Ga naar inhoud


wat is een goede.zenderlijst ?


Aanbevolen berichten


Beste muppet

 

De beste zenderlijst maak je zelf, bijv. een favorietenlijst.

Ten eerste zet je daar alleen maar de zenders in waar je kijkrechten voor hebt.

Ten tweede zet je er zenders in die je interesse hebben.

Ik kan me voorstellen dat je geen enkele peuter, kleuter of kinderzender wilt zien enz.

Niemand anders kan beter een zenderlijst maken dan jezelf.

Nog een reden:

Stel je hebt het Familie-pakket SD. Hiermee ontvang je maar enkele HD-zenders bijv. Ned.1, 2, 3HD, Eén HD, Canvas HD,Ketnet HD enz. Als je voor de SD-volgorde kiest, dan staat deze HD-zenders een flink stuk verderop. Dat wil je natuurlijk niet. Je wilt dan wel beginnen met Ned 1 HD, Ned 2 HD, Ned 3 HD, RTL 4 SD, RTL 5 SD enz.

Zo kun je bijv. alle nieuwszenders, muziekzenders en sportzenders bij elkaar zetten of er zelfs meerdere favorietenlijsten van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. De beste zenderlijst is die van me zelf. Die heb ik geheel naar eigen behoefte gemaakt. Zo is er een favorietenlijst voor mijn vrouw met franse zenders en ik interesseer me meer voor nieuws en economie. Dus die zitten in een andere favorieten lijst.

De kant en klare zenderlijsten op dit forum zijn een leuk initiatief, maar ik heb er niets aan.

 

Dus ook mijn advies: laat je ontvanger een automatische scan doen of ga met behulp van Lyngsat e.d. voor jouw interessante transponders af en zet ze per hand in je ontvanger. Daarna de zenders in aparte ordners stoppen, eventueel ombenoemen en dan maandelijks of wekelijks bijhouden want er veranderd veel. Dit is het makkelijkst met een settingseditor die voor je ontvanger geschikt is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

de beste maak je zelf... ;)

klopt, als je ook enkele aspecten als voorwaarde neemt...

liefst geen dubbele items opnemen (dus niet zender a in bouqet II en ook in bouqet IV)

liefst de services in groepen (bouqetten) waar ook de epg ingeladen wordt voor die services (dus niet te veel mixen)

dat levert ook een betere onderverdeling op als je per nummer zapt

 

de mix bouqetten met van alles en nog wat van diverse providers en over transponders en satelliet posities verdeeld zijn trage zappers.

ciao

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ik had er al 1 zelf gemaakt maar denk vraag toch even misschien is er wat beters

Ronswold ik.heb een vu+

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ik had er al 1 zelf gemaakt maar denk vraag toch even misschien is er wat beters

Ronswold ik.heb een vu+

Je zou deze is kunnen proberen, http://www.sat4all.com/forums/topic/332297-kanalenlijst-hans-12-april-2013/ en anders deze http://www.sat4all.com/forums/topic/332617-enigma2-settings-130e192e235e282e-mei-2013/ en zo zijn er nog een paar...suc6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SATALFA,

die kan niemand over het hoofd zien... ER IS EEN SETTINGS subforum

 

Muppet, dat is mooi dat je er zelf een hebt.

Of je iets aan de opmerkingen had/hebt is daarmee onduidelijk en erg discutabel.

Maar Onduidelijk is ook of anderen die hun eigen lijsten maken er iets aan gehad hebben.

 

we horen en/of zien de feedback wel....!

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...