Ga naar inhoud


Vu plug-in gezocht voor signaalsterkte/kwaliteit op TV scherm brengen


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik gebruik zelf openpli maar ik denk dat de werkwijze hetzelfde is.

usb formateren in fat32 dan ipk er op zetten en dan usb in box pluggen terwijl deze aanstaat(niet rebooten) en

dan zou je normaal gezien informatie op scherm moeten zien

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dan weet ik het ook niet, bij mijn duo werkt het namelijk wel zo, ik steek de stick erin

en de box begint deze direct te lezen

blijkbaar is er dan toch verschil in image of box

iemand anders met meer kennis zal hier moeten inpikken

nogmaals sorry dat ik je niet kon helpen

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kopieer de IPK file d.m.v. b.v. DCC of FileZilla naar de map /TMP van jouw ontvanger.

 
Ga hierna via Hoofdmenu -> VTI -> VTI panel -> Handmatig installeren -> IPKG installeren en als het goed is staat daar de IPKG file.
 
Trouwens kun je dit ook doen als de file op de USB stick staat, dus je hoeft de file niet perse naar /TMP te kopiëren.
aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen:

Op de stick geen file ontdekt, ik heb dan maar met CoreFTP de file in de tmp dir gezet.

Met VTI IPKinstaller de file geinstalleerd en de GUI heropgestart maar geen Quicksignalinfo gevonden... Onder welke dir zit die nu, of moet die "geactiveerd worden?

 

Of moet ik de voorgaande Signaalzoeker verwijderen?

aangepast door Jan Ambers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je niet beter even open-pli erin zetten.?

Je schotel afstellen met de ingebouwde functionaliteit, en daarna de image naar keuze erin zetten?

 

Lijkt mij wat eenvoudiger

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Terror:

Eigenlijk niet, want er werd beweerd dat VTI zoveel beter en geupdated was tov de Open PLI...

Al da werk gedaan om de VTI d'r in te krijgen en de minste extra die je probeert zit je slot!

Ik vraag me af hoeveel lijken d'r nog verborgen zitten tss de VTI info...

Bovendien gebruiken die jongens allerlei namen die exotisch klinken en maken ze er een schattenjachtachtig gedoe van, om allerlei opties te verbergen...

Indien elkeen z'n ontvanger kon gebruiken om de kwaliteit en signaalsterkte op scherm te toveren, (over het volle scherm,) dan zou het probleem met de TVVzenders grotendeels verholpen zijn, en is het een duur meetapp uitgespaard!

 

Nu die quicksignalsearch:

Met VTI IPKinstaller de file geinstalleerd en de GUI heropgestart maar geen Quicksignalinfo gevonden...

Onder welke dir zit die nu, of (hoe)moet die "geactiveerd" worden?


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die getallen met % erachter, ook wat klein.

Heb nu een toneelkijker (chique verrekijker) op de salontafel liggen :P

Werkt perfect.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen:

Op de stick geen file ontdekt, ik heb dan maar met CoreFTP de file in de tmp dir gezet.

Met VTI IPKinstaller de file geinstalleerd en de GUI heropgestart maar geen Quicksignalinfo gevonden... Onder welke dir zit die nu, of moet die "geactiveerd worden?

 

Of moet ik de voorgaande Signaalzoeker verwijderen?

 

 

Zelf gebruik ik de Signaalzoeker en dit ter vollen tevredenheid.

Ik wilde alleen aangeven hoe je een IPKG file kunt installeren maar weet zelf niet hoe de Plugin QuickSignalinfo verder functioneert en zichtbaar wordt maar dit weten wellicht anderen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je niet beter even open-pli erin zetten.?

Je schotel afstellen met de ingebouwde functionaliteit, en daarna de image naar keuze erin zetten?

 

Lijkt mij wat eenvoudiger

 

Daar hoef je geen OpenPLi voor te installeren want de Signaalzoeker functioneert in VTI uitstekend.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

het bijgevoegde bestand is een RAR file dus gecomprimeerd

 

die decomprimeren we op de PC in een apart mapje

dan staat in dat mapje dit bestand : enigma2-plugin-extensions-quicksignalinfo_1.3-r0_mipsel.ipk

dat schuif je met DCC_E2.exe naar de /tmp map van je VU+

 

na dat manueel installeren herstart je de GUI (of de receiver zelf helemaal) via je menu

 

dan sta je op een zender en drukt txt toets (teletekst) om het scherm op te roepen

 

maar dat is niet echt prettig daar je daarmee niet meer de echte teletekst functionaliteit kunt oproepen

en dit info scherm niet verdwijnt met exit

dat scherm verdwijnt eerst als je dvb-subtitles oproept en dan exit

 

ja minder elegant :crazy:

daar zal ik de maker van het plugin eens op wijzen.

mede daar dat ook anders opgeroepen en verwijderd kan worden.

 

dus bedenk even wat je ermee wilt doen

is het voor het uitrichten, dan is die bruikbaar

heb je uitgericht dan verwijder de plugin ook ... opdat teletekst bruikbaar wordt.

 

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grrrrr :mad:  :sick:  :D

Bedankt Tonskidutch!

Mijn eersteprobleem met Signaltrace was dat de BER of signaalkwaliteit 0% was en dus niet bruikbaar voor m'n bedoeling schotel/LNB instelling te optimaliseren...

Dus Signaltrace eraf(lukt niet) en  op zoek naar een betere...

Quicksignalinfo gevonden, leren installeren en... ik vond 'm niet in de menus of kon hem niet oproepen!

Nu weet ik dat het via de TxT toets gaat en het werkt nog ook!!!  (via gele toets is waarschijnlijk beter vanuit gewoon beeldmodus?)

 

Ik zie dat bij U ook de BER 0% is??? Wat is dit dan?

Ik dacht dat BER een andere naam was voor signaalkwaliteit, dus slechte bits of fouten???

 

Hoe regel ik af op beste kwaliteit?  Is dit dan de AGC?

Kwestie van het kind een naam te geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

BER moet 0 zijn want dat is de Bit Error Rate.

AGC (Automatic Gain Control) moet je links laten liggen want die is bij elke ontvanger verschillend en voegt niets toe bij het afstellen.

 

SNR is de Signal / Ruis verhouding en die is het belangrijkste, probeer deze zo hoog mogelijk te krijgen, bij voorkeur boven de 80% en je je hebt een goed beeld.

 

Dus nogmaals, met de Signaalzoeker kun je dit uitstekend afstellen maar ook met diversen programma's zoals voor Windows E2SatFinder en voor Android Dreamfinder maar dat is ook al een paar keer vermeld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Signaalsterkte (S/N) van 80% maar een kwaliteit van 50%, en bij minder goed weer zakt die nog, en de S/N blijft nagenoeg gelijk...

Dus dacht ik met de ontvanger de schotel en LNB fijun te regelen op max signaalkwaliteit, maar omdat die waarde na ca 3 seconden verdwijnt, dacht ik aan die schotelafstelmeters op scherm...

Dan vandaar voorgaande geschiedenis.

Ni zoek ik nog de meter voor signaalkwaliteit op scherm en dacht dat dit de Bit Error Rate was, maar mispatat!

Dan veronderstel ik dat dit de AGC is(wat in principe de automatic gain control is)...

Maar er worden al eens meer namen door elkaar gehaald...

Ik veronderstel dat de pianisten (programmeurs) geen techneuten zijn en vandaar die babylonische verwarring!

Juiste antwoord komt mss nog wel...

 

Nu heb ik die mooie signaalmeter, maar is de teletekst fjoetsi!

Hoe de signaalmeter desaktiveren en terug teletekst, want eens de schtel afgesteld heb ik die niet meer nodig maar wel de teletekst.

Het is ook zo dat ik de naam Qick signal... niet terug vind onder de menu's, dus desinstalleren zal niet zo eenvoudig zijn, of toch?

aangepast door Jan Ambers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...