Ga naar inhoud

0% kwaliteit na plaatsen duo LNB kop

Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Maar heb ik het dan goed dat als ik de Astra 1 weer gewoon heb met 100% kwaliteit en op de Astra 3 nog steeds 0% dat de kop dan toch gewoon niet goed is?

• Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Kan ik de kop van de Astra 1 ook gewoon even afplakken met een papiertje? Ben alleen dus kan niet op de tv kijken en mijn hand ervoor houden :P

Geplaatst: (aangepast)

Ah zo te zien wel.

Als ik de signaalzoeker aan de kop heb en hij piept en ik hou het papier voor de vrij hangende kop valt het signaal weg. Zal voor de zekerheid hem er nog even voor plakken en p de TV kijken.

Edit: Maar niet helemaal, ff kijken of ik een metalen plaatje heb.

aangepast door Roy R

Edit: Alu folie was iid ook een goeie geweest)

Jep, zeker weten dat de vrijhangende (iets lagere) kop op de Astra 1 staat. Met alu plaatje ervoor stortte die helemaal in (0 kwaliteit en nog maar 25 sterkte.

De hoek van de kop zou ook goed moeten zijn (schuin ophangen) zou volgens het papiertje ook goed moeten zijn.

En de ontvanger is afgesteld 1 - A en 3 - B

aangepast door Roy R

En nu met signaalzoeker er weer tussen uit (en alu weg) zit ik op Astra 1 op 50% sterkte en 100% kwaliteit. Astra 3 maar 17% sterkte en nog steeds 0% kwaliteit. Als ik de Astra 3 op DiSEqC C zet word de sterkte 41% (al is de sterkte dan niet van belang)

aangepast door Roy R

Beste Roy R

Ik ben bang dat je duo-lnb niet naar behoren werkt. Zoals ik al in bericht 8 schreef, komt het vaak voor met deze budget-lnb, dat er problemen mee zijn. Dat kan varieeren van dat die al niet werkt als je hem nieuw koopt, tot dat de diseqc-switch in de duo-lnb bij bepaalde satelliettuners niet werkt.

Deze duo-lnb omruilen voor een andere van hetzelfde merk, is dan ook geen garantie dat die het dan wel doet.

Ik weet niet of het kan maar kun je hem niet ruilen voor een ander merk?

aangepast door Sprietje

Ik kan hem sowieso terug brengen. Staat op de bon tot 8 dagen is dat mogelijk. Maar goed, dan nog een nieuwe zoeken.

Ik zal eens kijken waar hier in de buurt nog wat zit dat wel fatsoenlijk spul heeft.

Ga er iig mee terug dat hij bij mij niet werkt en laat het weten als hij met een andere kop wel werkt.

Hartelijk dank voor de moeite zover!

aangepast door Roy R
Geplaatst:

Een Maximum AMBQ 24 Duo LNB Quad is een prima duo-lnb voor jou schotel. Voor een lnb met 4 uitgangen is €30,- een leuke prijs. Je moet wel de gok nemen dat die in orde is. Deze lnb heb ik zelf ook jaren gebruikt.

Geplaatst:

Van die MP link nog niet gehoord, maar net bij zaak hier in het dorp geweest en een CanalDigitaal LNB gehaald. Nu was het volgens de verkoper geen probleem, maar staat wel 60cm op de doos. Volgens hem was het "vanaf". Zou dat idd niet uit moeten maken of klopt dat niet.

Heb namelijk nog steeds geen ontvangst op de Astra 3? Maakt die LNB frequentie nog uit? Staat nu op universeel net als bij de Astra 1.

Er bestaan twee maten duo-lnb’s. Speciaal gemaakt voor schotels die 60cm breed zijn en speciaal gemaakt voor schotels die 80cm breed zijn.

Een CanalDigitaal-lnb is gemaakt voor schotels van 60cm breed. Je kunt ze ook nog wel gebruiken tot 70cm breed, een  zogenaamde Triax 78 die 70cm breed is en 78cm hoog. Bij een grotere schotel moet je een duo-lnb gebruiken voor een 80cm schotel.

Een duo-lnb voor 80cm schotels kun je ook gebruiken voor schotels die 70cm breed zijn en die 85cm breed zijn.

Een schotel van 70cm breed is dus net zo’n tussenliggende maat waarvan de twee koppen nooit helemaal goed staan.

Jij schreef dat je schotel 70cm breed is, dan moet dat ook met een CanalDigitaal duo-lnb gaan. Om er voor te zorgen dat de Astra 3 het meeste signaal krijgt, moet ook de kop van de Astra 3 in de klem gezet worden en de schotel op de Astra 3 uitgericht worden.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Ik heb de Astra 3 in de klem gehad want daar had ik hem al uitgericht met de vorige LNB. Ik heb dus wel ontvangst op de Astra 1. Maar hoe bepaal ik of ik de Astra 3 nu in beeld heb?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen