Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo daar,

Ik heb een Triax 88 op een tegelvoet en vrouwlief wil "dat lelijke ding" uit de tuin weg hebben dus ik dacht op zoek te gaan naar een muurbeugel zodat ik hem aan de (stenen) muur van mijn schuurtje kan bevestigen.

Nu moet ik morgen naar een grote bouwmarkt/tuincentrum in Beverwijk (ik weet niet of ik de naam hier mag noemen, maar het begint met een 'H') en dacht dat ze daar misschien muurbeugels hebben.

Ik heb op de website gezocht en gegoogle'd maar kon niets vinden, dus mijn vraag is of iemand misschien weet of ze daar uberhaupt satelliet-spul verkopen en zo ja of de prijs/kwaliteit meer dan redelijk is?

Elke reactie is welkom (ook "je kunt beter naar de Zwarte Markt gaan als je daar toch in de buurt bent").

Geplaatst:

Is er geen satboer in de buurt ? mijn ervaring is met goedkope muurbeugels dat ze erg slap zijn. Dus beter naar een speciaalzaak gaan en een degelijke kopen. Zo duur zijn die ook niet.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Ik heb mijn muurbeugel in Duitsland bij een bekende bouwmarkt gekocht... er staat een TÜV-keurmerk op, wat mij het gevoel gaf dat hij niet echt slecht zou zijn...  Hij hangt nu 4 jaar buiten, en is perfect.

Maar ik denk dat er honderden verschillende beugels zijn die bij honderden bouwmarkten verkocht worden... dus het is moeilijk te bepalen welke goed is en welke niet...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Heeft niks met de beugel te maken: "Is er geen satboer in de buurt ?".

In een ander draadje werd ik bijkans vermoord, vanaf nu moet het Sat-agrarier zijn.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Muurbeugels zijn er in alle soorten en maten.

Zoek maar eens op Google afbeeldingen bij “antenne muurbeugel”

Misschien niet ver van je vandaan of anders laat je ze opsturen.

Geplaatst: (aangepast)

Als ik jou was zou ik een ijzeren muurbeugel nemen.

Dus geen stalen en al helemaal geen aluminium. Al hoewel staal ook goed genoeg kan zijn

mits goed gefabriceerd.

succes

aangepast door caps
Geplaatst:

Dank heren, dank.

Dan hoef ik in ieder geval niet op zoek daar naar sat-spullen daar bij die bouwmarkt/dat tuincentrum, even langsgaan bij de locale sat-agrarier (lol) misschien. Ik vind opsturen van die dingen relatief duur, omdat ze toch gewicht hebben. Ik houd me (per PM!) aanbevolen voor een internet-sat-agrarier die een knap model muurbeugel voor een goede prijs naar mij op kan sturen overigens, ik zie door de muurbeugels de meeuwen niet meer inmiddels (huh?).

Geplaatst:

Caps , zou je mij , wat je denkt dat het verschil is tussen ijzer en staal , eens uit willen leggen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Weet je al wat voor muurbeugel je moet hebben?

Moet die boven het dak van je schuur uitsteken of komt die tegen de zijkant van de muur van je schuur en hoeveel moet die beugel uitsteken? Als de schotel evenwijdig aan de muur komt te staan, kan het een korte beugel zijn, staat de schotel bijna haaks op de
muur, dan moet het een lange muurbeugel zijn.

Je maakt er trouwens wel een hijsa van voor een simpele muurbeugel.

Geplaatst:

Caps , zou je mij , wat je denkt dat het verschil is tussen ijzer en staal , eens uit willen leggen .

IJzer is een scheikundig element met symbool Fe (uit het Latijn: ferrum) en atoomnummer 26. Het is een grijs, ruw overgangsmetaal.

In de volksmond wordt de term ijzer vaak gebruikt voor materiaal dat eigenlijk staal heet; meer gegevens over bereiding, bewerking en gebruik daarvan zijn te vinden onder staal.

Staal is een legering bestaand uit ijzer en koolstof.

De term staal wordt met name gebruikt voor ijzerlegeringen met een zodanig

beperkt koolstofgehalte (typisch minder dan 1,9%) of gehalte aan toevoegingen

als chroom, dat ze warm vervormd kunnen worden. Hierin onderscheidt staal zich

van bijvoorbeeld gietijzer, dat een hoger koolstofgehalte heeft.

Er zijn veel verschillende legeringen met deze twee elementen, meestal ook met andere bestanddelen, er bestaan dus ook zeer veel soorten staal. Door de grote keuze en zijn goede bewerkbaarheid is het een veel gebruikt

constructiemateriaal. Het koolstof wordt gebruikt om een hoge treksterkte en hardheid te verkrijgen.

Bron: wikepedia

Geplaatst:

Inderdaad gratje65, maar in praktijk worden er veel muurbeugels van zeg 25cm verkocht die een gewicht hebben van onder de 1 kg.

Zo'n muurbeugel moet echt rond de 3 kilo wegen wil je een goede beugel voor je sat.

Muurbeugels kunnen bij hun bevestigingen indeuken na verloop van tijd door bijvoorbeeld rukwinden en temperatuurverschillen waardoor je uitrichting niet meer klopt. i.c.m. slechte coax en connectoren...... je raad het al.    

Geplaatst:

Ja Gratje , wikepedia weet het wel , maar ik zou zo graag weten waarom Caps de stalen versie (en dat zijn ze buiten RVS en Aluminium allemaal ) niet goed vind .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Hij moet boven het schuurtje uitsteken, dus een 'lange' inderdaad.

Het was niet mijn bedoeling een 'heisa' te maken, ik vroeg me alleen af of genoemde bouwmarkt beugels verkoopt en zo ja wat de kwaliteit daarvan is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen