Ga naar inhoud

splitter tussen single satelliet en 2 ontvangers?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Na verschillende discussies gezien te hebben over het splitsen van een enkel satelliet-signaal naar meerdere TVs, heb ik toch nog een verschillende vraag: Kan ik het signaal (de coax-kabel) van een enkele satelliet-schotel splitsen en naar twee ontvangers leiden? elk met hun eigen smartcard. Kortom: ik heb geen dubbele ('duo') LNB, maar wel twee decoders met card, na een (F-cable) splitter. 

Zo niet, waarom niet??

Dank voor het inzicht!

Geplaatst:

Ja dat kan met een zgn ""sat--priority"" schakelaar.

Deze heeft 1 ingang(coax vanaf je schotel) en 2 uitgangen,

een master en een slave-uitgang. Zelf heb ik dit werkend

op mijn slaapkamer. De master-uitgang verbind je met je

eerste ontvanger, als deze box uitstaat of in standby is de

slave-uitgang te gebruiken. Je hebt dus NOOIT tegelijk

signaal op beide ontvangers.

Geplaatst:

sommige ontvangers hebben LNB in en LNB out, m.a.w. kunnen het signaal door lussen, nuttig indien er gemakkelijk een coax van de ene ontvanger naar de andere kan getrokken worden. Ze kunnen ook tezelfdertijd naar zenders in hetzelfde kwadrant kijken en dan kan de LNB voeding op 1 van de ontvangers uitgeschakeld worden. Zelfde kwadrant betekent allebei ofwel lage ofwel hoge frequentie band en allebei H of V polarisatie. Je zou dus bijvoorbeeld en naar Een HD en naar Canvas HD kunnen kijken als je de LNB voeding van 1 decoder uitschakelt; doe je dit niet dan gaat het niet noodzakelijk mis maar de kans bestaat wel.

Zonnige zaterdag.

• Moderator
Geplaatst:

Deze vraag heeft geen betrekking op Canaldigitaal, en past meer in "schotelpark".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

F splitter kan niet er word een voltage op de lnb gezet via de kabel

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Wat is een f-splitter?

Is dat afbeelding 1 of is dat afbeelding 2 en 3?

Bij beide gaat gewoon de voeding door de kabel. Bij afb. 1 heb je een impedantie misaanpassing, daar
moet je dus nooit voor kiezen. Afbeelding 2 en 3 is beter maar ook niet ideaal want als de twee tuners gelijktijdig aan staan, kunnen deze tuners verschillende voedingsspanningen afgeven.

De beste oplossing is inderdaad een sat priority switch, zij bijlage 4.

Beter kun je kiezen voor een lnb met twee uitgangen.

post-60869-0-38180600-1366461324_thumb.jpg

post-60869-0-89165600-1366461410_thumb.jpg

post-60869-0-94478800-1366461458_thumb.jpg

post-60869-0-04621000-1366461530_thumb.jpg

Geplaatst:

Hartelijk dank! voor de waardevolle suggesties, met name SeniorSatter en gors! We hebben hierdoor de zaak aan de praat gekregen zoals de bedoeling was! Er bleek op een ontvanger inderdaad een 'LoopOut' connector. Die gaat dus nu naar de tweede 'slave' ontvanger.

Heel nuttig zo'n forum en fantastisch dat mensen de tijd nemen deze dingen uit te leggen.

Dank en tot het volgende probleem!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen