Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou de vraag is feitelijk of het onderdeel los te koop is en tegen welke prijs. Van @Toeter begrijpt ik dat het inclusief monteur, dus ook montage is.

En dat hoeft nou net niet. Met de trommel zelf lijkt helemaal niets mis mee. Dus het gaat alleen om dat verdraaide kruisstuk.

Geplaatst:

Het kruis is niet los te koop.

Je kan wel een kruis van een oude trommel over zetten,als je de zelfde tromel wil behouden.

Je kan ook de hele trommel of generator over zetten.

Nu op zoek naar een sloop machine.

gr. ad

Geplaatst:

Goed ad, jij zegt precies wat ik niet moet doen. Trekken aan dood paard. Hij is total loss.

Ik heb inmiddels een nieuwe besteld en wie nog onderdelen zoekt, hier ligt genoeg.

Dank voor alle reacties.

Geplaatst:

het is een beetje laat maar voor de volgende die dit probleem heeft.

Je kunt het voelen, draai de wasmeenemer naar boven, trek dan de onderkant van de trommel naar je toe en druk met de hand die de bovenste wasmeenemer beet houd de trommel naar achter.

Hoop dat ik het duidelijk genoeg beschrijf, maar die dit bij alle was meenemers en als je dan bij 1 ruimte voelt dan is je lager kruis gebroken. je kunt dan je trommel ongeveer een halve cm op tillen bij 1 van de 3 standen.

dat scheelt een hoop werk.

• Like 1
Geplaatst:

Goede keus gemaakt gratje!!! die 400 euro reparatiekosten waren alleen al voor een nieuwe trommel en kruis, en die zijn niet apart te koop, behalve eventueel van een sloper natuurlijk, daarbij komen dan nog eens een uurtje of twee sleutelen door een ervaren monteur.

groeten

Geplaatst:

De nieuwe machine draait inmiddels volop want de "zakdoeken" waren op.

Een AEG voor minder dan 400,00 euro en de onderdelen van de Miele gaan naar die hele bekende site.

• 2 jaren later...
Geplaatst:

het is een beetje laat maar voor de volgende die dit probleem heeft.

Je kunt het voelen, draai de wasmeenemer naar boven, trek dan de onderkant van de trommel naar je toe en druk met de hand die de bovenste wasmeenemer beet houd de trommel naar achter.

Hoop dat ik het duidelijk genoeg beschrijf, maar die dit bij alle was meenemers en als je dan bij 1 ruimte voelt dan is je lager kruis gebroken. je kunt dan je trommel ongeveer een halve cm op tillen bij 1 van de 3 standen.

dat scheelt een hoop werk.

Bedankt voor de uitleg. Was voor m'n machine (Miele Novotronic W851) gelukkig niet het geval.

Beide schokdempers vervangen en het probleem van de ronddansende machine was opgeslost :-)

Ik heb meteen de koolstofborstels ook vervangen, al waren die na demontage blijkbaar nog niet aan vervanging toe na 15j middelmatig gebruik.

Geplaatst:

Hier nog een tip over de schokbrekers. In mjn geval , het gaat over een AEG lavamat 88830, was het (soort) vet uit de schokbrekers gelopen met als resultaat het bekende dansen.

Had er nieuwe in gezet, en ik dacht dus: met de opening naar boven zodat het vet er niet uit kan lopen. Dit is dus fout! De opening moet naar beneden zitten waardoor het vet op de zuiger blijft liggen en de werking behoudt.

System Administrator (niet van deze site)

• 5 weken later...
Geplaatst:

Ik moet de schokbrekers van de Miele 8535 vervangen , wie kan mij vertellen of dit te doen is en welke volgorde ik moet aanhouden inzake demontage .

Alvast bedankt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...