Skypatrol Geplaatst: 17 april 2013 Geplaatst: 17 april 2013 Sinds de overgang naar een andere ISP (Ziggo) kan ik mijn Linsys Nas200 op geen enkele manier meer benaderen. Stond ingesteld op DHCP maar krijgt in mijn netwerk met nieuw IP adres geen nieuw IP adres meer toegewezen. Ook mbv de installatie CD kan ik mijn Nas niet meer vinden. Uit en aan zetten helpt niet, resetten van de Nas mbv de reset knop werkt ook niet. UTP kabel al vervangen (misschien was deze een beetje gammel) leverde ook geen resultaat op. Iemand nog leuke ideeën? Ik hoor ze graag. Twee keer rechts, is ook terug VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor
Psychosammie Geplaatst: 18 april 2013 Geplaatst: 18 april 2013 (aangepast) Zomaar wat ideeen. Ik neem aan dat je een nieuw modem van Ziggo hebt gekregen? Moet je in het modem misschien het MAC adres van de NAS invoeren omdat MAC filtering aan staat? Google naar problemen van dat modem. Ik las laatst over problemen van het modem van Online. Die zou problemen hebben met NAS en Android apparaten. Ging misschien wel over Wifi, dat weet ik niet meer. Geef je NAS een fixed IP en kijk wat er gebeurd. Dat lijkt me ook beter voor een NAS. Staat DHCP wel aan in het modem? Google gaf aan dat de firewall van het modem de NAS blokkeerde. Suc7 18 april 2013 aangepast door Psychosammie Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Mimisiku Geplaatst: 19 april 2013 Geplaatst: 19 april 2013 Denk dat je het in de nieuwe modem/router gateway moet zoeken.. Voorbeeld: Speedtouch:192.168.1.254 Standaard IP Router. DHCP: 192.168.1.x FritzBox: 192.168.178.1 Standaard IP Router. DHCP: 192.168.178.x De NAS verwacht een verkeerde gateway die niet meer reageert (apparaat is er immers niet meer)!. oplossing: netwerkkaart in de PC op oude gateway adres zetten. Ook netmasker op oude waarde zetten. NAS even via (cross) kabel aansluiten op PC. Daar gateway en netmasker instellen op die van nieuwe modem... 1
Tonskidutch Geplaatst: 20 april 2013 Geplaatst: 20 april 2013 Speedtouch:192.168.1.254 Standaard IP Router. DHCP: 192.168.1.x FritzBox: 192.168.178.1 Standaard IP Router. DHCP: 192.168.178.x kun je toch zelf aanpassen in wat jij wilt via het webinterface van de router ik heb aangepast in 10.0.0.138 ! Coles Corner Richard Hawley
Gast Mimisiku Geplaatst: 20 april 2013 Geplaatst: 20 april 2013 Uiteraard kun je de IP aanpassen. Maar de nieuwe Ziggo zal vast ook op standaard IP staan als hij nieuw is aangeleverd. Je moet eerst uitgaan van de bekende waarden en naderhand pas aanpassen. Neem toch aan dat de topic starter de IP van zijn NAS wel weet.....
Skypatrol Geplaatst: 26 april 2013 Auteur Geplaatst: 26 april 2013 Probleem inmiddels opgelost. Bleek toch de NAS op een static ip adres te hebben. Even een lokale setup gemaakt en de NAS op DHCP gezet. Vervolgens in het nieuwe netwerk geplaatst en voila, NAS weer bereikbaar. Dank aan alle meedenkers. Twee keer rechts, is ook terug VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor
Psychosammie Geplaatst: 27 april 2013 Geplaatst: 27 april 2013 Misschien kan je in je router aangeven dat de nas altijd hetzelfde ip adres krijgt. Heb je toch een soort van vast ip adres. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
compukit Geplaatst: 8 september 2013 Geplaatst: 8 september 2013 ik heb een iets ander probleem met mijn nas200 hij werkt in het netwerk gewoon en volgens mij volgt die de regels die ik heb ingesteld gewoon alleen is de webinterface totaal niet meer te berijken. weet iemand hoe dit is op te lossen want door hem uit te zetten en weer aan werkt niet. of kan het zo zijn dat die al zo oud is dat er gewoon iets in kapot is dat het daarom niet meer werkt of gewoon een software fout is . alvast bedankt
Tonskidutch Geplaatst: 8 september 2013 Geplaatst: 8 september 2013 door ouderdom worden de login namen en paswoorden of poorten niet vergeten... enkel de wijzigingen die op de andere clients plaatsvinden voorkomen kontakt... windows upgrade / upgrade? ciao Coles Corner Richard Hawley
compukit Geplaatst: 8 september 2013 Geplaatst: 8 september 2013 nou ik zit nu via windows 7 en vroeger via windows xp maar als ik hem scan dan ziet die de poort 80 ook niet (scane doe ik via de ipad) maar wacht woord en gebruikers naam pakt die wel want bij de ftp pakt die die ook gewoon. p.s via de ipad krijg ik ook de webinterface niet als ik naar het ip van de harde schijf ga.
Tonskidutch Geplaatst: 9 september 2013 Geplaatst: 9 september 2013 (aangepast) heb je al eens gekeken naar de security? weet niet hoe dat bij jou NAS heet, ip-filters / security / maar ik kan specifiek IP-adressen opgeven in mijn NAS die toegang mogen krijgen indien niet daar ingevuld, kan ik inloggen dat ik groen zie, kom er niet in de iPad heeft natuurlijk per wlan een ip-adres= vast of per dhcp indien vast moet je dat ip-adres in de NAS erbij zetten en dan moet natuurlijk de NAS voor gasten zijn vrijgegeven, anders kan de iPad er ook niet bij er zijn meer wegen naar Rome hoe uitgebreid die NAS is, weet ik niet, maar uPnP en DNLA server aaninschakelen op je NAS kan ook helpen apple achtige te laten verbinden ciao 9 september 2013 aangepast door Tonskidutch Coles Corner Richard Hawley
compukit Geplaatst: 9 september 2013 Geplaatst: 9 september 2013 nou het rare is dat ik vroeger er zonder probleme ben in gekomen en toen geloof een jaar geen rede had om er in te logen en toen ik er in wilde om wat naar te kijken ging dat dus niet en het maakt niet uit met welke computer ik het probeer zovel intern als extern het werkt voor geen meter ik kom er niet in. en ik heb nooit een filter ingesteld omdat ik wilde verkomen dat ik er zelf niet meer in zou komen.
Tonskidutch Geplaatst: 10 september 2013 Geplaatst: 10 september 2013 kijk, stel de meerdere gebruikers thuis doen iets onverwacht en die gebruikers delen dit niet aan elkaar mee, dan kan het zijn dat de NAS "ge reset" is geworden of zelfs zonder dat te weten een gebruiker de administratie rechten heeft overgenomen... ik kan er helaas niets over vertellen in een ander huishouden, maar met de originele setup CD moet je ten alle tijden een NAS weer kunnen benaderen. bij mij heet dat de qnapfinder software, die in het netwerk zoekt naar de NAS en kijkt naar het macadres. heb je dat al eens geprobeerd? ciao Coles Corner Richard Hawley
compukit Geplaatst: 10 september 2013 Geplaatst: 10 september 2013 nou afgezien tot niemand hier in huis zich er in kan logen kan dat al niet maar ik heb de cd gedownload al voor ik hier had gepost en heb de instelinge naar gelopen en de nas laten instellen maar als nog kom ik er niet via de internet interface op . het enige wat ik me kan voor stellen is dat er iets mis is met de web interface dat het daarom niet lukt
Tonskidutch Geplaatst: 11 september 2013 Geplaatst: 11 september 2013 ja als popupblockers en zo gebruikt worden of zelfs de firewall staat geen communicatie toe met dat ip-adres??? Coles Corner Richard Hawley
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen