Ga naar inhoud


Antenne uitrichten en decoder configureren - basis, voor beginneling


berna

Aanbevolen berichten


Bedankt Sprietje voor de uitleg ..

 

Ik woon niet in Rochefort maar ergens tussen Marche en Sankt-Vith dus wat meer richting Duitsland,  maakt dat nog een verschil of kan mijn mast loodrecht staan ?

Tijdens een van mijn pogingen had ik een goede kwaliteit op National Geographic, BVN en Discovery maar niets op de Vlaamse posten was dit dan Astra 19.2 ?

Ik ga nog straks eens proberen en als het niet lukt zal ik dan mijn vorige schotel terugzetten denk ik.  :(

 

Berna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste berna


Als je nog iets verder richting Duitsland woont, dan wordt de afwijking nog minder en dus helemaal te verwaarlozen. Je mast moet gewoon zuiver verticaal staan met een waterpas gemeten vooral als je de waterpas oostelijk of westelijk tegen de mast plaatst.
 

De zenderlijst van TvVlaanderen vindt je hier:

http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf

Dan kun je zelf zien welke zender er op de Astra 19,2 zit en op de Astra 23,5


Als jij de Astra 23,5 niet kunt ontvangen terwijl je wel de Astra 19,2 kunt ontvangen, dan heb je of de diseqc-instellingen niet goed staan of er staat iets in de weg, misschien die nieuwbouw?

Het kan ook zijn dat de schotel nog niet goed genoeg uitgericht is want de Astra 19,2 ontvang je makkelijker dan de Astra 23,5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...