Ga naar inhoud


Geflits in Belgie


Checkin

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Is het een kleine overtreding of waren het dubbele cijfers?

 

In het algemeen krijg je een minnelijke schikking, betaal je die ben je er vanaf.

 

Je kan ook de gang naar de rechter maken, in dat geval is de eis het bedrag van de minnelijke schikking vermenigvuldigd met de factor 6 + een bijdrage aan het fonds verkeersslachtoffers.

 

Hier kan je uitrekenen wat het prijskaartje is. http://www.wegcode.be/boeteberekening

 

Meer informatie hier http://www.cass.be/parket/leuven/verkeer_minnelijke_schikking.html

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ben in maart geflits in Belgie op de A1 - E19, heb nu een "aanvankelijk proces verbaal" met een "antwoordformulier bij verkeersinbreuk" ontvangen.

Is er nog onderuit te komen ?

Gezien je avatar waarschijnlijk niet de eerste keer dat je geflitst bent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderuitkomen voor de toekomst kan: trager rijden en rijden zoals in NL...

 

Valt op dat velen in buitenland de cowboy uithangen en in eigen land schaapjes zijn... (ik zeg niet dat jij een cowboy bent!)

Belgie heeft het hoogste aantal doden op de weg, en veel zijn buitenlanders!

zijn toch heel veel Jonge verkeersdeelnemers...

maar dat er onder uitkomen is wel een raar verschijnsel,

van geen schuld bewust :whistle:

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netjes van België dat je zelfs als buitenlander verweer mag voeren.

 

Heb je een hokje waar je schikking kan aankruisen ?

 

Als je die mogelijkheid hebt altijd gebruik van maken heb

je die mogelijkheid niet ziet het er slecht uit wordt dan

een fikse boete tot rij ontzegging binnen belgie (een

rechter kan geen buitenlands rijbewijs ongeldig verklaren)

Denk dat je meer dan 30km te hard gereden hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben in maart geflits in Belgie op de A1 - E19, heb nu een "aanvankelijk proces verbaal" met een "antwoordformulier bij verkeersinbreuk" ontvangen.

Is er nog onderuit te komen ?

 

Als de overtreding niet is begaan zou ik er zeker proberen er onderuit te komen. Anders moet je niet zeuren en betalen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie's

 

Gemeten 138 waar je 120 mag .....

 

Verder geen discusie over wel of niet, ik bedien het gaspedaal, en ben mij zeker bewust dat ik te hard gereden heb.

 

De gecorrigeerde snelheid bedraagt overigens 129 km/h. Zal de formulieren dan ook netjes ingevuld terug sturen :)

 

 

uitgerekenend wat het prijskaartje is op. http://www.wegcode.be/boeteberekening

 

Resultaat van de berekening :

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 120
Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 129.72


Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):

  • Onmiddellijke inning
    50€
     
  • Minnelijke schikking
    Niet van toepassing
     
  • Rechtbank
    60-3000€
    De mogelijkheid bestaat dat u gedagvaard wordt.

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gij snelheidsduivel, laat mij den eersten steen werpen. :grin:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 euro is veel geld... maar het had volgens mij veel erger kunnen zijn.

Vroeger reed ik ook zo nu en dan wel eens te hard... maar uiteindelijk schiet je er niet echt veel mee op... op afstanden tot 200 km maakt het niet echt veel uit... moet je die dag nog 1 000 km rijden is het wat anders... maar zelfs dan doe ik het niet.

te hard rijden kost overigens ook flink meer benzine, dat dat spul is ook niet echt goedkoop... iedere keer als ik tank wordt ik woedend over het bedrag...  ik rij nu op snelwegen meestal 90 km/u soms 100... en dat scheelt erg veel in het auto-budget! bovendien krijg je geen bekeuringen meer :) 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens in België gepakt met 142kmh op de teller (gecorrigeerd) ... was een rijtje van 5 autos ... Ik was de laatste in dat rijtje en de enige die geflitst werd. Aangezien ik in L woon en het net voor de B-L grens gebeurde, kwam mij meteen een motorrijder aan de kant zetten. Heb meteen mijn creditcard gegeven en was meteen 240 euri armer ... Anders was het gang naar het gerecht geweest.

 

Gelukkig hebben we in L geen flitsers ... :D

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen het merken wat het gaat worden, ik zal het hier mededelen, Op die bewuste dag had ik 1050 Km te gaan waarvan het grootste gedeelte al achter de rug was. Het was trouwens een beste flits zo in het donker (20.45 uur) :D

 

@ Snopper, werken ze in L dan alleen met een laser ?

aangepast door Checkin
  • Like 1

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  ik rij nu op snelwegen meestal 90 km/u soms 100... en dat scheelt erg veel in het auto-budget! bovendien krijg je geen bekeuringen meer :)

 

Aha dus jij was die gene die vorig jaar heel het verkeer ophield op de snelweg.

Sorry hoor, maar 90 gaan rijden op een snelweg waar 120/130 is toegestaan, is levens gevaarlijk.

Je  houd heel het verkeer tegen, en iedereen moet voor je afremmen.

Ook willen de vrachtauto's je allemaal voorbij, die dan ook weer het overige verkeer tegen houden.

 

Vaak zie je dit gedrag van heel langzaam rijden ook bij veel oude mensen die eigenlijk niet goed meer durven te rijden.

 

Niet dat je nu moet gaan scheuren over de weg, net als vele aso's.

Meer pas gewoon je snelheid aan aan het overige verkeer, mits dit de maximum snelheid niet overschreid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrachtwagens mogen ook maar 90 in Nederland dacht ik... en ja, 90 op de GPS uiteraard, want dat is het enige correcte, anders rij je inderdaad te langzaam. Als ik eens naar Utrecht oid rij, zie ik dat de vrachtwagens altijd op gelijke afstand van me blijven... zowel voor me als achter me. omdat we allemaal netjes 90 rijden. Zijn er geen vrachtwagens rij ik meestal ca 100 km/u

In Zweden is het wat dat betreft wel beter... daar liggen de snelheden niet zo ver uit elkaar... meestal mag je op een snelweg 110 (= reguliere snelheid), en heel soms zijn er uitzonderingen waar je dan 120 mag.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...