Ga naar inhoud

Na zappen 23.5, geen beeld meer. Booten lukt ook niet.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag,

Ik heb sinds gisteren (uit het niets) het volgende probleem:

Ik heb een DM800HD die het altijd prima deed. Er staat een OpenPLI (?) image op. Als LNB heb ik een DUOLNB van CanalDigitaal.

Nu dus het probleem:

Als ik op een Astra 23.5 kanaal omschakel krijg ik geen beeld. Ook de indicatie van de signaalsterkte is er niet (dus niet eens rood, helemaal weg). Als ik vervolgens naar een kanaal ga van de 19.2 Astra krijg ik ook niets meer te zien. Opnieuw booten gaat dan in eerste nstantie niet. HAlverwege blijft de boot steken.

Even stroom eraf (minuutje of 5) en hij wil wel weer starten. Zolang als ik op 19.2 zenders blijf is er geen probleem. zodra ik 23.5 zenders aanraak is het einde oefening. Ik kan dan wel in het menu komen, maar geen beelden meer.

De tuner wordt herkend in het instellingenmenu. ook worden kanalen op de 23.5 gevonden.

Ik snap er niets van. Wie herkent dit gedrag en kan me vertellen wat het euvel is?

Oh ja, ik heb gewoon een kaartje van Canal Digitaal. Ik doe niet aan cardsharing oid.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Geplaatst:

ja en dan denkt auteur ons te slim af te zijn door onder een andere naam te posten.

dan zal hij toch wat vroeger moeten opstaan denk ik ;)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Hallo Frank,

Bedankt voor je reactie. Ik ben helaas geen expert en heb een kennisachterstand op de meeste van jullie. Ik zal toch proberen zo goed moegelijk te antwoorden.

Komt ie. Je suggesties:

Kapotte LNB.

Wie weet? Hoe kan ik dat controleren? Heb je een suggestie voor me? De LNB is pas een maandje of twee in gebruik.

Breuk in Kabel.

Lijkt me sterk. De 19,2 doet het wel gewoon.

Tuner Instellingen.

Ik heb daar niets aan veranderd. Dus lijkt het mij sterk dat er opeens uit het niets hier iest 'om zou vallen'.

Clone Box.

Volgens mij niet (zo heb ik hem niet gekocht) maar deze vraag heeft me vaker beziggehouden. Het verschil tussen een clone en een echte kan ik niet bepalen. Volgens mij is het een echte (dat hoop ik althans) maar zeker weten doe ik het niet. Heb hem niet in een winkel gekocht maar via een kennis als tweedehands origineel.

Hoe kan ik controleren of de Tuner kapot is?

Groet.

Geplaatst:

Beste Philip,

Je bent erg snel met je conclusies. Vind ik jammer. Ik ben er niet op uit om iemand dan maar te slim af te zijn. Misschien had ik wat uitgebreider of anders moeten formuleren, omdat cklone-box of echt hier schijnbaar heel gevoelig ligt. Voor mij als leek is dat echter niet zo gemakkelijk te bepalen. Ik had slechts een vraag.

Maar als dit forum alleen voor experts is, dan hoor ik het graag en zal ik jullie niet meer lastigvallen.

Met Groet.

Geplaatst:

Sorry Freak.

Herstel:

Beste Freak,

Bedankt voor je reactie. Ik ben helaas geen expert en heb een kennisachterstand op de meeste van jullie. Ik zal toch proberen zo goed moegelijk te antwoorden.

Komt ie. Je suggesties:

Kapotte LNB.

Wie weet? Hoe kan ik dat controleren? Heb je een suggestie voor me? De LNB is pas een maandje of twee in gebruik.

Breuk in Kabel.

Lijkt me sterk. De 19,2 doet het wel gewoon.

Tuner Instellingen.

Ik heb daar niets aan veranderd. Dus lijkt het mij sterk dat er opeens uit het niets hier iest 'om zou vallen'.

Clone Box.

Volgens mij niet (zo heb ik hem niet gekocht) maar deze vraag heeft me vaker beziggehouden. Het verschil tussen een clone en een echte kan ik niet bepalen. Volgens mij is het een echte (dat hoop ik althans) maar zeker weten doe ik het niet. Heb hem niet in een winkel gekocht maar via een kennis als tweedehands origineel.

Hoe kan ik controleren of de Tuner kapot is?

Groet.

Geplaatst:

in een ander draadje(http://www.sat4all.com/forums/topic/332605-na-zappen-naar-235-geen-beeld-meer-booten-lukt-niet-goed/?do=findComment&comment=2155147) geef je duidelijk aan dat het om een clone gaat.

je kreeg direct een reactie dat clone boxen niet ondersteund worden, dan begin je een ander draadje en laat de vermelding clone weg

om alsnog ondersteuning te krijgen.

dus nogmaals clone boxen worden niet ondersteund en btw. openpli ondersteund geen clone boxen

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Philip,

In het andere draadje heb ik clone tussen haakjes staan omdat ik niet 100% zeker weet of het om een clone gaat. Anders had ik de haakjes wel weggelaten.

Ik heb OpenPli dus zal het wel geen clone zijn... mooi, dan weet ik dus nu dat ik een echte heb.

Lees ook even mijn reactie op het bericht van Freak. Misschien wordt mijn twijfel dan wat duidelijker.

Niet iedereen heeft hetzelfde kennisniveau als jullie op dit vlak. Ik merk wel duidelijk dat je alles van deze materie af moet weten om een bijdrage te mogen plaatsen zonder meteen onderuit geschoffeld te worden. Ik dacht dat dit forum ook voor mensen was die er iets minder van af weten, maar wel kennis willen vergaren.

Met groet,

GdB

• Beheerder
Geplaatst:

Leden die de volgende keer leden gaan lopen afplassen omdat ze zich niet aan on ze regels houden, krijgen zelf een dikke waarschuwing. Daar hebben we hier moderators voor en om die te waarschuwen hebben we een 'Waarschuw ons!' knop onder ieder bericht.

Ik hoop dat ik duidelijk ben, want van sommige reacties hier zou ik als 'slachtoffer' ook stijve nekharen krijgen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...