Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil mijn vu+ duo uitbreiden met een dvb-t usb stick. Aangezien hier op kreta eind mei de tv uitzendingen eindelijk digitaal gaan worden, in mpeg-4. Welke usb stick is hiervoor geschikt ( liefst niet al te duur) en hoe ziet de werking eruit, net zoals de dvb-s kanalenlijst ? De image is de laatste openpli 3.0 .

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst: (aangepast)

Ik woon tegenover Cyprus, Anamur Türkiye en ontvang de DVB-T zenders van Cyprus en BRT (Turkstalig) met een klein dipooltje.

Dat is iets wat je op een "hark" antenne vindt en waar de kabel aanzit. Maar dit terzijde.

Heb je een oude TV of een LED (LCD) TV, is het de laatste, dan moet je met zenderzoeken, de DVB-T zenders met alleen je TV en een kleine antenne kunnen ontvangen.

Wil je ook opnemen, dan pas komt de USB stick voor je sat. ontvanger om de hoek kijken.

Het merk is Sundtek.

Op de link meer info: http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Add-on:sundtek

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

• Moderator
Geplaatst:

als het je alleen om dvb-t te doen is zou ik niet meteen een sundtek kopen omdat die redelijk aan de prijs zijn, en sundtek levert geen open source drivers maar een closed source binary. Kijk eens op het forum van je image keuze om eens te kijken of ze nog andere dvb-t sticks supporten en kijk dan eens of een van die sticks te koop zijn in de buurt...

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Het is idd alleen om dvb-t op de VU te doen. Ik heb inmiddels een stick met de RTL2832U chip via ***geen-reclame*** besteld. Volgens de info die ik gevonden heb zou deze moeten werken. Kost ook maar 10 euro, dus geen groot risico.

System Administrator (niet van deze site)

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Heb je het al aan de praat? Zo ja, hoe en wat kan je ontvangen? Welk image gebruik je?

Ben ook benieuwd naar de MPEG4-of H.264 capaciteiten van de RTL2832U stick van jou aangezien hier geen van die signalen voorhanden zijn om het te testen.

Op Digea.gr kwam ik dit tegen:

Ροδιά:
kanaal 24 (498 MHz) ALPHA, ANT1, ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ TV
kanaal 25 (506 MHz) MEGA, ΣΚΑΪ, STAR, 902

Μαλάξα:
kanaal 49 (698 MHz) ALPHA, ANT1, ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ TV
kanaal 56 (794 MHz) MEGA, ΣΚΑΪ, STAR, 902

Ik heb hier beschreven hoe ik de stick aan de praat heb gekregen, voor als-ie het bij jou nog niet doet.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...