Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal,

we zijn verhuisd naar een nieuwbouw eengezinswoning (koop) en hebben als optie een 2,4m uitbouw genomen.

in onze vorige woning hadden we jarenlang een 80 cm schotelantenne. echter bij de verhuizing bleek de (kunststof) lnb houder afgebroken. nu wou ik toch nieuw materieel aanschaffen. echter twijfel ik nog over de diameter schotel.

recht tegenover onze woning hebben we een hoekwoning. wij hebben de tuin met de houten berging op het zuiden staan en hun dus op het noorden. ik vind het zelf praktischer om de schotel met tegelvoet op het dak van de uitbouw te plaatsen en zo laag mogelijk. hierdoor staat de schotel door de hoge dakrand gedeeltelijk buiten het zicht. het dak van de uitbouw is gelukkig van beton, heb het ergens anders van hout gezien...

is een tegelvoet voor 8 stuks 30 x 30 tegels voldoende ? waar kun je rubberen tegels of mat aanschaffen ?

op marktplaats zie ik rubberen tegels voor speeltuinen en die hebben aan de onderkant van de vierkante blokjes.

ben bang dat dit alsnog de dakbedekking zal beschadigen. het dak is niet van bitumen maar van een dik soort rubber.

in onze vorige woning keken we naar de Marokkaanse en andere Arabische kanalen zoals MBC, ART. 

nu zijn we bang als we een 80+ cm schotel plaatsen dat de bewoners van de rij woningen tegenover ons gaan klagen,

misschien zelfs bij gemeente ? onze aanliggende buren heel zijn vriendelijk en hebben er geen problemen mee.

ik zat al te denken om voor de zekerheid de beste/gevoeligste LNB aan te schaffen.

de receiver moet in ieder geval een HDMI aansluiting hebben. onze nieuwe tv heeft maar 1 scart aansluiting :) .

een andere vraag, een bekende vertelde mij dat hij iemand kent die een IP tv ontvanger heeft. is wel handig zonder een schotel. heeft er iemand hier ervaring mee ? het bedrag voor het jaarlijkse abonnement is wel erg hoog.

dan is een Dreambox beter ? 

ik hoor graag jullie advies en mening.

groetjes,

Geplaatst:

Voor nilesat en arabsat goed te kunnen ontvangen zal je toch voor minimum 110 cm schotel diameter moet gaan

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Waar woon je?, dat is qua Nilesat wel voornaam om te weten.

Indertijd had ik met een Triax 110 cm., goede ontvangst van de, ik denk Verticale frequenties, de Horizontale amper.

Dit was in Breda en, meer als 8 jaar geleden, hoe noordelijker je gaat hoe slechter de ontvangst kan worden.

Als je een (twin) LNB koopt, neem dan een Inverto Black Ultra, dat is voor de Nilesat de LNB.

Mijn favoriete ontvanger, moest ik er nu een kopen, is de Vu+ Solo 2, met zeer snelle processors.

Deze is redelijk van prijs en te koop voor rond de €340.-- en een 2½ inch harddisk kan ingebouwd worden.

Vu+ kan zich meten aan Dreambox, maar is wel een stuk goedkoper.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen