Ga naar inhoud

Kan geen schotel plaatsen, is er toch een mogelijkheid sat signaal te ontvangen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste lezers,

Ik woon buiten Nederland en mag geen schotel plaatsen :mad: , via de kabel wordt geen Nederlandse zender aangeboden. Zijn er mogelijkheden om toch satelliet TV te onvangen en zo ja wat heb ik daar voor nodig?

Alvast bedankt voor suggesties :) .

Beems

Geplaatst: (aangepast)

de opties zonder antenne zijn beperkt:

a )

een heel vette vdsl leiding met voldoende upload en download 1:1

en een partnerbox in nederland opdat je kunt streamen van receiver in nederland naar receiver in buitenland

zou een optie kunnen zijn (ook wel de oude slingbox methode genaamd)

met 1000Mbit netwerkkaart in de receiver een haalbare kaart als je familie er ook een heeft staan met zon vette vdsl aansluiting

b )

een vlakke antenne geld in sommige gevallen niet als satellietschotel en kan redelijk verdekt opgesteld worden, dat zou te prefereren zijn.

succes

zie ook http://www.sat4all.com/forums/topic/332578-7020hd-met-ziggo-kijken-via-800hd/?p=2154743

aangepast door Tonskidutch

Traces Of You

Anoushka Shankar, Norah Jones

Geplaatst:

Beste Tonskidutch

Een vlakantenne zou misschien een mogelijkheid kunnen zijn. Je hebt daar ook een afbeelding van toegevoegd en over de afbeeldingen die je op internet van deze vlakschotels ziet, heb ik toch wel wat opmerkingen.
Die geven een veel rooskeuriger beeld dan het in werkelijkheid is.
Neem nu de afbeelding die jij hebt meegestuurd.
Daar staat de schotel nagenoeg verticaal. De werkelijkheid is dat deze ongeveer 30 graden schuin omhoog moeten kijken, een en ander een beetje afhankelijk van de locatie waar de schotel komt te staan.

Je kunt als extra bepaalde prints op de schotel plakken, in het voorbeeld de stenen van de muur waartegen die hangt. Dat lijkt allemaal leuk om de schotel minder opvallend te maken maar het komt maar zelden voor dat een vlakschotel precies horizontaal komt te staan.
Als je in Nederland bijv. de Astra 23,5 wilt ontvangen, dan zal die schotel 6 graden schuin opgesteld moeten worden. Dan komen de stenen op de schotel toch vreemd scheef t.o.v. de muur te staan.
Ik wil hier alleen maar mee aangeven dat een vlakschotel in de praktijk toch iets opvallender is dan de plaatsjes doen geloven.

Geplaatst:

:grin:  ja dat is correct Sprietje, dat was ook enkel een suggestie die men zou kunnen overdenken.

Overigens dat patroon erop schilderen zou ik dan zelf wel doen met een diaprojektor of beamer om die vertekening vanuit een bepaald standpunt (van waar de vlakschotel zichtbaar wordt van de straat uit) te vereffenen.

ciao ;)

Traces Of You

Geplaatst:

Hoe zit dat met zo'n raam, is het niet zo dat bepaalde soorten glas signalen sterk reflecteren? Ik maak dat nl nogal eens mee met uitmeten van draadloze wifi netwerken. Voor raam volle bak, achter raam een fractie tot niks signaal.

• Moderator
Geplaatst:

Hoe dikker het glas, hoe meer demping.

Extra isolerend glas heeft een metaalfilm opgedampt, waardoor er geen signaal meer ontvangen kan worden achter het glas.

Even kijken wat voor vensterglas je hebt.

Ik heb zelf in een appartement ook eens een schotel achter glas gebruikt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dank alvast voor de antwoorden tot nu toe.

Aan een antenne voor het raam had ik nog niet gedacht weet ook nog niet of ik de juiste richting kan pakken.

Wat het glas betreft kan dit inderdaad een spelbreker zijn als het warmtewerend-glas is met opgedampt metaalfilm.

Op het eerste antwoord van Tonskidutch heb ik nog een vraag, waarom een vette VDSL UP & Down?

Geplaatst:

beste beems

We zouden toch eerst wel eens willen weten waar buiten nederland is.

m.v.g. Abuelo

Beste Abuelo,

Ik woon nu nog in Noord Griekenland en wij verhuizen half juni naar Duitsland in de buurt van Freiburg.

m.vr.gr.

Beems

Geplaatst:

En daar mag je geen schotel plaatsen?.

Duitsland is een van de landen, met Frankrijk, Groot Brittannië en andere, waar een schotel,

onderdeel is van het huis, net als gas, stroom en watervoorziening.

Als je tuin, mag ook een tuin aan de noordzijde van het huis zijn, kan je daar toch een schotel zetten, gewoon op een tegelvoet

achteraan. Dan staat ie niet in het zicht, heeft niemand iets te klagen.

Laat je niet kisten door een paar ambtenaren!!.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst: (aangepast)

Dank alvast voor de antwoorden tot nu toe.

Aan een antenne voor het raam had ik nog niet gedacht weet ook nog niet of ik de juiste richting kan pakken.

Wat het glas betreft kan dit inderdaad een spelbreker zijn als het warmtewerend-glas is met opgedampt metaalfilm.

Op het eerste antwoord van Tonskidutch heb ik nog een vraag, waarom een vette VDSL UP & Down?

Uhm Beemster, omdat streamen van en naar op HDzenders ingesteld wel een behoorlijke throughput moet hebben...

daar er sowieso al veel overhead - verlies is per WAN.

besef wel dat het niet legaal is om content van een satellietprovider realtime door te geven naar een ander adres

misschien is dat raam nog niet zon gek idee

polycarbonaat laat over het algemeen de satsignalen redelijk ongehinderd door

dubbel glas eruit

enkel polycarbonaat plaatje erin...

o ja er zijn nog enkele materialen die licht doorlaten en ook het hoogfrequente signaal,\dus niet enkel polycarbonaat staat tot uwer beschikking / moest nog even vermeld worden

ABS polylac

Witte PVC

Polyester

etc

(als je zoekt op de materiaal eigenschappen van antennes en of LNBś vindt je die)

;)

aangepast door Tonskidutch

Traces Of You

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen