jdmmer Geplaatst: 24 april 2013 Geplaatst: 24 april 2013 (aangepast) Ik ben bezig met het uitbreiden van het aantal zenders in mijn coaxnetwerk, het betreft een hotel op een eiland, vandaar de satteliet distributie. Op dit moment zijn er maar 8 modulatoren op aangesloten (dus maar 8 zenders), op de UHF band tussen 470 en 862Mhz. De modulatoren hebben hun beste tijd gehad en zijn aan vervanging toe, dus ik wil het systeem zelf herprogrammeren en wil het gelijk uitbreiden indien mogelijk. Nu heb ik niet zoveel verstand op het gebied van coaxnetwerken, dus heb ik een aantal vragen: - Hoeveel modulatoren kunnen er maximaal op een coaxnetwerk worden aangesloten? - Wat zijn de optimale frequenties om de modulatoren op in te stellen zonder dat ze elkaar storen, hoeveel Mhz moet er tussen zitten? Bij voorbaat dank 24 april 2013 aangepast door jdmmer
katwezel Geplaatst: 24 april 2013 Geplaatst: 24 april 2013 de juiste scheiding tussen de freq ken ik niet maar wij hebben een installatie met 32 modulatoren en die werkt goed , naar het schijnt zou 30 het theoretische maximum zijn omdat er anders zenders te dicht bij elkaar moeten gezet worden M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
Sprietje Geplaatst: 24 april 2013 Geplaatst: 24 april 2013 Alleen al op de UHF-band kun je 36 zenders plaatsen, zie: http://www.delta.nl/televisie/zenderoverzicht/ Ga je ook nog de VHF-band en de S-kanalen gebruiken, dan kom je dik op het dubbele aantal. Het zijn dus allemaal analoge kanalen. HD-kwaliteit gaat dus niet.
jdmmer Geplaatst: 24 april 2013 Auteur Geplaatst: 24 april 2013 (aangepast) Oke, dat is goed nieuws, met 36 kanalen kan ik alle bekende Nederlandse zenders, een paar Duitse, Franse en Engelse zenders aansluiten. Katwezel, van welk merk zijn uw modulatoren? Ik zoek namelijk kwalitatief goede modulatoren. Andere suggesties zijn ook welkom. Bedankt tot dusver voor de nuttige informatie. 24 april 2013 aangepast door jdmmer
katwezel Geplaatst: 25 april 2013 Geplaatst: 25 april 2013 kijk hier eens naar ,http://www.sat4all.com/forums/topic/332351-even-zendertje-goed-zetten/ dit is de installatie die ik moet gaan opknappen , in het midden staan er 4 bakken met modulators van Fagor , M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
Sprietje Geplaatst: 25 april 2013 Geplaatst: 25 april 2013 Het is dus maar net waar je voor kiest. Goedkope apparatuur met minder tv-kanalen, dure apparatuur met veel tv-kanalen.
katwezel Geplaatst: 26 april 2013 Geplaatst: 26 april 2013 had je iets beter moeten kijken / lezen , het zijn 32 modulatoren + 30 satontvangers + 2 pc's voor lokale info (powerpoint en foto slide's) M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
mr|repel Geplaatst: 26 april 2013 Geplaatst: 26 april 2013 Ik weet niet of iedere kamer ook een ethernet aansluiting heeft, want dan kan je ook gaan streamen. Iedere kamer heeft dan ook toegang tot de HD zenders en je hebt geen last van storingen zoals je die in een coax netwerk wel tegenkomt. Greetz Mr|Repel There are 10 kinds of people in the world Those who understand binairy and those who don't
unique Geplaatst: 27 april 2013 Geplaatst: 27 april 2013 Afhankelijk van de tv's die je hebt zou je ook met transcoders kunnen werken om bijvoorbeeld dvb-s om te zetten naar dvb-c of dvb-t. Hiermee kun je met 1 module tot 6 a 7 zenders ineens omzetten (afhankelijk van bitrate) waardoor je niet veel modules nodig hebt om een mooi pakket te realiseren. Daarnaast moet je wel rekening houden dat een consumenten Canal Digitaal kaart slechts 4 zenders tegelijkertijd kan verwerken. Bij een officiële kaart ligt dit hoger. Eventueel bestaat er ook een totaaloplossing om een hele set aan transponders ineens om te kunnen zetten. b.v. 8, 12 of 16 kanalen. nadeel is dat deze alles in een (nog) geen gecodeerde zenders kan decoderen. Je dient dan ook rekening te houden dat je tv's beschikken over dvb-t of dvb-c.....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen