Ga naar inhoud


Kosten schotelplaatsing, wat vinden jullie van deze prijs


Incognito

Aanbevolen berichten

Beste Drs.IJzerbout

 

Ik vind het woord “boer” helemaal niet degraderend. Boeren zijn meestal mensen die kennis van zaken hebben. Weet je wat ik triest vind van een satellietwinkel of satellietshop zoals je wilt? Ga je om een monoblock Astra 19,2 – Hotbird om deze te gebruiken voor de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5 op een 100cm-schotel. Krijg je van de verkoper te horen dat dat helemaal niet kan. Ik praat over een grote satellietwinkel in Nederland met meerdere vestigingen. Nou dan ga je wel af als je die kennis van zaken nog niet eens hebt in je vakgebied.

Het mooiste is dat hij zegt: je kunt hem altijd nog ruilen hoor!

Laat ik dan maar liever te maken hebben met een satellietboer.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het feit dat er veel onbenullen onder de satellieten-zaken zijn komt omdat dat de consument vanwege de moordende concurrentie in deze branche zijn spullen het liefste voor de allerlaagste prijs wil hebben. We hebben het aan onszelf te danken.

Vertel mij dan eens waar een installateur (laat ik hem zo dan maar noemen) zijn opleiding vandaan heeft.

Er staan alleen nog maar schooljongens, want die kosten niks, elektrospullen te verkopen waar ze de ballen verstand niet van hebben.

Helaas kan iedere individu met het verstand van een garnaal een zaak in satellieten spullen opzetten en handel bedrijven. Is er nog een vergunning voor nodig?

De vak-detail handel heeft allang het loodje gelegd tegen de stunters met het resultaat dat het nu boeren genoemd worden.

Zoals ik al zei...onze samenleving verpaupert.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Drs.IJzerbout

 

Je hebt helemaal gelijk maar zou jij terug willen naar 40-50 jaar geleden toen de vak-detailhandel van de audio en video-brache de branche helemaal beschermd was en er 35% winst werd gemaakt op elk TV-toestel? Dan zijn spullen onbetaalbaar voor de consument.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk wel. Het was een gezonde branche en de winst was nodig om het hoofd boven water te houden.

De TV werd daarvoor ook aan huis gebracht, aangesloten, ingesteld en uitgelegd. Was de klant niet tevreden dan werd er zelfs nog een 2e toestel aangesleept. Zo ging dat. Ik weet het want mijn vader had zo´n zaak. En ik ging als klein jochie vaak mee.

Je had een hele andere klantenbinding. Het was leuk om een tevreden klant achter te laten. Mijn vader deed dat werk zelfs op zaterdagavond of zondag als het niet anders kon.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ik vind het een verpaupering van ons taalgebruik".

 

Verpaupering?, spelfouten, zoals ik heb gedachd  en hun verkeerd gebruiken, dat  hebben hun gedaan i.p.v. zij

en ik heb het aan die, i.p.v. in plaats van dat meisje gegeven.

Dàt is verpaupering.

 

Vanmiddag nog even de stad in, zal de satelliet agrariër, moet dan wel in het Turks, (satelit-çiftçi) de groeten doen.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

grumpy old men

ofwel het type van de duits leraar

  Es schlug mein Herz, geschwind zu Pferde!     Es war getan fast eh gedacht.     Der Abend wiegte schon die Erde,     Und an den Bergen hing die Nacht; 5   Schon stand im Nebelkleid die Eiche,     Ein aufgetürmter Riese, da,     Wo Finsternis aus dem Gesträuche     Mit hundert schwarzen Augen sah.    
Der Mond von einem Wolkenhügel 10   Sah kläglich aus dem Duft hervor,     Die Winde schwangen leise Flügel,     Umsausten schauerlich mein Ohr;     Die Nacht schuf tausend Ungeheuer,     Doch frisch und fröhlich war mein Mut: 15   In meinen Adern welches Feuer!     In meinem Herzen welche Glut!    
Dich sah ich, und die milde Freude     Floß von dem süßen Blick auf mich;     Ganz war mein Herz an deiner Seite 20   Und jeder Atemzug für dich.     Ein rosenfarbnes Frühlingswetter     Umgab das liebliche Gesicht,     Und Zärtlichkeit für mich - ihr Götter!     ich hofft es, ich verdient es nicht! 25  
Doch ach, schon mit der Morgensonne     Verengt der Abschied mir das Herz:     In deinen Küssen welche Wonne!     In deinem Auge welcher Schmerz!     Ich ging, du standst uns sahst zu Erden, 30   Und sahst mir nach mit nassem Blick:     Und doch, welch Glück, geliebt zu werden!     Und lieben, Götter, welch ein Glück!

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om met het laatste te beginnen, dan volstaat één tuner en "normale LNB (´s) toch zou ik gaan voor een twin tuner ontvanger.

Dan zet je er gewoon (nog) geen harddisk in. Maar als je dan later spijt krijgt....

Als je niet naar de prijs hoeft te kijken, dan heb je nog de Vu+ Ultimo en de Duo2 komt er aan.

Die hebben verwisselbare tuners, die je er zelf insteekt.

Je kunt dan bijv. 3 kabel tuners nemen of twee en een satelliet tuner of nog andere configuratie.

 

ja, dat is waar, misschien ga ik later wel opnemen of timeshiften, dan is een twintuner wel handig.

Ik vind de ultieme en de verwachte prijs van de duo2 te duur/hoog. Ik heb mijn oog laten vallen op de gigablue Quad en de Amiko Alien2, dan zet ik daar openRSI of openPLI op.

(er is vandaag toevallig door michel een review van de amiko online gezet).

 

De oorspronkele offerte van de satelliethandelaar (waarom moet zo iemand een boer genoemd worden?) voor €uro 175,00 is heel goedkoop. Ik begrijp niet hoe die man het kan doen voor die prijs.Voorrijden, montage, instellen met dure meetapparaten, uitleggen en dan de hardware.Voor €uro 275,00 was het nog niet te duur geweest. In zo´n klus gaan al gauw een uur of 2 zitten.

Boer wordt in NL buiten de agrarische sector gebruikt voor iemand die verstand heeft van zaken en degelijke kwaliteit levert, zoals in de "goede oude tijden". Het is dus juist niet denigrerend of degraderend bedoeld, integendeel.

Als ik zelf alles online bestel, dan kom ik uit op 120-140 euro uit als totaalprijs. Die handelaar koopt natuurlijk nog goedkoper in. En voorrijdkosten zijn in mijn geval verwaarloosbaar, hij zit 2 straten verder.

De prijs is dus niet ongeloofwaardig laag, maar wel scherp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de voorrijdkosten betreft, dat moet je zo niet zien. Of de installateur nou 2 straten of 20 straten afstand heeft dat maakt niet uit. Die auto kost iedere dag geld. De afstand is niet relevant.

 

Wat boer betreft heb ik een andere mening. Maar laten we er maar over ophouden.

 

Ik ga nu naar de koffie-boer een bakje koffie drinken. :D  :D  :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tonski,

 

En toch vind ik dat de taal verloedert, dan is het Vlaams toch schoner.

Of het Afrikaans, daar geven ze af en toe een "lokprent", iets mooier kan je van trailer toch niet maken?.

Dat Nederlands moeilijk is, zeker de laatste tijd met al die veranderingen, snap ik nog wel, maar werkwoorden vervoegen,

dat werd er voorheen ingestampt.

En dat hun en zij, zal wel weer iets uit "Holland" zijn.

Nu zitten ze wat te klooien op een iPad-achtig geval en weten niet wat ze doen.

 

Stel dat je de taal nodig had om een schotelopstelling te maken, dan kwam er nu niks meer van terecht.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat is waar, misschien ga ik later wel opnemen of timeshiften, dan is een twintuner wel handig.

Ik vind de ultieme en de verwachte prijs van de duo2 te duur/hoog. Ik heb mijn oog laten vallen op de gigablue Quad en de Amiko Alien2, dan zet ik daar openRSI of openPLI op.

(er is vandaag toevallig door michel een review van de amiko online gezet).

 

Boer wordt in NL buiten de agrarische sector gebruikt voor iemand die verstand heeft van zaken en degelijke kwaliteit levert, zoals in de "goede oude tijden". Het is dus juist niet denigrerend of degraderend bedoeld, integendeel.

Als ik zelf alles online bestel, dan kom ik uit op 120-140 euro uit als totaalprijs. Die handelaar koopt natuurlijk nog goedkoper in. En voorrijdkosten zijn in mijn geval verwaarloosbaar, hij zit 2 straten verder.

De prijs is dus niet ongeloofwaardig laag, maar wel scherp.

Kan me vergissen, maar volgens mij kun je op een gigablue Quad of Amiko Alien2 de software openRSI of openPLI vergeten. Je bent m.i. afhankelijk van de goodwill van de fabrikant.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me vergissen, maar volgens mij kun je op een gigablue Quad of Amiko Alien2 de software openRSI of openPLI vergeten. Je bent m.i. afhankelijk van de goodwill van de fabrikant.

openrsi ondersteunt in ieder geval de gigablue receivers

 

Zeker dat dat de satellietboer ( :-) ) een prijs gaf voor het totaal? Iets zegt me dat dat enkel voor het materiaal is en dat hij nog zijn dienst moet aanrekenen. ofwel omgekeerd.

dit was in combinatie met een gare receiver die hij me wilde aansmeren voor 100 euro (dat ding kost 60 euro op internet. Hij heeft tientallen van dat "huismerk" in zijn winkel, hji zal ze wel inkopen voor 20 euro).

Na aftrek van die receiver (die wilde ik niet) bleef 175 over voor de rest (inclusief arbeid). Maar misschien bedenkt hij zich alsnog omdat ik zijn receiver niet wil.

Hij bood me ook een Vu+ duo aan voor 325 euro. Voor die prijs hal je nu een solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...