Ga naar inhoud


Editie 17 - MAXDIGITAL XP1000


Michel

Aanbevolen berichten


  • Beheerder

Ja, dan kan je kiezen voor standaard (de bijgeleverde AB), Dreambox-standaard, Dreambox-advanced (vermoedelijk de DM8000 AB).

 

Het werkt met een bijna 10 jaar oude omega (AB van de DM7000) perfect en het is een verademing om in het donker de juiste knopjes weer te kunnen vinden, wat met de bijgeleverde AB echt niet lukt. Die werkt verder prima, maar is niet gemaakt om 'blind' te kunnen bedienen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Kan deze ontvanger ook meerdere opnames op dezelfde transponder en afgestemd op dezelfde frequentie maken?

Of geldt dit voor OPENPLi (single tuners) in het algemeen?

Ja... vandaag 4 channels tegelijk gedaan op mijn xp boxje ;)

Volgensmij kan elke enigma single tuner box dat zolang je maar op dezelfde transponder blijft en je softcam multichannels kan decoderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je de fabrikant aanrekent waar je leverancier voor verantwoordelijk was. Jij hebt als klant nl niets te maken met de fabrikant. Garantie dient je leverancier te verlenen. Als het product binnen de garantie termijn en zelfs daarbuiten naar alle redelijkheid mankementen gaat vertonen dient de leverancier garantie te verlenen. Het wijzen naar een fabrikant die hem in de kou laat staan is voor jou als klant van geen enkele toegevoegde waarde. Kortom: je hebt je laten afschepen en hebt de leverancier niet aan zijn wettelijke verplichtingen gehouden.

dat klopt dat de garantie bij de leverancier ligt.

maar  als hij defect is had ik en probleem.

de ontvanger ging terug naar maxdigital en dat duurt dan 2 maanden.

volgens de leverancier een bekend probleem met maxdigital

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als ex-distributeur van een ander merk werd ik wel eens met dergelijke verhalen geconfronteerd. Heel vreemd, want de receivers gingen bij ons vaak binnen een paar dagen al retour.

 

Er zijn veel dealers die gewoon boxjes opsparen en na weken in één keer meerdere receivers terug sturen. Ook vaak zonder enige klachtomschrijving of documentatie.

 

Daarna vooral maar de distributeur de schuld geven. Da's lekker makkelijk... :)

 

Ik zeg niet dat het hier ook zo gebeurde, maar dat dit soort dingen gebeuren is een feit. Wat veel dealers zeggen/beweren zou ik dus maar met een korreltje zout nemen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep... de meesten is SELL SELL SELL.... en repairs worden vertraagd en verzameld want dat kost immers geld. En dan maar vingertje wijzen naar de fabrikant als je weer ff informeert naar de status.

Sommigen worden het wachten (snel) beu en informeren wat een nieuwe box kost: SELL SELL SELL!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er zelf een gekocht, puur om mee te spelen. Heb normaal 2 dreamboxen in gebruik die helemaal naar smaak zijn ingesteld. Wil daar niet mee spelen zonder de vrouw te storen. Het ontvangertje heb ik geprobeerd met OpenATV en andere images. Apparaat werkt prima en geeft boven verwachting goed beeld. Doet in dat geval zeker niet onder voor de Dreambox. Er zijn wel een paar vragen:

 

Zou oo zich graag de URL hebben van de producent van deze box. MAXDIGITAL site is er niet meet. Zelfs een officiele importeur is niet te vinden. Deze box schijnt door iedere webwinkel te worden verkocht.

 

Zou buiten de USB ook wel via de LAN willen kunnen flashen.

LAN streaming vind ik te traag. Met HD staat de boel al te klapperen. En dan bedoel ik via LAN niet WLAN. Zelfs direct van de NAS naar de box. Wel een beetje jammer gezien dit de enige PVR optie is buiten een USB stick.

 

Voor de rest zeker voor het geld een hele goede ontvanger. Hij wordt helemaal niet heet zelfs niet warm. Ook niet bij uren gebruik. Wat dat aangaat is de keuze voor een externe voeding de juiste gebleken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

LAN streaming vind ik te traag. Met HD staat de boel al te klapperen. En dan bedoel ik via LAN niet WLAN. Zelfs direct van de NAS naar de box. Wel een beetje jammer gezien dit de enige PVR optie is buiten een USB stick.

 

De mijne streamt via LAN de inhoud die op de SATA HDD staat verbonden met de DM 800 Se.

Neemt ook op via de manier. Werkt prima. Ik merk alleen soms een kleine vertraging (radertjes

even in beeld) zodra de MaxDigital de HDD benadert. Dus ik denk dat het probleem niet bij de XP 1000

ligt maar bij jouw LAN.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...