Ga naar inhoud


Hulp bij montage monoblok Astra 1 en 3


rleefmans

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een probleem met het vinden van beide satellieten (Astra 19,2 en Astra 23,5).Ben sinds gisteren hier al mee bezig en het wil niet lukken.

Ik heb mijn single LNB vervangen om deze beide satellieten te kunnen ontvangen.Ik heb een DUO LNB Quad van CD (60cm). De schotel is een TRIAX 72.

De ontvanger waarop ik  astra 23,5 wil ontvangen is een Amiko alien. Hierin heb ik 19,2 op diseqc A en 23,5 op diseqc B gezet.

Wanneer ik volgens de handleiding van CD de LNB instel blijf ik alleen de 19,2 zenders ontvangen en heb geen signaal op 23,5.

 

Wanneer ik de LNB bevestig in de Conus van 23,5 (ook vlg. handleiding) en de schotel verdraai naar  Astra 23,5 krijg ik hier wel signaal op 23,5 maar niet op 19,2. Ik heb dus wel signaal van Astra 23,5, maar kan hierbij geen zenders kijken !!!!????

Wat doe ik verkeerd?

 

Verder gaan de 3 andere Coax kabels van de LNB naar 3 TV's met ingebouwde  DVB-S receivers, waarop allen 19,2 zenders FTA kunnen worden ontvangen.

aangepast door Haroldheroism
Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb de kop volgens je model op 19 graden gedraaid en nogmaals gecontroleerd.

Wel beeld op 19,2--> 16,2 dB.

Geen beeld op 23,5---> 2,8 dB met veel BER. Heb 19,2 op diseqc AA, en 23,5 op diseqc AB.

Heb deze als test een keer omgezet, en toen had ik op een enkele transponder sommige zenders open op 23,5.

 

Kan het zijn dat de switch niet goed werkt, of de aansturing via de dreambox?

Heb een linkje waar er meer problemen zijn met de 2.1 Diseqc in de DM500S.

 

http://lakebransh.blogspot.com.es/2011/03/dm500s-lnb-problem-fix.html

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hallo,  De schotel is een TRIAX 72.

De ontvanger waarop ik  astra 23,5 wil ontvangen is een Amiko alien. Hierin heb ik 19,2 op diseqc A en 23,5 op diseqc B gezet.

Wanneer ik volgens de handleiding van CD de LNB instel blijf ik alleen de 19,2 zenders ontvangen en heb geen signaal op 23,5.

 

Die andere ontvanger voor Astra 3 is er al.

 

Zo te lezen schakelt de diseqc schakelaar niet in combinatie met deze ontvanger.

Of dat aan de ontvanger ligt of aan de LNB? 50% kans voor elk in dit geval.

 

De coax kabel is wel geschikt voor een Duo LNB? Dus geen verkoperde ijzerkern?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoogtijd voor een andere box, met een dm 500 S, ga je niet veel meer ontvangen op astra 23.5, het merendeel zit daar in DVB_S2 en dat kan die box niet meer aan. 

I know, heb mijn DM800 al klaar staan voor Spanje. Maar moet natuurlijk wel eerst mijn schotel daar goed staan.

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal gaan de signaalmeters via een TP . Als je op een zender gaat staan bvb Zeeland(werkend of niet) dan kun je via info of 'n ander knopje vlug de freq zien.

Gebruik dat bij search en ga naar die TP en satelliet  . Als er signaal is dan zal de installatie wel goed zijn gericht.

Nog veel kijkplezier.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ransjooman

 

Hou je er wel rekening mee dat met dat monoblock de Astra 23,5 diseqc-positie A of 1 heeft en Astra 19,2 diseqc-positie 2 of B, dus juist andersom dan bij een normale duo-lnb.

 

 

Heb de diseqc posities verwisseld. stonden dus ingesteld voor duo LNB ipv monoblock.

Weer opnieuw zenders moeten downloaden bij schoonbroer :-)

Heb nogmaals staan te stellen aan de schotel, maar nog steeds alleen beeld op 19,2...

Heb 15,5 dB op BVN.

Zap ik naar TV Oost dan heb ik 3,0 dB en BER die fluctueert van 0 naar 65520.

Krijg gewoon geen lock op deze zender, wat ik ook stel en draai.

 

Heb wel beeld op een transponder op 23,5: frequentie 11972, symbolrate 27500---> SNR 9,0 dB , BER tussen 11000 en  21000.

 

Is dit een kwestie van beter afstellen of is misschien het monoblock niet ok?

Ik weet het eigenlijk niet meer, heb geen satfinder, moet afgaan van een maat die roept beter, slechter. Iemand die iemand kent hier in de buurt met meer kennis, ik hou me aanbevolen!

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt een 4 graden monoblock bedoeld voor de ontvangst van de Eurobird 9 met Eutelsat 13. Inverto heeft deze volgorde gegeven:
Sat A = Hotbird 13e
Sat B = Eurobird 9e
Zie deze specificaties: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=251&cat=36

De meest oostelijke satelliet heeft dus A en de zuidelijke B
Projecteer je dat op de Astra 19,2 en 23,5 dan is de meest oostelijke (de Astra 23,5) dus A en de zuidelijke (de Astra 19,2) B.
Dat is precies andersom dan bij een duo-lnb.
Dat geeft helemaal niets en de lnb past precies goed op je schotel maar je moet dat dan wel goed in je satellietontvanger instellen anders gaat het helemaal fout met de ontvangst.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ransjooman

Je blijft problemen houden met het gelijktijdig goed ontvangen van zowel de Astra 19,2 als de 23,5 begrijp ik.
Ik wil graag wat meer gegevens hebben van je schotel.
Zou jij mij "maat X" eens op willen geven, gemeten van de schotel tot het midden van de lnb-klem?
 

post-60869-0-81082700-1439793301_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb wat nagemeten voor je.

Schotel is 72 breed, en 79 hoog.

Maat x is 54 cm.

Ik heb wat afstelmogelijkheid om de LNB wat naar voor en achter  te schuiven. Staat nu in de midden.

Heb hem nu naar de 50 mm gesteld, dus voorkant lnb naar hart klemblok.

hoop dat je hier iets mee kunt.

Alvast bedankt voor het meedenken!

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ransjooman, die schotel heeft een afwijkende f/D verhouding. Die is een stuk kleiner dan 0,6. Hierdoor vallen de signalen van de twee satellieten 40,7mm van elkaar.
De koppen van de lnb staan 48mm van elkaar, een afwijking van 7,3mm te groot en dat is niet echt gunstig.

Maak eens een foto van je schotel met lnb, liefst recht van voren genomen.
 

Ik ben eens gaan zoeken op de site van je leverancier en daar zie ik inderdaad dat die een f/D-verhouding heeft van 0,5. Een schoteltje van €18,98.

aangepast door ceesv
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maw. ik moet op zoek naar een andere schotel?

Voldoet een 88 Triax die ik thuis in Nederland heb hangen voor deze locatie?

Deze schotel was een low budget 80 cm model van de internetshop.

 

 

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...