Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo

Ik ben bewoner in een Engelse dorp. ik heb jaren lang een schotel gehad om CD van Astra 1 te ontvangen.

CD stuurde een nieuwe duoLNB (voor Astra1 & 3) en nieuwe ontvanger - maar de duoLNB  past niet in de LNB houder op mijn schotel.  Ik denk dat ik een nieuw schotel nodig heb.

Ik heb gezien dat de Triax TD 64 heeft een 25mm/40mm LNB klem. Kan iemand bevestigen of deze LNB houder past het duoLNB en als dit satellietschotel een geschikte grootte om cd te ontvangen in Engeland (Midden naar Zuid-Oost) zou zijn. Of heb ik nodig een TD 78 (een maat groter)?

De Triax is te koop in Engeland en vrij gemaakelijk to vinden.

Dank u wel.

aangepast door Gerard 76
onderwerptitel aangepast

Geplaatst: (aangepast)

Hallo

Ik ben bewoner in een Engelse dorp. ik heb jaren lang een schotel gehad om CD van Astra 1 te ontvangen.

CD stuurde een nieuwe duoLNB (voor Astra1 & 3) en nieuwe ontvanger - maar de duoLNB  past niet in de LNB houder op mijn schotel.  Ik denk dat ik een nieuw schotel nodig heb.

Ik heb gezien dat de Triax TD 64 heeft een 25mm/40mm LNB klem. Kan iemand bevestigen of deze LNB houder past het duoLNB en als dit satellietschotel een geschikte grootte om cd te ontvangen in Engeland (Midden naar Zuid-Oost) zou zijn. Of heb ik nodig een TD 78 (een maat groter)?

De Triax is te koop in Engeland en vrij gemaakelijk to vinden.

Dank u wel.

neem zeker een schotel van triax 88cm dan ben je zeker dat je beeld krijgt 

en die lnb daar zit toch een adaptor stuk bij voor de lnb te klemmen 

en die past met deze ametingen die jij opgaf 25mm/40mm LNB klem

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

welke schotel heb je nu ??

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Ik weet niet in welke plaats je precies woont, een triax78 cm gaat prima lukken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Beste Peterq

In heel Engeland is de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5 net zo sterk als in Nederland. In Nederland is de Astra 19,2 en 23,5 met een Triax 64 goed te ontvangen dus dat moet in Engeland net zo goed gaan.

Je schrijft dat de duo-lnb niet past.

Ook in Nederland is het niet makkelijk de duo-lnb in de klem te zetten. De buisjes staan namelijk vrij dicht op elkaar waardoor je met de verloopring er tussen maar nauwelijks de klem tussen de twee buisjes kunt krijgen.

Het is het beste is om de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten maar dat gaat in Engeland niet lukken. In Nederland moet de duo-lnb 11 graden schuin gezet worden maar in midden zuid oost Engeland moet die 16 graden schuin staan, zie bijlage.

Je kunt daar niet anders dan de kop van de Astra 19,2 in de klem te zetten.

Als dat ook niet lekker gaat, dan zul je te plekke van het buisje van de Astra 23,5 lnb die links schuin omhoog staat, iets weg moeten vijlen van de plastic klembeugel.

Belangrijk is echter wel te weten hoe groot je schotel is die je nu hebt. Zou je de breedte en de hoogte
van de schotel eens op willen meten als het een Triax is, als het een ander merk is, dan graag de afstand tussen de voorzijde van de lnb (kop) en de schotel op 40% van de hoogte van de schotel gemeten vanaf de onderzijde.

post-60869-0-78241500-1366418372_thumb.jpg

post-60869-0-27283700-1366418408_thumb.png

Geplaatst:

Nu klopt dit onderwep neel helemaal juist.  Ik had "Triax TD 64" geschreven omdat ik belangstelling voor die schotel heb, als vervanger voor mijn huidige schotel. Mijn schotel is 78cm en een andere merk, Engels merk denk ik: de LNB  houder is zeker kleiner dan wat standaard in Nederland is. Bij de SKY schotels in Engeland is de klem alleen 25mm en ik heb dezelfde maat van houder op mijn schotel. Daarom past de DUO-LNB niet in de klem (met de opvulstuk uit de doos). Ik heb dat opgemeten als 40mm..

Ik verzoek of de CanalDigitaal DUO-LNB in de houder van een Triax TD64 passen kan. Volgens die reacties, kan de duo-LNB wel in de klem van een Triax TD serie schotel passen.

Daarom kies ik voor een Triax TD 78 - hopelijk niet te groot voor de duo-LNB maar net zo groot als mijn vorige schotel.

Bedankt voor al uw hulp.

Geplaatst:

Beste peterq

Als jij een schotel hebt met een klemhouder van 25mm, dan hoef je die verloopring niet te gebruiken en kun je de duo-lnb daar dus rechtstreeks inklemmen.
Overigens wil ik wel de opmerking maken dat de maat officieel geen 25mm is maar 24mm.
Met zo’n kleine klemhouder is het ook prima mogelijk de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten wat ook het beste is.

Je hebt denk ik dus helemaal geen nieuwe schotel nodig. Alleen moet ik wel de afstand nog even van je weten tussen de lnb en de schotel zoals ik dat in bericht 7 gevraagd heb.

Geplaatst:

Sprietje dat zeg je nou wel dat hij past ,maar hij zal dit type schotel hebben, dat past niet

de houder past niet tussen de lnb's door, ik weet niet dat je de amstrad schotel nog kent

Sprietje, die hadden ook een dikke lnb houder

Het zou wel mooi zijn dat Peterq een foto van zijn schotel hier zou plaatsen

post-40340-0-65277900-1366469365_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Beste satencom

Natuurlijk ken ik die Amstrad-schotels, ze komen gewoon van Triax alleen mag Triax zijn naam er niet opzetten.

Bekijk de bijlage maar eens, die komt gewoon van de site van Triax.

Maar je hebt helemaal gelijk, Peterq zou eens een foto moeten plaatsen van zijn schotel met lnb-klem.

post-60869-0-55763200-1366471151_thumb.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...