Ga naar inhoud


flaschen ultimo probleem met afstand bediening


swa

Aanbevolen berichten


Ik heb sinds vanavond (4 mei) een dergelijk probleem met mijn afstandsbediening.

 

Open Pli 3,0 zit er al een tijdje op, en al een paar maanden niets ge-update of anderszins aangepast. Dus zomaar, zonder enige aanleiding, vreemd gedrag van mijn afstandsbediening. Scrollen door de zenderlijst blijft vaak steken, dan weer drie regels tegelijk, dan zelfs een regel terug ipv vooruit. Zenders selecteren met directe nummerkeuze; ook zeer onregelmatige werking. Door de menu's heen gaan is een crime; tig keer indrukken van OK heeft geen effect, dan opeens een ongewenst effect. Hetzelfde met up- en downtoetsen.

 

Uiteraard nieuwe batterijen erin, is altijd het eerste waar je dan aan denkt. Geen verbetering.

Het betreft een door leverancier extra geleverde AB, de "lange" dus, zonder toetsen. Pak ik de originele kleine AB (jaar lang niet gebruikt, maar wel nieuwe batterijen erin gedaan), dan dezelfde storing.

 

Wat kan het probleem zijn, en wat is de oplossing?

al een paar maanden niets ge-update??????

een software update doe je minstens een paar keer per week, wij doen dit zelfs dagelijks

ik zou beginnen met een software update te doen en zien wat het dan zegt

 

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom? je kan als alles je naar tevredenheid draait het ook zo laten, en pas als er ergens eens iets begint te haperen kijken of het met een update opgelost is.

 

Het is maar net waar je zin in hebt.

 

Omdat ik altijd nieuwsgierig ben doe ik het vrijwel dagelijks, maar niet iedereen heeft die aandrang.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, je zou het eventueel zo kunnen laten maar ik merk toch op bij mensen die al een hele tijd geen

software update gedaan hebben dat er toch van die kleine ongemakjes beginnen te komen die in

80% van de gevallen opgelost zijn door een software update te doen.

nu eerlijk gezegd doe ik het ook uit nieuwschierigheid om te kijken wat het pli team nu weer heeft

verbeterd of toegevoegd.

mijn advies; de box toch redelijk up to date houden anders mis je toch wel mooie dingen en het gaat

zeker de performance van de box ten goede komen

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh, als de receiver zo maar een probleem krijgt met de afstandbediening dan moet er toch iets anders onder de moterkap aan de hand zijn dan 't image en/of deze zijn updates.

 

is de receiver al eens ge-herstart via menu opties?

relevant is het vrije geheugen dat in zoverre wel eens kan afnemen door bepaalde plugins of softcams

hopelijk komt lennie nog met feedback.

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het blijft topic kapen, en een boom opzetten over wel of niet updaten heeft natuurlijk ook geen bal met afstandsbedieningsproblemen te maken. Aangezien de vraag van de topic starter is beantwoord gaat deze op slot.

 

Als Lennie inderdaad problemen heeft met de afstandsbediening dan gaarne een nieuw topic openen zodat het een beetje leesbaar blijft hier.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...