Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds vandaag valt m'n signaal bij HD knalen weg. Het signaal valt weg en de box reset zich zelf. De spontane reset geldt voor kaart en FTA. Geldt Astra 1, 2 en 3. heb reeds een nieuwe Pli geinstalleerd.

Gaarne jullie advies

Geplaatst:

ik ben er zeker van dat het niks met cccam te maken heeft

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Bedankt, was ook al op internet aan het zoeken. Jammer genoeg zag ik de foto's te laat. Was nu een half uur aan het zoeken. Ga nu de condensator kopen. Blijft de vraag open of je wel of niet een hogere waarde moet doen, lees verschillende berichten hierover.

Geplaatst:

blijkt dat je er nu maar best een betere in plaatst, welke dit juist is weet ik niet.

zoek ff op het openpli forum daar ga je het zeker vinden

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Gerepareerd. Bekende condensator vervangen. Ervaring met het vervangen van condensator:

1. Voorkant moet eraf.

2. Alle zichtbare schroeven verwijderen. Evt harddisk verwijderen.

3. Brede flatcables zijn erin geschoven en niet geklikt

4. Regelbare soldeerbout. Bouten minder 60w zijn hopeloos

5. Kosten 0,45 ct

6. Zoek op de foto waar de condensator precies zit

Geplaatst:

blij dat het weer werkt ;)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Ik heb ook gelezen op openpli  dat je daarnaast er verstandig aan doet om nog een condensator erbij te solderen om de andere te beschermen tegen de HF die hem anders langzaam maar zeker sloopt.

Geplaatst:

dat is correct dat er uit voorzorgsmaatregels ook een ander electronisch onderdeeltje bij gezet dient te worden...

dat staat echter ook op sat4all

voor zover ik me dat goed herinner was dat een sat4all lid die er zelfs een uitgebreide pdf van had bijgevoegd (rode led VU duo start niet meer)

heb het echter niet terug gevonden... :whistle:

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik heb ook gelezen op openpli  dat je daarnaast er verstandig aan doet om nog een condensator erbij te solderen om de andere te beschermen tegen de HF die hem anders langzaam maar zeker sloopt.

Wat er al niet een onzin over te vinden is: HF die hem langzaam maar zeker sloopt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

Zoals ik het schrijf zal het wellicht wel onzin zijn aangezien ik mogelijk wat verkeerde termen combineer maar in het topic was er sprake van een reference design wat niet helemaal aansloot met de implementatie. Van wat ik er van begrepen en onthouden heb werd was de gebruikte condensator niet van correcte type oid en werd daarom langzaam maar zeker gesloopt.

Ben alleen bang dat ik originele tekst niet gequote krijg aangezien er verschillende ellen lange draadjes over lopen :(

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...