Ga naar inhoud


Geflits in Belgie


Checkin

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De wettelijk toegestane maximum snelheid voor het vrachtverkeer op autosnelwegen is toch echt nog steeds 80 km/h in Nederland.

 

Maar meestal gaan ze plankgas, dus 89 km/h.

 

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/wegen/vraag-en-antwoord/wat-is-de-maximumsnelheid-voor-het-wegverkeer.html

 

Maximum snelheid
In Europees verband is afgesproken dat door middel van snelheidsbegrenzers de vrachtwagens niet harder kunnen rijden dan 90 km/u. Alle vrachtwagens beschikken over deze verplichte snelheidsbegrenzer, deze is afgesteld op 89 km/u.
Een verhoging van de maximum snelheid is geen zinvolle maatregel omdat de vrachtwagens niet harder kunnen rijden dan ze nu doen.
Onder vrachtwagenchauffeurs wordt een te lage maximum snelheid zelden als probleem genoemd.
Alles overziend kom ik tot het besluit om de huidige maximum snelheid voor het vrachtverkeer niet te wijzigen.
Hoogachtend,
DE MINISTER VAN INFRASTRUCTUUR EN MILIEU,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is nog steeds geen verbod op inhalen van een langzamere autoweg deelnemer... dus ga er dan langs want HIJ is niet levensgevaarlijk bezig.

 

Behalve als die langzamere autoweg deelnemer zelf gaat inhalen en niet vroegtijdig versneld voor de tijdsduur van die inhaal actie

je dient het achterop komende verkeer gelegenheid te geven te passeren of tijdig hun snelheid te kunnen aanpassen (je start vroegtijdig je inhaalactie en maakt dat ook geruime tijd vooraf kenbaar)

 

Laten we maar zo zeggen het inschattingsvermogen is beperkt (soms bij beide weggebruikers).

 

Maar het bumperkleven zoals ik hedenochtend mocht ervaren van iemand die het niet eens was met de maximale snelheid op dat traject en de drukte op beide rijstroken is ronduit de schlemiel uithangen en absoluut strafbaar.

 

Toeteren en lichtsignalen geven, of andere Gestes doen is in Duitsland overigens ook strafbaar en wegens goede redenen.

Afgezien van de gevaren, de gevaarlijke situatie die men daarmee creëert. (Nötigung)

 

Het allerBAlachelijkst maak je het mee op de A2 met 5 rijbanen... (en traject contôle).

Wat moet die achterlijke Audi A6 chauffeur voor mij? (kent hij zń cruise-control knopjes niet?) langzaam snel langzaam snel en zodra ik hem ingehaald heb versnelt hij, passeert en snijdt me af daar hij bewust de meest rechter rijstrook kiest.

Er zijn nog drie rijbanen links naast mij.

De mens is een raar hoopje van hersenen en vreemde reacties met weinig compassie voor anderen.

Als je het ongeluk hebt, hebt gehad, denk je er wellicht anders over.

Compassie of "competitie" ?

Het verkeer = deelnemen dus preventief en anticiperend handelen.

 

De A7 in Duitsland is geen competitie maar actief en top geconcentreerd deelnemen aan het verkeer... dat kennen de Nederlandse of Belgische Burgers helemaal niet... die hebben nog Mobiel telefoontjes aan de oren en een accu scheerapparaat aan hun snoet of zelfs een Kartonnen Koffie beker aan hun mond.

 

De strekking is, snelheid ontwikkelen mag daar waar het toegestaan is.

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Snopper, werken ze in L dan alleen met een laser ?

 

ja dat klopt, alleen met de laser.... Op de snelwegen vaak na een tunneltje waar maar 90 gereden mag worden. Of op het stuk nadat de van de snelweg komende uit Arlon naar de snelweg richting Frankrijk afbuigt. Daar is ook 90... verder natuurlijk overal net de dorpsingangen waar je van 90 naar 50 moet ... Maar gepakt met de laser is meteen betalen .. en wij hebben ook een punten rijbewijs .. Als het ook een "delicte grande vitesse" .. kan ook ter plekke het rijbewijs worden ingenomen ... ook de buitenlandse .. (en aub geen discussie of dat mag of niet ... er komen hier dagelijkse 200.000 buitenlanders over de grens om in L te werken en de wetgeving is er hiervoor aangepast)

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Er is nog steeds een methode om een dure bekeuringg in België niet te betalen. Je moet dan opgeven dat de auto tentijde van de overtreding door een andere persoon werd bestuurd. Deze persoon moet dan wel in een landwonen waar België geen bekeurings-verdrag mee heeft gesloten, zoals b.v. Italië, Spanje, Ooostenrijk, Slovenië, Kroatië etc, etc,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd in nederland op de snelweg meestal 100 km per uur op de cruise control. Heerlijk relaxed, zuinig en al 3 jaar boete vrij.

Jaren geleden ook eens beboet op de e19, en kreeg na bijna 3/4 jaar een boete thuis gestuurd van 50 euro met een doc om in beroep te gaan. Dit laatste heb ik gedaan op basis van 3/4 jaar later een boete ontvangen, dit opgestuurd en ik wacht nog steeds op een vervolg, is zeker 7 jaar geleden.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...