arjen11 Geplaatst: 27 april 2013 Geplaatst: 27 april 2013 dag mensen, sinds een paar dagen al last van sigaal dat wegvalt en sinds vandaag heb ik helemaal geen signaalsterkte meer, zoals normaal weergegeven via een groene balk in een van de decodermenus. en dus kan ik ook geen zenders ontvagen. heb met mijn signaalzoeker gekeken of de schotel misschien is verschoven oid. de signaalmeter geeft aan dat er dan weer wel, dan weer niet een signaal is, deze afwisseling gaat per seconde. het lijkt wel of dit veroozaakt wordt door voedingsspanning die steeds even wegvalt/onderbroken wordt. is dit een juiste veronderstelling, kan dit het euvel zijn? heb een oude philipsdecoder, type dst 5816. graag jullie ideeen en tips groet arjen
rommelaar Geplaatst: 28 april 2013 Geplaatst: 28 april 2013 Ja Arjen lijkt iets met de voeding van de lnb te maken te hebben.Meet eens de voeding die rechtstreeks uit de ontvanger komt.Als die stabiel is dan zit het hem waarschijnlijk in de coax of f connectoren die door moeder natuur zijn aangetast. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
smetje limb.BE Geplaatst: 28 april 2013 Geplaatst: 28 april 2013 het kan ook nog zijn dat jou lnb bijna stuk is kan je eens een andere lnb proberen 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Marc-Sim Geplaatst: 29 april 2013 Geplaatst: 29 april 2013 Is er "vrij" zicht naar de satelliet(en) ? Bomen die nu hun bladeren krijgen kunnen een opstakel vormen...... 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
arjen11 Geplaatst: 30 april 2013 Auteur Geplaatst: 30 april 2013 dag mensen, heb met een multimeter de voedingspanning gemeten, de meter slaat wisselend uit ipv constant 24 v. ik denk dus dat het euvel gevonden is. vwb de lnb, deze heb ik vorig jaar vernieuwd en vwb de bomen; zekerheidshalve heb ik een aantal takken van de kastanjeboom afgezaagd om er zeker van te zijn dat dit niet de oorzaak kon zijn. het probleem bleef toen bestaan. was van plan om een nieuwe platte tv te kopen en mijn oude bakbeest eruit te gooien. heb nu een tv besteld met een ingebouwde dvb-s tuner. benieuwd of het nu idd ook allemaal weer gaat functioneren. laat wel weer van me horen als het zover is, iedereen bedankt voor het reageren.
Jean-Claude Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 ik hoop dat die ingebouwde tuner een dvb-s2 tuner is, anders gaat ge er niet veel mee ontvangen, toch niet wat CD of TVV betreft. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Sprietje Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 (aangepast) Beste arjen11 Er werd gevraagd de voedingsspanning te meten. Bedoeld werd de voedingsspanning naar de lnb want het probleem kan zijn dat de voedingsspanning voor de lnb in de tuner al niet goed is, maar het kan ook zijn dat de lnb geen constante voedingsspanning krijgt omdat ergens de middenader of mantel slecht contact maakt. De voedingsspanning naar de lnb is niet constant. Dit kan 13 volt zijn voor verticaal gepolariseerde transponders of 18 volt zijn voor horizontaal gepolariseerde transponders. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de voeding van de ontvanger niet deugt. 30 april 2013 aangepast door Sprietje
arjen11 Geplaatst: 30 april 2013 Auteur Geplaatst: 30 april 2013 heb de spanning gemeten aan de uitgang van de ontvanger, dus waar de draad normaal gesproken in gaat.. het is idd geen 24 volt, maar in mijn geval 18 volt. gezien het bovenstaande; als ik goed begrijp kan ik op basis van wisselende voltages bij mijn meting dus nog niet concluderen dat voeding van de ontvanger stuk is.
Sprietje Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Nee inderdaad, als je een constante 18volt meet is de voedingsspanning voor de horizontaal gepolariseerde transponders in orde. Je kunt de tuner ook nog eens even op een verticaal gepolariseerde transponder zetten. Je moet dan 13 volt meten. Maar het lijkt er nu al op dat één van de F-connectors met de vlechtdraadjes geen goed contact maakt. Hierdoor krijgt de lnb geen voeding en zal dan ook geen signaal geven.
arjen11 Geplaatst: 30 april 2013 Auteur Geplaatst: 30 april 2013 hij geeft juist geen constante voeding vanuit de tuner, de meter schiet heen en weer. dus dan toch een aanwijzing dat de voeding van de tuner wel degelijk stuk is?
Sprietje Geplaatst: 30 april 2013 Geplaatst: 30 april 2013 Heb je wel eerst een stukje koperdraad van 1mm diameter (de dikte van de middenader van coax) in de aansluitplug gestoken om goed te kunnen meten want met de meetpen kun je bijna geen contact maken.
arjen11 Geplaatst: 5 mei 2013 Auteur Geplaatst: 5 mei 2013 vandaag samsung ue40es6900 besteld, benieuwd .....
arjen11 Geplaatst: 8 mei 2013 Auteur Geplaatst: 8 mei 2013 nieuwe tv met dvb-s2 tuner... en (weer) perfect beeld. dus zal het de lnb-voeding geweest zijn. topic kan gesloten worden. iedereen bedankt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen