Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag,

Omdat de huidige settop box het bijna heeft begeven wil ik graag via mijn HTPC tv kijken.

Ik heb gehoord dat je een dreambox dm500s kunt gebruiken om het signaal te decoderen. We hebben thuis satelliet van Canaal digitaal.

Is dit iets waar mensen op dit forum ervaring mee hebben? Of zijn er andere/betere manieren.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Excuses als ik dit hier verkeerd zit, ik ben er niet 100% zeker van of dit hier besproken mag worden. Ik ben van plan binnenhuis (meerdere HTPC's te gebruiken).

Geplaatst:

je kan een tweede box als client laten werken , maar ik weet niet of dat gaat met HTPC

maar een dm500s is wel al rijp voor het museum , aangezien die geen HD heeft of MPEG2

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

De laatste XBMC heeft PVR mogelijkheden, en als goed is is er e.e.a mogelijk om via een plug-in te kunnen kijken via je Dreambox (weet alleen niet zeker of het ook op E1 werkt of alleen E2)

Verder geen ervaring mee, maar slechts een zetje in de richting :-)

Geplaatst: (aangepast)

Ik wil inderdaad XBMC (op Windows 7) als mediaspeler gebruiken, en hoe ik het had begrepen kun je mediaportal als back-end gebruiken. En die heeft dan een plugin die verbinding maakt met de dreambox. Je kon dan zelf de dreambox in stand-by modus laten staan.

En ik weet dat de dm500s oud is, maar als je die alleen daarvoor gebruikt maakt het niks uit toch?

Zou ik de dm500s moeten flashen? En welke plugin heb ik dan nodig?

Maar misschien is er ook een veel logischere optie? Ik ben van plan de volgende Kaart voor mijn HTPC te kopen: **** reclame verwijderd *****

Alvast bedankt

aangepast door Michel
reclame verwijderd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...