Ga naar inhoud


Welke softcam voor Sky Deutschland.


tommyboy
Ga naar oplossing Opgelost door dirocca,

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen



Ik heb net een 2dehands VU+ duo op de kop getikt omdat ik mijn Sky
germany wou opnemen. Hiervoor maakte ik gebruik van de standaard Sky box
maar kon ik dus niet opnemen. Nu heb ik de Vu+ aangesloten en mijn
kaart van Sky erin gestoken maar ik krijg geen zenders te zien, enkel
een scherm met bloemetjes enz, ik denk een startscherm van de software
die er op staat, OpenPLi .... Is er ergens een handleiding te vinden of
iemand die mij kan helpen dit te configureren? Ben echt een leek op
gebied van sateliet tv .....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Start openpli niet door dan? Blijven de bloemetjes zichtbaar?


 


Anders even opnieuw een image erop zetten http://openpli.org/


 


Start je box wel gewoon door dan moet je een zenderlijst inladen. menu>applicaties>downloaden>settings en zoek een voor jou goede zendelijst uit.


 


Succes!!


Vu+ Solo2 - OpenPli 4.0

Maxdigital XP 1000 - OpenPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

is de box aangesloten op internet?

hoeveel satelliet kabels heb je aangesloten?

kaart met chip naar beneden in bovenste sleuf steken en stevig indrukken

als je het menu kan zien zit je al op de goede weg

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik er een nieuwe image op wil zetten, moet ik dan eerst de huidige wissen of wordt deze gewoon overschreven? De box is volgens de netwerktest die ik heb gedaan allemaal groen (in orde dus). Ik heb 1 coaxkabel op de Vu aangesloten en de kaart zit in de bovenste sleuf met de chip naar achteren en beneden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

laatste image

 

http://downloads.pli-images.org/builds/vuduo/OpenPLi-3.0-beta-vuduo-20130422_usb.zip

 

deze zip file uitpakken op een fat32 geformateerde usb stick

 

grtz Philip

aangepast door dirocca

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok heb ik allemaal gedaan, dan start ik hem voor het eerst terug op, kies de nederlandse taal. Kies voor netwerk controleren, doe ik ook en krijg bevestiging dat het werkt en dan krijg ik volgend scherm ;

 

001.jpg

 

dan druk ik op ok, begint hij te zoeken enbij tunerstatus staat TUNING, en veranderd dan naar FAILED en nu staat er bij poort A en B "niets aangesloten" ...

 

Sorry dat dit belachelijke vragen zijn voor jullie maar ik begrijp van deze gegevens echt niets :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In een ander onderwerp is je erop gewezen, dat je wat aan zelfstudie moet doen om een Linux box te "installeren"

Lees anders eerst eens wat threads zodat je enig inzicht in de materie en terminologie krijgt.

 

Je zal eerst je ontvanger moeten vertellen wat voor welke satelliet posities je schotel aangesloten hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus maw stoppen jullie nu met mij te helpen? Hoe kan ik dan weten hoe het allemaal werkt? Als jullie gewoon vertellen wat er moet gebeuren kan ik er zelf naar op zoek gaan maar nu sta ik gewoon nergens en heb ik een betaalabbonement waar ik geen gebruik van kan maken :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, wij stoppen niet, maar het praat gemakkelijker, wanneer je je wat begrippen eigen maakt.

 

TONSKIDUTCH heeft je in een andere thread je er al op gewezen dat je voor deze box je wat kennis eigen moet maken.

 

Dit is geen box, die uit de doos meteen beeld geeft. (Mits door de handelaar ingericht.)

 

 

Heb je dit al gelezen?  http://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

 

Of een van de andere onderwerpen boven aan deze index pagina?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt maar een kabel aangesloten toch.

Dus gebruik de tuner waar de kabel op aangesloten is. Stel modus in welke poort je gebruikt.

Het ligt er ook aan welke koppen je hebt. Astra 1 en 3 bijv is 19 en 23 graden. Dit dus ook instellen bij poort.

 

Gr.

Vu+ Solo2 - OpenPli 4.0

Maxdigital XP 1000 - OpenPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al meerdere "gidsen" gelezen maar teolkens stort ik op een ander probleem. Ik zal me deze nacht nog eens bezig houden met opzoeken en proberen en zal morgenavond rond hetzelfde uur als daarstraks laten horen hoever ik sta ... Ik ben uiteraard bereid om te leren maar vindt nergens een "specifieke" manuel voor mijn Sky erop te krijgen buiten de Duitse site's, wat dan weer logisch is maar mijn Duits is beperkt en meestal allemaal voetbaltermen, daarom dat ik ook Sky Bundesliga heb :P  Ik hou jullie iig op de hoogte en bedankt iedereen hier al op voorhand voor de hulp.

 

 

 

 

Nee, wij stoppen niet, maar het praat gemakkelijker, wanneer je je wat begrippen eigen maakt.

 

TONSKIDUTCH heeft je in een andere thread je er al op gewezen dat je voor deze box je wat kennis eigen moet maken.

 

Dit is geen box, die uit de doos meteen beeld geeft. (Mits door de handelaar ingericht.)

 

 

Heb je dit al gelezen?  http://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

 

Of een van de andere onderwerpen boven aan deze index pagina?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...