Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ook ik vind OpenPLi een fijne image.

Maar eerlijk is eerlijk,als er met een DM8000 getest was dan was die error toch wel opgemerkt?

De nadruk lijkt bij OpenPLi gewoon wat meer te liggen op de andere E2 boxen.

Tenminste dat denk ik ervan.

Maar ze doen zeker wel hun best voor de dreamboxen hoor.

OpenPLi gaat door,terwijl DMM het eea closed cource gemaakt heeft.

Logisch dat de ondersteuning wat minder is.Niet leuk,wel begrijpelijk.

De ondersteuning is en blijft er heus wel,maar gewoon wat minder dan voorheen.

En eerlijk is eerlijk,ikzelf zou nu,als ik nog geen E2 box had,ook geen Dreambox meer kopen.

Voor >30% minder geld heb je een ander merk wat niks of weinig onderdoet qua specs en performance.

Nu staat hier een DM500HD op de slaapkamer.Kostte me dik 300 euro.

De MaxDigital XP1000 kost 169 euro en werkt exact hetzelfde,dus is de keus gauw gemaakt,toch?

Geplaatst: (aangepast)

@Gerard 76

de 500HD draait nog met drivers/kernel 3.2

XP1000 draait met Openpli 3.0 al op kernel 3.6  heeft een usb2.0 poort, heeft dus ook wat meer te bieden/mogelijkheden dan de 500HD

Niet zo verwonderlijk, de 500HD is er ondertussen ook al een paar jaar en de XP1000 is vrij nieuw, de tijd staat niet stil, 

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Verschil in leeftijd doet er niet echt toe.

Meestal is nieuwer altijd duurder.Kijk maar naar een TV.

Leeftijd heeft er niks mee te maken.

Het verschil in hardware laat ik even buiten beschouwing,ik kijk alleen naar de E2 software.

Als DMM de zaak niet dichtgegooid had,had de 500HD bij OpenPLi ook een nieuwere kernel gehad.

Bij de dreamboxen kan OpenPLi moeilijker door vanwege de closed source.

Bij andere E2 boxen gaat dat prima,dat merken we nu.

Het verschil wordt alleen maar groter.

Wil je wel door met een nieuwere kernel op je dreambox dan moet je gewoon een andere image nemen.

Maar wees eerlijk,welke andere image is net zo Nederlands en "plug & play" als OpenPLi?

Voor de meeste NL-gebruikers is OpenPLi ideaal ,lekker makkelijk.

Heb je wat meer ervaring met linuxboxen dan kijk je verder naar een andere image,

en komt er iets meer inzicht bij kijken.

nog zeker goed te doen,maar net iets minder "Plug& Play".

DMM zelf is nog niet verder dan kernel/drivers 3.2

DMM heeft nog geen kernel/drivers voor 3.6

Pas als de fabrikant een hogere versie kernel/drivers ondersteunt kan Pli er een image voor maken

Mijn Phillips breedbeeld beeldbuis zo'n 20? jaar geleden was toen 1800 gulden en ik was lang niet bij de eersten om zo'n ding te kopen.

Nu heb je een platte full hd 3dtv die 2 keer zo groot is voor 500-600 euro

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Support voor dreamboxen is toch tanende, waar voorheen iedere ontwikkelaar nog meerdere dreamboxen in gebruik had zijn die al massaal omgeschakeld naar recente modellen van andere fabrikanten. We moeten niet vergeten dat opensource community behoorlijk pissed was toen dreammultimedia besloot om enigma2 closed te maken. Tel daarbij op de te hoge aanschafprijs en dan is het al gauw klaar.

Het ontwikkelen en testen van aanpassingen specifiek voor dreamboxen zal dus minder en minder worden en overgelaten worden aan de fabrikant Dreammultimedia GMBH.

Als we nog eens 2 jaar verder zijn zie ik het helemaal somber in voor dit merk. Tenminste wat opensource community support aangaat. 

Support voor dreamboxen is toch tanende, waar voorheen iedere ontwikkelaar nog meerdere dreamboxen in gebruik had zijn die al massaal omgeschakeld naar recente modellen van andere fabrikanten. We moeten niet vergeten dat opensource community behoorlijk pissed was toen dreammultimedia besloot om enigma2 closed te maken.

Nou doe je alsof Newnigma, Gemini en tal van andere image bakkers de Dreambox massaal aan de wilgen hebben gehangen. Die gaan gewoon door hoor. Het is voornamelijk Openpli die zich meer op andere boxen is gaan richten.

Over het zogenaamde pissed-off zijn op DMM vanwege het deels closed source maken. Er staat Pli niets in de weg om een specifiek DMM image te maken op basis van de nightly OE2.0 images van Dream zelf. Dat doet de rest (Newnigma en consorten) ook.

Een Openpli blue panel plugin op basis van een OE2.0 image zou door velen met open armen ontvangen worden. ;)

aangepast door Apple740
Geplaatst:

Ik zeg dat niet, dat zeg jij. Openpli update error met dreamboxen gaat dit topic over.

Je moet het niet breed trekken naar al die opgeleukte skins en pluginverzamelaars ;)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...