caps Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 (aangepast) Ik begrijp niet waarom ik geen cablecon connectoren kan vinden in Nederland voor een normale prijs. Doe ik iets fout of is het in Duitsland beter geregeld. Om een voorbeeld te noemen een dood normale ouderwetse f-connector die niet binnen enkele weken roest kost bij ***Geen Reclame*** 1,25 euro per stuk. Trouwens de verzendkosten van Duitsland naar NL is meestal 6,95 euro. Maar kan dit niet gewoon in Nederland of ben ik aangewezen op Duitse webshops als het om spullen voor satellietontvangst betreft. Groet, Caps 24 april 2013 aangepast door ceesv Verwijzing naar winkel verwijderd.
Sprietje Geplaatst: 24 april 2013 Geplaatst: 24 april 2013 (aangepast) Beste caps Welkom op dit forum Als jij die Cabelcon F-connector CLF5.1 niet kan vinden in Nederland, dan zoek je niet goed. Ik zie ze gewoon staan. 10 stuks voor €7,02 en 100 stuks voor €61,71 enz. 24 april 2013 aangepast door Sprietje
Emekli Geplaatst: 24 april 2013 Geplaatst: 24 april 2013 Wat is hier zo speciaal aan?, ik doe het met de goedkoopste die er zijn. Anders is hier niet te vinden en toch geen problemen. In het klimaat hier hebbende LNB´s en F-connectors veel te verduren, in juli/augustus rond de 40 graden, maar heb tot hier toe na 7 jaar, nog niets hoeven te vervangen. Vandaar de vraag, maar ik laat een ieder vrij in zijn/haar keuze. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
caps Geplaatst: 24 april 2013 Auteur Geplaatst: 24 april 2013 (aangepast) Dat is het toch niet helemaal sprietje. Webwinkel is ook nog vaag en onverzorgd en niet sat gerelateerd waardoor je met verschillende webshops moet shoppen en met dezelfde vage andere shops. Nee, doe mij maar dit: Cabelcon F-56 CX3 5.1 - blau - F-Stecker RG6 Compression (zeer geschikt voor o.a. h125/koka799) En natuurlijk de zeer dure tang wat in Nederland je 100 of zelfs 200 euro kost. Maar in Duitsland te krijgen voor zelfs onder de 20 euro. Cabelcon CX3 Pocket Tool Verpresswerkzeug / Kompressionszange RG 59/6 F En dit alles is mogelijk in Duitsland maar niet in Nederland. En ook nog met prettig webshops.en niet zo'n vage als wat sprietje met een zoekmachine gevonden heeft. @Emekli Connectoren zijn zeer belangrijk. Zonder de voordelen te noemen van compressie f-conn. , zeg nou zelf zo'n ouderwetse indraai f-conn heeft jouw toch nooit een goed gevoel gegeven. De verbinding is altijd op goed geluk, denk aan de braids die kapot gedraaid kunnen worden en ze zijn zeeeeer ongeschikt voor buiten. En dan heb ik het nog niet eens over de technische specs. maar alleen voor de robuustheid een must. Ja klopt ik heb ook jaren met normale f-conn gedaan maar zeg nou zelf een dure h125 kabel met zo'n ouderwetse f-conn staat gelijk met problemen en sat kabel uit een bouwmarkt. Het werkt maar iedereen weet dat het geen moeite waard is om zo'n kabel te gaan kopen. En zo is het ook met F-conn. 24 april 2013 aangepast door caps
Emekli Geplaatst: 24 april 2013 Geplaatst: 24 april 2013 Theoretisch gezien, klopt het, maar voor normale ontvangst in de Benelux gaat mij dit iets te ver. Misschien dat je voor de Nilesat er nog wat extra signaal mee krijgt, of je maakt een satellietnetwerk voor een appartementsblok, OK. Maar voor de gemiddelde kijker?. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
caps Geplaatst: 24 april 2013 Auteur Geplaatst: 24 april 2013 Mij gaat het niet om signaalwinst maar meer om signaalbehoud. De crimpconn. wordt als het ware m.b.v. een binnen cilinder tussen de braids en de delitrium? geplaatst. De connector zelf is vocht vast en weersbestendig. Dit is in combinatie met een goede kabel een garantie voor signaalbehoud voor tientallen jaren. Het is gewoon zonde van je tijd en ergernis om wel goede diseqc switch zoals spaun en een goede kabel zoals koka799/belden h125 te gebruiken maar geen goede connectoren zodat de installatie net niet af is. Alleen de lnb moet misschien na tien jaar vervangen worden waarschijnlijk door vocht. Het belangrijkste van dit alles is dat mijn installatie 6 maanden later even nieuw is als vandaag en dat door afgeschermde kabels d.m.v. slagvaste pvc buis en zeer goede connectoren. Ik heb dus nooit meer omkijken ernaar en dat is echt de moeite waard vind ik. En tegenwoordig door de digitale techniek is signaalbehoud de uitdaging als het om sat installatie gaat. Hoe vaak komt het niet voor dat mensen hier om hulp vragen over ontvangstproblemen van hun jaar oude installaties of regenreservers wordt hier vaak over gepraat. Goede muurbeugel, goede schotel en goede bescherming van je kabel d.m.v. juiste conn i.c.m. bijv. vulcaniserende tabes is gewoon belangrijk voor buiten installaties.
haramo Geplaatst: 25 april 2013 Geplaatst: 25 april 2013 Zijn connectoren dan zo belangrijk? Dacht dat die gewoon dienden om de kabel aan te sluiten met de LNB; en als de connector goede conectie heeft met de kabel en LNB is dat toch voldoende, signaal komt toch door? Maar ik geloof niet dat een connector signaal verhoogt, dat is toch geen versterker? is maar een geleider hé
TiVe Geplaatst: 25 april 2013 Geplaatst: 25 april 2013 En wat te denken van de push-on f-connector (zoals Hirschmann POFC 070)? Deze heb ik gebruikt om m'n schroef-connectoren te vervangen ... ook gemakkelijk aan te brengen zonder gereedschap maar toch veel beter dan de schroef-connectoren (volgens wat ik gelezen heb...). Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)
caps Geplaatst: 25 april 2013 Auteur Geplaatst: 25 april 2013 Inderdaad de push-on connectoren zijn ook goed en als je die met vulcaniserende tape gebruikt zijn ze zowat even goed als de crimpconn. van cabelcon. Als je maar geen schroefconnectoren gebruikt. Die zijn namelijk net zo slecht als die goedkope bouwmarkt coax kabels. Nogmaals het gaat niet om signaal winst maar om continu signaalbehoud, ook na een jaar bijvoorbeeld. Signaalwinst bereik je m.b.v. schotelkeuze en een beetje lnb keuze. Maar als je een schotel gaat plaatsen met kwaliteits kabels dan wil je de technische specificaties van de coax ook in de toekomst veilig stellen en dat lukt niet met goedkope coax of niet juiste f-connectoren. Zo is ook de muurbeugel belangrijk wil je dat het zo lang mogelijk loodrecht blijft zitten. ijzeren muurbeugel van enig gewicht heeft daarom de voorkeur boven een lichtere en zachtere aluminium beugel. Verder een spaun diseqc switch en inverto ultra's en nog slagvaste pvc buis (rond 3 euro/4.meter) en je bent klaar voor heel lang. Alleen een nadeel heb je dan wel namelijk je zult dan weinig uitdagingen zoals slechtweer reserve problemen na verloop van tijd oplossen etc. Maarja dan kun je nog altijd gaan hobby-en met je ontvanger als je bezig wilt blijven met je sat.
clemens2 Geplaatst: 27 april 2013 Geplaatst: 27 april 2013 cablecon is gewoon in Nederland te koop. Maar vergis je niet in wat ze inkoop al kosten. Wat betreft internet sites. De markt in Nederland voor satelliet is gewoon niet zo groot. Al meer dan 15 jaar leggen we ontvangers aan en de aluminium beugels ook die van 40 cm hebben geen probleem. We hebben wel eens gemeten aan de connectoren maar zelfs met kabel waar 3 of 4 lassen inzitten hebben we nooit verschil tussen opdraai F connectoren of de geperste kunnen meten. Alleen er zijn wat merken kabel waar je opdraai connectoren niet fijn op krijgt. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
caps Geplaatst: 17 mei 2013 Auteur Geplaatst: 17 mei 2013 @clemens2 Verschil zal je inderdaad niet meten maar als je een twin lnb aansluit op een zeg coax met normale indraai F-connector en de andere aansluiting van de twin lnb aansluit met een coax kabel voorzien van cablecon compressie F-connector dan zul je na enkele jaren wel verschil meten i.v.m. vochtproblemen. De vraag van mijn kant is of je na enkele jaren verschil meet als je 1 van vulcaniserende tapes. voorziet. Het is maar net hoe goed je installatie wilt bouwen. Ik denk bijvoorbeeld aan de coax. Iedereen weet dat je voor sat kwaliteit coax moet gaan gebruiken omdat velen ook kabels eenmalig willen aanleggen. Dan is het zonde als je alles heel netjes hebt aangelegd dat de coax van binnen toch zijn aangetast door waterdamp.
blackeyes Geplaatst: 17 mei 2013 Geplaatst: 17 mei 2013 (aangepast) ik heb een t90 en een triax 110 staan op het plat dak en ben jaren met schotels bezig , ik heb gewone f connectors met belden kabel die je erop moet draaien en heb ze afgetaped met goeie tape en zitten al jaren perfect erop en nooit last van uitval of dat er een connector niet meer goed zat dus ik vind het de reinste onzin voor dure f connector te pakken wat beeld betreft is er geen verschil in en als je gewone f connectors er goed opdraait en je zorgt erna dat er geen vocht in ken (tape of een krimpkous of goeie kit dan ben je ook jaren verzekerd van goed beeld 17 mei 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Raphie Geplaatst: 17 mei 2013 Geplaatst: 17 mei 2013 CAPS bedankt voor de links! heb voor 7 tientjes tang en een sloot compressie connectoren besteld, geen stukgedraaide mantels meer en optimale impedantie had de tangen al in NL gezien maar schrok me suf van de prijzen VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)
caps Geplaatst: 18 mei 2013 Auteur Geplaatst: 18 mei 2013 En vooral waterdicht of beter gezegd waterdamp-dicht. En natuurlijk perfecte verbinding van je kwaliteit coax. Dit geeft je niet alleen voor vandaag een uitstekende coax verbinding maar ook over zeg 4 jaar een zodanige coax verbinding alsof je het nogmaals nieuw hebt aangelegd. En als je, het liefst zwarte PE coax, ook nog met de grijze slagvaste pvc buis van 3/4 inch waar makkelijk 3 kabels van 7mm in gaan, beschermd dan hebben de elementen geen enkele kans meer. Even nog met siliconen kit de muur afdichten en je installatie wat kabels aanleggen betreft gaat als nieuw zeker 20 jaar of langer mee. Wel moet je dan ook de diseqc, als dat mogelijk is, binnen plaatsen, bijvoorbeeld in de schuur. Bij mij was dat heel goed mogelijk waardoor mijn koka799 coax met een binnen geleider van 100% zuiver en 1,13mm dikke koper en 33 meter lang met behulp van slagvaste pvc buis van begin tot eind volledig beschermd is van vuil en vocht.
caps Geplaatst: 18 mei 2013 Auteur Geplaatst: 18 mei 2013 @Raphie De compressie tangen voor de cablecon connectoren zijn inderdaad erg duur in Nederland. Hou bij de keuze van deze compressie F-connectoren wel rekening met de dikte van je "inner conductor". bij de koka799 en Belden is dat een diameter van 4,8 a 4,9mm. En de standaard regel bij compressie connectoren is dat je bij de keuze van de connector je 2mm erbij op moet tellen. Dus voor koka799 hirschmann coax en voor de Belden H125 coax is de Cabelcon F-56 CX3 5.1 connector de juiste maat. Dus niet deze connectoren;
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen