Con Geplaatst: 2 mei 2013 Geplaatst: 2 mei 2013 (aangepast) Vandaag was mijn verbinding, in tegenstelling tot afgelopen maanden zeer slecht. Ik gebruik een KPN-dongel zakelijk in mijn Fritz en sinds vandaag is mijn verbinding 7 keer compleet weggevallen (zie pingplotter bijlage, de grote gebieden) Maar wat nóg vreemder is dat ik elke 72 seconden een dip heb in de verbinding van precies 5 seconden. Ik houd dan weliswaar verbinding met de server maar het is wel erg lastig. KPN zakelijk gebeld of er wellicht werkzaamheden/storingen zijn en volgens mij hebben ze daar serieus naar gekeken, maar niet van dit alles. Dus mijn vraag herkend iemand dit uiterst frequent voorkomend karakter van 72 seconden en dan 5 seconden lang? Hier de kleine blokjes En hier de blokken met uitval tot gevolg. 2 mei 2013 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 4 mei 2013 Auteur Geplaatst: 4 mei 2013 Sorry voor mijn late reactie, geveld door griep. Ik heb geen notie waar ik dat kan vinden, wordt even googlen. Ook vandaag, op zaterdag, dezelfde trend. Zal dan wel niet aan de KPN liggen. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
pukje Geplaatst: 4 mei 2013 Geplaatst: 4 mei 2013 Kan ook zijn dat ergens bij jou een stoorsignaal is zoals tv transmissie systeem /xbee/zbee enz enz Dit probleem is moeilijk te traceren of je hebt een spectrum analyser
Con Geplaatst: 4 mei 2013 Auteur Geplaatst: 4 mei 2013 Ik ben een stapje verder, een prepaid erin gestopt en gaan met die banaan. Toen de KPN-dongel in mij pc gedrukt en kreeg daar een vreemde foutmelding, "WLAN-software niet geinstalleerd" Ik denk dat de dongel geen optimaal contact maakt met de usb aansluiting. Ga ik morgen verder onderzoeken. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 5 mei 2013 Auteur Geplaatst: 5 mei 2013 Het heeft niets te maken met de Fritz, de dongel vertoont op mijn pc hetzelfde gedrag in Pingplotter. Nog even een andere dongel geprobeerd met hetzelfde simmetje, geen verschil. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
theparasol Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Kortom: ligt toch aan de KPN. Neem de dongle maar es mee met een laptop naar een andere mast. Als het daar wel ok werkt zou ik gaan drammen dat ze jouw mast moeten fixen.
Con Geplaatst: 6 mei 2013 Auteur Geplaatst: 6 mei 2013 Beste theparasol, ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Ik heb gisteren nog even gemonitoord, immers zal op zondag weinig zakelijk verkeer zijn, precies hetzelfde. En, wat denk je vanmorgen, geen enkele spike, dip or whatever. Ondanks een zakelijk abo leiden ze je toch om de tuin en ben je zo maar 20 uur bezig met een onderzoek, en uit de lucht op je werkserver, lekker voor een thuiswerker. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 8 mei 2013 Auteur Geplaatst: 8 mei 2013 Het is toch weer iets anders. Omdat er geen verschil was tussen de dongel aan de pc en de dongel aan mijn router ben ik verder gegaan met de laatste. Ik heb contact opgenomen met Pingplotter opdat zij misschien het patroon zouden herkennen (iedere 70 sec, 5 sec dip, 24/7) Hun primaire vraag was om eerst even na te zien of er met het interne netwerk die 5 sec-dip voorkomt (was niet het geval) Dat was nog lastig een progje te vinden die iedere seconde lokaal een ping monitoort en dat grafisch weergeeft. Nu ben ik inmiddels, tijdens mijn zoektocht, een gadget; Ping Monitor tegengekomen en zo te zien geeft deze NIET aan hetgeen Pingplotter wel doet. Ik had altijd gedacht dat Pingplotter wel een stukje pro-gereedschap zou zijn, dit ga ik maar eens voorleggen bij PP. Ik weet inmiddels wel dat de laatste tijd er veel free software is bijgekomen om pingen grafisch vast te leggen. Wordt vervolgd. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beheerder Michel Geplaatst: 8 mei 2013 Beheerder Geplaatst: 8 mei 2013 Welke ping-monitor gebruik je precies, want er zijn er een stuk of 4. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: 8 mei 2013 Auteur Geplaatst: 8 mei 2013 Pingplotter-standaard gebruik ik als "betrouwbare" pingmonitor. Toen ik lokaal mijn ping op verzoek moest monitoren heb ik daarvoor MetaPing gebruikt, een wel heel aardig progje en ook nog gratis en duidelijk uiterlijk voor mijn doelstelling. Beetje spijt dat ik een jaar geleden een licentie heb gekocht van PP maar denk dat toen Metaping er nog niet was. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beheerder Michel Geplaatst: 13 mei 2013 Beheerder Geplaatst: 13 mei 2013 Maar je schreef in je vorige bericht: Nu ben ik inmiddels, tijdens mijn zoektocht, een gadget; Ping Monitortegengekomen en zo te zien geeft deze NIET aan hetgeen Pingplotterwel doet. Ik had altijd gedacht dat Pingplotter wel een stukjepro-gereedschap zou zijn, dit ga ik maar eens voorleggen bij PP. Over welke 'Ping Monitor' heb je het dan exact want er zijn er onder die naam minimaal 4 van verschillende aanbieders. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: 13 mei 2013 Auteur Geplaatst: 13 mei 2013 Ik kon geen screenshot maken van de Gadget, dus maar even van de site geplukt. En hier de realtime meting van zowel PingPlotter als MegaPing Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen