Psychosammie Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Helemaal niemand over het koningslied? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet gehoord heb en dat probeer ik ook zo te houden. Wat mij tegenstaat zijn weer die uitgerangeerde BN's met de onvermijdelijke en bloedirritante Ali B. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Ronsworld Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Helemaal niemand over het koningslied? Tot nu toe nog niet, maar jij moest het weer verpesten... Misschien kan een mod het nog weghalen en verbieden er iets over te zeggen.. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
DeBeek Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Dat hebben we al jaren !! http://www.youtube.com/watch?v=Qj9v5gnEymA
ronaldsl Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Ja, Psychosammie.......doe idd een verzoek aan de mods...
Psychosammie Geplaatst: 23 april 2013 Auteur Geplaatst: 23 april 2013 Kom, kom. Als ze het nou zouden intrekken dan zou ik er geen woord aan vuil maken. Maar ze gaan stug door. En het wordt wel namens jou en mij straks ten gehore gebracht! Dus een gefundeerde mening zonder doodsverwensingen moet kunnen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
pukje Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 dat hele gedoe boeit mij niet veel tam tam maar verder niets. Een extra feestdag kon er niet eens van af .
Tonskidutch Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 uh Pukje jij woont toch in den Belgique? gewoon werken kreng. Busy Line Rose Murphy
theparasol Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Het songfestival winnen we er gegarandeerd niet mee en aangezien de meesten al te dom zijn om 2 coupletten van het volkslied van buiten te kennen zal deze creatieve uitspatting ook weer gauw in vergetelheid geraken. NEXT!
Gast catw Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 (aangepast) Omdat ik ook niet geloof dat theparosol de tekst helemaal kent alle 15 coupletten hier maar( ). De tekstAlleen het eerste en zesde couplet worden nog geregeld gezongen. Het volledige Wilhelmus luidt:1. Wilhelmus van Nassouweben ik, van Duitsen bloed,den Vaderland getrouweblijf ik tot in den dood.Een prinse van Oranjeben ik, vrij onverveerd,den Koning van Hispanjeheb ik altijd geëerd.2. In Godes vrees te levenheb ik altijd betracht,daarom ben ik verdreven,om land, om luid gebracht.Maar God zal mij regerenals een goed instrument,dat ik zal wederkerenin mijnen regiment.3. Lijdt u, mijn onderzatendie oprecht zijt van aard,God zal u niet verlaten,al zijt gij nu bezwaard.Die vroom begeert te leven,bidt God nacht ende dag,dat Hij mij kracht zal geven,dat ik u helpen mag.4. Lijf en goed al te samenheb ik u niet verschoond,mijn broeders hoog van namenhebben 't u ook vertoond:Graaf Adolf is geblevenin Friesland in den slag,zijn ziel in 't eeuwig levenverwacht den jongsten dag.5. Edel en hooggeboren,van keizerlijken stam,een vorst des rijks verkoren,als een vroom christenman,voor Godes woord geprezen,heb ik, vrij onversaagd,als een held zonder vrezenmijn edel bloed gewaagd.6. Mijn schild ende betrouwenzijt Gij, o God mijn Heer,op U zo wil ik bouwen,Verlaat mij nimmermeer.Dat ik doch vroom mag blijven,Uw dienaar t'aller stond,de tirannie verdrijvendie mij mijn hart doorwondt.7. Van al die mij bezwarenen mijn vervolgers zijn,mijn God, wil doch bewarenden trouwen dienaar dijn,dat zij mij niet verrassenin hunnen bozen moed,hun handen niet en wassenin mijn onschuldig bloed.8. Als David moeste vluchtenvoor Saül den tiran,zo heb ik moeten zuchtenals menig edelman.Maar God heeft hem verheven,verlost uit alder nood,een koninkrijk gegevenin Israël zeer groot.9. Na 't zuur zal ik ontvangenvan God mijn Heer dat zoet,daarna zo doet verlangenmijn vorstelijk gemoed:dat is, dat ik mag stervenmet eren in dat veld,een eeuwig rijk verwervenals een getrouwen held.10. Niet doet mij meer erbarmenin mijnen wederspoeddan dat men ziet verarmendes Konings landen goed.Dat u de Spanjaards krenken,o edel Neerland zoet,als ik daaraan gedenke,mijn edel hart dat bloedt.11. Als een prins opgezetenmet mijner heires-kracht,van den tiran vermetenheb ik den slag verwacht,die bij Maastricht begraven,bevreesde mijn geweld;mijn ruiters zag men dravenzeer moedig door dat veld.12. Zo het den wil des Herenop dien tijd had geweest,had ik geern willen kerenvan u dit zwaar tempeest.Maar de Heer van hierboven,die alle ding regeert,die men altijd moet lovenen heeft het niet begeerd.13. Zeer christlijk was gedrevenmijn prinselijk gemoed,standvastig is geblevenmijn hart in tegenspoed.Den Heer heb ik gebedenuit mijnes harten grond,dat Hij mijn zaak wil redden,mijn onschuld maken kond.14. Oorlof, mijn arme schapendie zijt in groten nood,uw herder zal niet slapen,al zijt gij nu verstrooid.Tot God wilt u begeven,zijn heilzaam woord neemt aan,als vrome christen leven,-'t zal hier haast zijn gedaan.15. Voor God wil ik belijdenen zijner groten macht,dat ik tot genen tijdenden Koning heb veracht,dan dat ik God den Heere,der hoogsten Majesteit,heb moeten obediërenin der gerechtigheid. 23 april 2013 aangepast door catw
ronaldsl Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 CATW...bedankt he !!! not..... flauwekul allemaal.
Sjattuh Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Ik denk ook niet dat de insteek was 'laten we een nieuw super duper lied maken', maar meer 'hoe brengen zoveel mogelijk mensen samen en laten we iets van de samenleving zien en horen'. Is het lied goed? Ik heb ze beter gehoord en gezien. Is het al dat gal spuwen waard? Nee, dat ook weer niet. Ik denk maar zo, het lied is er al dus niemand zal mij komen lastig vallen om een lied te maken voor WimLex en Maximus. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
leo1949 Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 (aangepast) Dit zou misschien wel een leuk koningslied kunnen zijn. 23 april 2013 aangepast door leo1949 Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
sat87 Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Ach, al die versies van die melodietjes. Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west
Tonskidutch Geplaatst: 24 april 2013 Geplaatst: 24 april 2013 velen van jullie ontbreekt gewoonweg het Carnaval feest eenmaal per jaar. om even los te gaan en de draak te (mogen / durven) steken met alles en iedereen die zich hoger geplaatst ziet en door ons hoger geplaatst wordt dan de doorsnee Burger. zouden jullie toch eens moeten overdenken. is ook een welkome afwisseling voor de koning gedurende drie dagen. Busy Line Rose Murphy
Gene 1225 Geplaatst: 24 april 2013 Geplaatst: 24 april 2013 En als het jullie allemaal te veel wordt : kom gerust een paar dagen naar Belgie - ons krijgen ze echt niet zo gek om massaal in de kleuren van het vorstenhuis te lopen, integendeel : ik heb zelfs geen idee wat die kleuren zouden zijn . Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen