Bschaar Geplaatst: 28 april 2013 Geplaatst: 28 april 2013 (aangepast) dat is nou net OpenTV - er wordt (+- 1 minuut) op een "radiokanaal" gezapt, daar wordt voor alle 28.2° zenders de info ingelezen en dan naar de epg geconverteerd, en ingeladen is dan onmiddellijk zichtbaar (geen reboot of E2 restart noodzakelijk) de verschillende stappen (inlezen, inladen...) zijn allemaal te volgen in de OSD heeft bij mij altijd als "plug & play" gewerkt (ook vroeger met OE1.6 image) 28 april 2013 aangepast door Bschaar
wortellica Geplaatst: 28 april 2013 Geplaatst: 28 april 2013 @Bschaar dank voor het antwoord , vreemd dat ik nooit de epg te zien kreeg. Moet je dan op een bepaalde zender afstemmen ofzo?
Bschaar Geplaatst: 28 april 2013 Geplaatst: 28 april 2013 dat doet crossepg/opentv automatisch, dat is die "radio"-zender heb je misschien geen actuele satelites.xml? (geen idee of dit een invloed heeft, gewoon een wilde gok)
sat_angel Geplaatst: 29 april 2013 Geplaatst: 29 april 2013 (aangepast) Ik heb nu CrossEPG voor de UK kanalen (ITV, BBC, etc). Deze geladen via Rytec. Moest hiervoor eerst nieuwe Rytec providers downloaden (is optie binnen instellingen). OpenTV schakelde over naar radio en kwam niet meer terug. Verder NL en DU zenders via EPG refresh. Werkt ook goed. Mis OpenPli ook niet meer. Heb nu een goed werkend systeem die mijn USB wifi dongel ondersteunt. 29 april 2013 aangepast door sat_angel
duitsland Geplaatst: 29 april 2013 Geplaatst: 29 april 2013 Zelfde hier, werkt top op een Merlin image. Ik heb op mijn cf een swapfile aangemaakt (blauwe knop ingedrukt houden ) en vervolgens bij crossepg de opslag op cf gezet, vanaf dat moment wordt dagelijks de Engelse en Nederlandse epg binnengehaald en valt ccross nooit meer terug op mijn interne flash geheugen. Ik wil ook nooit meer terug naar pli, sorry maar zo,n actie als vorige week met een foute image in de download te zetten was voor mij al genoeg reden om mij op een andere image over te schakelen, ook omdat dit niet de eerste keer was. De Merlin image is helemaal geweldig, stabiel en voordat er een update van 2.0 online wordt gezet wordt deze eerst door de jongens getest, zo hoort dat ! Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners. SSD 500GB Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west. Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.
metoo Geplaatst: 29 april 2013 Geplaatst: 29 april 2013 (aangepast) beetje onzin, gebruikers kregen een waarschuwing op beeldscherm niet up te daten. Als je met je auto door rood rijdt verkoop je je auto dan? Er wordt ook helemaal geen foute image online gezet, het is iedere nacht een geheel automatisch bouwproces waar je als gebruiker wel of niet gebruik van kan maken, vrije keus. Bij andere imagebouwers ga je dus wachten tot anderen iets naar tevredenheid voor jou getest hebben en daarna kun jij dan pas een keer updaten, ook dat is een keus 29 april 2013 aangepast door metoo ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Apple740 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 (aangepast) Bij andere imagebouwers ga je dus wachten tot anderen iets naar tevredenheid voor jou getest hebben en daarna kun jij dan pas een keer updaten, ook dat is een keus Alsof je weken of maanden op een nieuwe Newnigma unstable OE2.0 moet wachten? Die komen ook vrijwel dagelijks met dat verschil dat ze eerst even op een goede werking getest worden en niet je Dreambox dusdanig in de soep laat draaien dat ie alleen nog te redden is via Dreamup. 30 april 2013 aangepast door Apple740
metoo Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 (aangepast) de waarschuwingen negeren, dan laat je hem echt zelf in de soep draaien begrijp wel dat het zo ontzettend dom overkomt, dat je daar graag anderen de schuld van wil geven 30 april 2013 aangepast door metoo ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
duitsland Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Alleen al het idee dat je door een pli image de ontvanger in de soep kan laten draaien zegt al genoeg....... De enige reden dat de pli image zo enorm populair is komt omdat veel winkeliers en installateurs hun Enigma2 ontvangers met deze image standaard uitleveren, als het gaat om veel opties en functies moet je pli gewoonweg links laten liggen. De echte Dreambox gebruiker weet wat ik bedoel. Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners. SSD 500GB Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west. Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.
Tonskidutch Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 regel 1 is natuurlijk flauwekul... Openpli is ook een prima image. Het gaat ook niet over het image, het gaat over de EPG plugin. Ik gebruik het EPGimport hetgeen xmltv import heet en heb geen enkel probleem daarmee (destijds op dm7020 en nu op VU Ultimo). Met crossepg heb ik nagenoeg altijd problemen gehad op meerdere receivers. En als die weer eens vastgelopen is tijdens het inladen ś nachts met crossepg dan heb je die dag erna weer ellende inzake de epg en de timers. Ervaring is HIER dat crossepg wil niet lekker werken. ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
wortellica Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 regel 1 is natuurlijk flauwekul... Openpli is ook een prima image. Het gaat ook niet over het image, het gaat over de EPG plugin. Ik gebruik het EPGimport hetgeen xmltv import heet en heb geen enkel probleem daarmee (destijds op dm7020 en nu op VU Ultimo). Met crossepg heb ik nagenoeg altijd problemen gehad op meerdere receivers. En als die weer eens vastgelopen is tijdens het inladen ś nachts met crossepg dan heb je die dag erna weer ellende inzake de epg en de timers. Ervaring is HIER dat crossepg wil niet lekker werken. ciao +1
Apple740 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 (aangepast) Ik snap dat een aantal in de bres springen voor Pli, Pli is altijd zeer goed geweest voor een Dreambox. Alleen zijn we wel in een tijd beland dat het Pli team zelf niet of nauwelijks meer met Dreamboxen draait c.q. test, en dat vraagt vroeg of laat natuurlijk om problemen en kan eigenlijk gewoon niet als je een serieus image aan wilt bieden. Face it, het ooit goede huwelijk Pli & Dreambox is helaas passé. Ik blijf het overigens jammer vinden dat er niemand (binnen het Pli team?) is opgestaan en specifieke Dreambox images is gaan maken op basis van OE2.0. OE2.0 icm een Openpli blue panel plugin had niet verkeerd geweest. 30 april 2013 aangepast door Apple740
Loui (K) Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Ik snap dat een aantal in de bres springen voor Pli, Pli is altijd zeer goed geweest voor een Dreambox. Alleen zijn we wel in een tijd beland dat het Pli team zelf niet of nauwelijks meer met Dreamboxen draait c.q. test, en dat vraagt vroeg of laat natuurlijk om problemen en kan eigenlijk gewoon niet als je een serieus image aan wilt bieden. Face it, het ooit goede huwelijk Pli & Dreambox is helaas passé. Ben ik niet met je eens, Als OpenPli gebruiker vind ik nog steeds deze image het eenvoudigst in gebruik. webstreamen gaat kinderlijk eenvoudig HbbTv werkt niet dat klopt, maar dat mis ik totaal niet als ik kijk hoe traag en ongemakkelijk menu dit onderdeel werkt. ook op andere images. Dus laat mij maar bij Pli No Nonses image.
Tonskidutch Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 ik spring niet in de bres, ik memoreer aan de vraagstelling die over de plugin gaat. maar al te vaak worden de onafhankelijke topics gekaapt door trollen die een boodschap hebben daar moeten we echt mee ophouden. The Crying Cowboys Aaron Rux
Apple740 Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Dit topic komt geheel voort uit het feit dat een aantal afscheid nemen van Pli (en dus op zoek zijn naar alternatieve EPG methodes), dan is het niet zo raar dat het onderwerp Pli ter sprake komt. Om nou het woord "trol" erbij te halen? Dan zit het je blijkbaar erg hoog als iemand kritiek uit op Pli.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen