Ga naar inhoud


ontvanger-advies gevraagd voor beginner


paulusV

Aanbevolen berichten

Onlangs ben ik in bezit gekomen van een schotel met (oudere) LNB en Motec SG2100A motor, welke ik volgens de regenlen der kunst aan de railing van mijn balkonnetje geknutseld heb. Helaas zat er geen ontvanger bij en daarvoor heb ik advies nodig.

Voorlopig ben ik alleen geïnteresseerd in HD en SD FTA zenders en misschien feedhunting. De ontvanger hoeft dus niet over cardreaders en CI-slots te beschikken, maar wel de mogelijkheid om een blindscan uit te voeren.

Aangezien het puur om een eerste kennismaking gaat en ik niet weet of mijn interesse zal blijven, wil ik starten met een ontvanger van onder de € 100 euro. Eventueel mag dat ook best een 2e-hands zijn.

Bij het rondstruinen op internet kwam ik de volgende ontvangers tegen:

   SAB Titan 1 3606 voor rond de € 90,=

   SAB SKY 4700 voor rond de € 55,=

Zijn dit ontvangers waar ik iets mee kan?

Kunnen ze ook de motor aansturen?

En hebben jullie eventueel een alternatief.

 

Alvast hartelijk dank voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een Sab Titan 1 HD 3606 is geen verkeerde satelliettuner. Voor dit geld vindt je geen andere tuner met deze specificaties.

Voor een draaibare schotel beschikt deze ontvanger over zowel Diseqc 1.2 als USALS. Ook een Blindscan is aanwezig. Bovendien heeft hij een ingebouwde kaartlezer zodat je ook de gecodeerde Nederlandse zenders kunt ontvangen. Voor Ned. 1, 2 en 3 in SD en HD heb je daar geen abonnement voor nodig, wel een geregistreerde kaart.

Hier vindt je de specificaties van de SAB Titan 1 3606 HD op de site van de Nederlandse importeur:

http://www.sabsatellite.nl/nl/sab-titan-1-2/550/sab-titan-i-3606-hd-s904

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook kijken naar een 2e handse kaart, worden regelmatig aangeboden en schhelt nogal in de aankoopprijs.

Zorg wel dat er een ingevuld en ondertekent overnameformulier beschikbaar is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Gerard, zo zou het misschien ook kunnen. De kaart blijft dan op naam en adres en e-mailadres van de vorige eigenaar staan maar als je later mischien toch een goedkoop abonnement wilt nemen, zal dat alsnog moeten gebeuren.


Verder loop je een heel klein risico dan je kaart ooit eens op zwart gaat. Zoals je weet controleert CanalDigitaal heel af en toe of kaarten waar geen abonnement op zit nog wel gebruikt worden. Ze geven die kaart dan geen update signaal meer en pas als de

eigenaar van de kaart gaat klagen dat hij de Nederlandse zenders niet meer kan ontvangen, worden de updates weer geactiveerd. Je zult je dan voor moeten doen als de vorige eigenaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...