie over tv.

oeps 'k zou liegen ik heb wel een italiaans nagra kaartje en een 18+ kaartje,maar na maanden nog nooit één probleem gehad en dat italiaans kaartje kost mij nu niks meer!!

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Dat ben ik helemaal met je eens... er is genoeg te zien zonder te hoeven betalen! Al die abonnementen zijn gewoon veel te duur... maar zolang er mensen zijn die die bedrijven geld in de buidel blijven gooien zal het niet goedkoper worden.

Als mensen verstandiger zouden zijn en massaal hun abo zouden opzeggen denk ik wel dat er een reactie zou komen, en dat de abo's goedkoper zouden worden. In erg veel landen zijn abonnementen veel goedkoper... en een transponder kost voor iedereen toch hetzelfde denk ik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

"erg veel landen" geef eens voorbeelden dan....

bovendien staat het een ieder vrij om gelijk eender welk abbonnement te nemen, het is zo dat als iets je niet aanstaat, dan koop je het niet cq laat je het links liggen cq maakt er geen gebruik van etc......klagen helpt echt niet...

Samsung 40D6510WS

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Mijn visie is dat die betaal-TV cultuur i.c.m. Reclame een beetje is doorgeschoten..

Onze 'reclame-loze' staats tv betalen we uit onze belasting en is dit niet gratis. Hiervoor krijgen we reclame in reclame blokken i.p.v. Dwars door de film. De reden is omdat we de zender toch betalen hoeven er dus geen reclame's tussen de films. We worden op die manier beloond voor het betalen..

Op de satelliet is dat doorgeschoten..

Het idee is dat commerciële zenders al hun inkomsten uit reclame moeten halen omdat er geen subsidie voor wordt betaald. Voorts wordt de zender gecodeerd zodat je als consument moet meebetalen aan de zender. Dus omdat je betaald word je beboet met veel reclame. En dat dan voor een keur aan pulp aan gelijke zenders die qua programmering allemaal gelijk zijn. Vervolgens stop je er 'reality' programma's op waarop de kijker mag meestemmen (extra kassa 0909 nummers, SMS) zodat je als uitbater eigenlijk je programma voor niks maakt. Niet eens een WIN-WIN maar een WIN-WIN-WIN situatie creëren.

Geplaatst:

Sinds wanneer heeft NL staats TV?, er gaat geld via via langs de belastingen naar de NPO, dit betekend niet dat het dan ook staats TV is.

Waar ze dat o.a. wel hebben, in Noord Korea, maar dan krijg je ook een Journaal waar Sasha de Boer niet tegen op kan.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

"erg veel landen" geef eens voorbeelden dan....

bovendien staat het een ieder vrij om gelijk eender welk abbonnement te nemen, het is zo dat als iets je niet aanstaat, dan koop je het niet cq laat je het links liggen cq maakt er geen gebruik van etc......klagen helpt echt niet...

Nou, een heleboel oost europese pakketten... Zo vraagt Total TV 803 Dinar per maand voor het basis pakket dat is ca 7 euro.

Doe je er het pluspakket bij met o.m TV1000 en FoxCrime etc wordt het voor allebei samen 1210 Dinar , 10.80 Euro per maand.

Ook in Polen, CZ, Bulgaria etc heb je dit soort lagere tarieven... Dat bedoelde ik. En ja, de mensen zullen daar minder geld verdienen dan in Nederland, maar dat heeft daar niets mee te maken... tramsponderhuur is voor iedereen gelijk als je bij dezelfde maatschappij aanklopt... anders zou het makkelijk zijn, dan open je een kantoor in bv Albanie, en van daaruit regel je transponders.

Ik laat het Nederlandse aanbod inderdaad links liggen, net zoals ik met erg veel producten doe die ik gewoon "te duur" vindt...  En ik hoop dat steeds meer mensen dit gaan inzien...

Klagen helpt uiteraard WEL... als niemand klaagt en gewoon braag betaalt, dan wordt het steeds duurder. Zo werkt het kapitalistische systeem nu eenmaal. Iedere keer een stapje verder gaan met prijsverhogingen, en het aanbod en de service steeds verder uitkleden... Als er heel erg veel mensen zouden klagen zouden ze niet zo ver gaan denk ik. Onderschat de stem van het volk niet!  Ik zeg niet dat als je in je eentje roept :"boeh boeh, het is te duur" dat er wat zal veranderen.... maar als een paar honderduizend mensen hun abo opzeggen en als reden "te duur" aangeven, zal er wel iets veranderen denk ik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Geplaatst:

maar als een paar honderduizend mensen hun abo opzeggen en als reden "te duur" aangeven, zal er wel iets veranderen denk ik.

dat is een utopie, een onrealistische gedachte, dus dat kun je vergeten...

Samsung 40D6510WS

Geplaatst: (aangepast)

Ik betaal per definitie niet voor TV met reklame zoals RTL4 en die troep.

En ik mis het niet hoor...leg lekker aan het strand of zwembad, biertje, vrouwtje...kijk naar CNN, BBC World, DW en luister tijdens het inslapen en zo naar "Martini in The Morning" en vind het allemaal best.

En dan zijn er van die NL figuren...die wonen op "the Palm"... (voor veel te veel geld)en die zouden er alles maar dan ook alles voor over hebben om NL meuk TV te kunnen ontvangen..dus die zitten met hun Slingboxen te klooien in Nederland in de beroemde meterkasten en dan per www naar Dubai...om maar geen SBS6 te hoeven missen. Ik lach me de ballen uit mijn broek.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

zoals er wordt geschreven te duur,maar dan werkt het (tijdelijk) niet met eigen apparatuur die daarvoor absoluut niet illegaal is.we moeten (tussen haakjes) betalen om reclame te mogen zien  :angry: en straks betalen om ze te mogen doorspoelen  :cry: nee,ik begrijp dat ze leven van reclame,maar dit laatste is er te veel aan.het is net daardoor dat bepaalde mensen iets doen,die niet mag.

mocht je een filmpakket krijgen voor 10€ op onbeperkt aantal ontvangers op ditzelfde adres,zouden de meesten het denk ik zo laten en niet foefelen,en mogelijks meer klanten.in het begin draaien ze misschien verlies,maar ik denk eerder dat ze meer klanten zouden hebben,want als je het voor die prijs kan krijgen,hoef je niet meer te foefelen.laat staan,dat ze misschien honderden (duizenden??) euro's zouden kunnen uitsparen in het uitzoeken van nieuwe beveiligingen op bestaande en nieuwe smartcards.maar ja,wie ben ik?een simpele sat4all gebruiker  :P

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Moderator
Geplaatst:

Al die abonnementen zijn gewoon veel te duur... maar zolang er mensen zijn die die bedrijven geld in de buidel blijven gooien zal het niet goedkoper worden

In erg veel landen zijn abonnementen veel goedkoper... en een transponder kost voor iedereen toch hetzelfde denk ik.

Ik dacht dat de prijzen in jouw regio voor satelliet ontvangst significant hoger zijn als in Nederland.

Duur of goedkoop is dus relatief.

Een transponder kost de helft als je het aantal kijkers verdubbelt. (Prijs per kijker).

Toch is in Nederland Canaldigitaal prijs concurrerend met de andere aanbieders.

Alleen Digitenne is goedkoper?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

ik zou ook niet betalen voor VTM, VIER, 2BE... enz maar zonder betaalpakket heb ik in Vlaanderen dan geen NED 1,2 en 3 en daar kijken mijn vrouw en ik wel naar. Voor de rest zijn er genoeg Duitse, Engelse en Franse omroepen dikwijls met programma's  in superieure kwaliteit. En ja we zijn maar met een goede 6 miljoen, met de Nederlanders er bij zou al een heel stuk schelen.

Ik dacht dat de prijzen in jouw regio voor satelliet ontvangst significant hoger zijn als in Nederland.

Duur of goedkoop is dus relatief.

Een transponder kost de helft als je het aantal kijkers verdubbelt. (Prijs per kijker).

Toch is in Nederland Canaldigitaal prijs concurrerend met de andere aanbieders.

Alleen Digitenne is goedkoper?

Inderdaad, in Zweden betaal je je blauw als je een tv pakket wil ontvangen. Ik weiger dan ook een "Familjepaket" te nemen, en al helemaal geen C More zenders erbij. Véél te duur voor wat je krijgt.

Ik hoor vaak dat duur of goedkoop 'relatief' is... daar ben ik het niet helemaal mee eens.  Voor mij is iets duur, of niet... maar als het "TE" duur is, dan hoef ik het niet...  ook al kost een nederlands pakket 17 euro per maand (ik heb even gekeken op de NL website, en zie Basis HD, wat blijkbaar het goedkoopste is?) minder dan wat we in Zweden voor het goedkoopste pakket moeten betalen (198 Kr, door de zwakke euro is dat nu 23 euro) blijf ik het gewoon erg duur vinden.

Als ik hoor dat iemand uit eten gaat en 30 euro kwijt is vind ik dat waanzin... maar zelfs als ik op doorreis ben, en een Döner eet voor 8 euro, vind ik dat toch nog steeds erg veel geld, en duur.

Het is dus niet of een prijs concurrerend is of niet... duur is gewoon duur. Als je moet tanken en bij een merkloze pomp kost de benzine 1.79 per liter, kan dat ook de goedkoopste nederlandse benzineprijs zijn, omdat de anderen 1,90 vragen... maar dan wordt het nog niet 'goedkoop', toch?

Ik denk dat er zoveel gevraagd 'kan' worden, omdat mensen gewoon makkelijk betalen. Zoalng dat zo is, dat mensen "te veel" geld hebben en er mee blijven rondstrooien, blijft alles duur...  Ook door gebrekl aan concurrentie blijft de prijs in een kapitalistisch systeem, gewoon te hoog.

Wat je zegt over de prijs van een transponder klopt... het zou dus voor een tv provider gunstig kunnen zijn om veel meer abonnees te hebben... met een lage prijs lok je veel meer klanten, waardoor je transponderprijs relatief gezien daalt. Als de markt open zou gaan (concreet: je kan gewoon legaal buitenlandse pakketten aboneren) dan kan je echt concurreren met je prijs en je aanbod... en dan zou een lagere abo prijs wel eens lucratiever kunnen zijn dan een hoge prijs zoals nu.

aangepast door Sverige

• 2 weken later...

Netjes omschreven tot op heden:
No cable , no teletenne (dvb-t) , no Belgacom TV ,

no Mobistar TV , no TVV , no telesat , no scarlet tv ,

no snow tv , no weepee tv , no stievie tv , no yelo tv

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2 & FTA DVB-T
Soms ook wel www.hebikietsgemist.nl
en ook wel soms www.deredactie.be
http://hetwokpanmonster.be/p4.html
Radio: www.streamlicensing.com

Mijn satellietontvangers:
PCIe card TBS 6925 <= link fabrikant

Ferguson Ariva 102 mini <= link fabrikant

Allen zijn zondermeer geschikt voor DVB-S(2) SD/HD
DVB-T zit in mijne TV ingebouwd , dus smile.gif
Ook DVB-C , maar vermits ik geen kabel TV heb .... waardeloos !!

Bhaalu , daar pas ik ook voor !!!!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...