Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nadat France2 van 11896 naar 11856 gegaan is wil ik die verandering aanbrengen in zowel de Vu+ (VTI-image) als in de lijst van Dreamedit  editeren (Nokia-9200 Setedit in gedachten) maar dit lukt me niet!

Hoe kan ik dit?

Geplaatst:

Ik neem aan dat je wel weet hoe DBE werkt.

Links heb je de hoofdlijst van alle ooit gezochte zenders.

In het midden een boeket met de zenders die je zapt op je TV en

evt. helemaal rechts, boeketten die jezelf hebt gemaakt. Bijv. Sport, Nieuws en/of  Muziek.

Als je DBE opent, moet je de zenders "binnenhalen", eerst de lijst in het betreffende mapje wissen.

Dan verander je de namen, bijv. NED1, maak je Nederland 1 van. Alles klaar, weer het mapje wissen en bovenaan links je "nieuwe" lijst opslaan.

Dan weer zenden naar je ontvanger, met AB je ontvanger uitzetten, dan met hoofdschakelaar en even wachten

Dan hoofdschakelaar weer op on en de ontvanger wordt gereboot en de veranderingen moeten nu zichtbaar zijn.

DBE= DreamBox Edit.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Probleem: Ik wens Mezzo en FR2 en andere prullenzenders van TVV te herinstalleren in m'n zenderlijst.  Vu heeft VTI 5.1.0 soft

Ik laat de Vu zenders zoeken handmatig op één bepaalde transponder 11856V en de Vu vindt 24 zenders that's it;  hier eindigt verhaal.

Hoe kan ik DIE gescande zenders opslaan in last scanned directory, en een volgende transponder ook laten handmatig scannen en ook achter de voorgaande last scanned zenders zetten in de Vu? :confused:  :(  :crazy:

Computerwerk dat daarna komt denk ik te kennen...

Bij de goeie ouwe Noki fluitje van een cent!  Met Setedit, fluitje van een cent!

Geplaatst: (aangepast)

als de service uitgeschakeld wordt op een speciefieke transponder dan staat in je zenderoverzicht N/A (ofwel not available)

heb je die op een andere transponder wegens de wissel weer kunnen vinden, dan moet je die service  ECHT handmatig toevoegen aan het desbetreffende bouquet

zenderlijst oproepen dan alles (=rood)

op de zender gaan staan

menu knop drukken en daar de keuze maken deze zender toevoegen aan een bouquet

het sorteren van dat bouquet kan nadien nog gebeuren,

dat gebeurd nagenoeg identiek maar schakelt de verplaatsmodus van die service/zender in

poepsimpel.

ciao

(edit 1 wegens zrijffout)

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

@ Tonski..

Ik vermoed dat je bedoelt dat: Je in de Vu+(VTI soft) je  Zenderkeuze(Overzicht van zenders) oproept, en de desbetreffende zender niet aanwezig is (niet uitzendt) er dan achter de zendernaam n/a komt te staan?  gebeurt hier niet, netjes vet gedrukt staat er France 2  ????

Ga ik in DreamboxEdit de linkse kolom France-2 oproepen, zie ik de frekwentie en andere data staan maar die "DETAILS" laten zich niet wijzigen

In de linkse kolomv  DreamboxEdit staan een groot aantal zenders met slot ervoor; er is nochthans geen kinderslot gaktiveerd???

Hoe krijg ik dit weg?

Geplaatst:

Ik ga een volledige scan doen van de Astra19° en via PC/DreamboxEdit uitplukken wat nodig is.

De Vu lijkt met alle toeters en bellen niet in de mogelijkheid om een transponder in te scannen en de zenders te vervangen of toe te voegen: extreem zwak punt aan de alternatieve softwaremakers

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...