Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij hebben hier bij ons thuis een vu+ solo met als image vti, gisterevond was er een vriend van me die even een grap uithaalde en via webif tekst op mijn tv zette.

Nou is een grapje niet zo erg maar nu begon ik te denken wat moet ik beveiligen ik heb de root login via telnet beveiligd met een wachtwoord en webif heb ik ook beveiligd is er nog meer wat moet ?

Ik heb een poort openstaan om zo te kunnen zien wat er op tv komt en dus om ook op te kunnen nemen op afstand maar dit heeft als bijkomstigheid dat webif ook openstaat.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst: (aangepast)

Nu goed, een poort open zetten naar WAN zijde is natuurlijk een risico (altijd).

Welke poort bepaalt ook een beetje of hobby hackers er makkelijk gebruik van maken of dat er poorten gescanned moeten worden met wat tools.

(als die kameraad echter ook middels zijn android zo maar op je netwerk mag ben je sowieso niet veilig bezig)

do not allow wlan connections (anders dan die vast ingesteld behorende bij jou apparatuur)

ook de ip range is bij te veel mensen identiek (192.168.178.1 / 192.168.1.1 dat kan ook anders in je LAN / WLAN)

Je kunt evenwel de poort mappen 32323 naar intern 80

en

Je kunt aanvullend https instellen opdat er altijd een paswoord gevraagd wordt.

en

je kunt tevens op de VU+ een paar Ip adressen in een IP-table zetten. (dan is je VU+ een stuk veiliger)

ciao

edit:

oja, sommigen denken dat dynamic dns namen veiliger zijn, wel dat is niet zo die zijn gewoon als IP adres zichtbaar

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie

De ip table staat heel ruim omdat ik vanaf mijn telefoon er op wil komen alleen die heeft geen vast ip adres.

Dat poortmappen snap ik even niet wat moet ik precies doen en waar

Waar kan ik de aanvullende https vinden.

Heeft iemand ook een goede poortscanner zodat ik kan zien wat open staat.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst: (aangepast)

-als je https zoekt qua instelling zie bijlage afbeelding

-daarvoor hoef je toch niet een poortscanner te gebruiken, dat zie je in je router - > welke open zijn gezet door jou zelf

de rest is standaard altijd dicht.

-de iptables toepassen is al vast een goede zaak maar "ruim" instellen is vragen om ruimschoots risico te dragen van buiten af

-mappen heeft enkel zin als je weet welke poort gebruikt wordt door die android om in je LAN te geraken, is dat niet telkens een en dezelfde, heeft dat niet veel zin

gebruik je dreamode?

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...