Ga naar inhoud


hoe de coax kabels (switch) wegwerken/organiseren


haramo

Aanbevolen berichten

Hey

 

Ik heb eindelijk mijn triax 88 geïnstalleerd met de inverto black premium, dus was zo makkelijk,had geen enkele moeite om te richten om astra 1 te vinden, en de rest was zo goed als automatisch al in orde.

 

Nu alleen nog de kabels.

 

Als ik de volgorde op de swich volg zoals hier op forum een werd meegedeeld (universeel houden), heb ik op  nr 1 de 19.2° gezet, op nr 2 de 23.5° en nr 3 (momenteel leeg) en nr 4 de 13°.

 

dus ik heb nu 3 kabels en de 4e kabel steekt in het midden van de switch.

 

in de klem heb ik 19.2°, links ervan (als je naar de schotel kijkt) de 23.5° en recht van de klem de 13°.

 

de kabels gaan van de LNB's parralel voor even maar dan kruisen ze, niet mooi hé. 

 

Op de foto van het onderwerp: 

Triax 78 met Multiblock 4 lnb's plaatsen....duidelijke uitleg met foto's

 

zie je niet echt hoe de kabels worden netjes weggestopt.

 

Ook heb ik plaats om in de arm een kabel te trekken (twee zelfs).

 

ik dacht om de hoofdkabel daardoor te trekken dan buigen onder de arm en zo naar de switch, maar mag de kabel wel gebogen worden? ik denk dat ik zo de weerstand wijzig van de kabel.

 

En hoe kan ik die kruis wegwerken? sowieso zijn mijn kabels iets te lang, misschein ook daarover een advies hoelang de kabels naar van de LNB naar de switch moet zijn?.

 

en op de foto van het genoemde onderwerp, zie je dat de kabels, getrokken worden aan de kant van de LNB's, alé, zo lijkt het toch is dat niet slecht? want veel druk wordt nu op de LNB aansluiting gedaan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou de coaxkabels niet door de lnb-arm voeren. Dan krijg je zo’n scherpe bocht in de kabel. Als je het niet mooi vindt om ze met tirewraps onder aan de lnb-arm vast te zetten, dan kun je ook een geschikte kabelgoot van ongeveer 25cm lang aan de onderzijde van
de arm bevestigen waar alle kabels doorheen kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu eens een goede tip en oplossing!!.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kabelgoot eigenlijk iets te lang getekend. Ik schreeft daarom al dat een stuk kabelgoot van ongeveer 25cm een goede lengte is voor een Triax 88. Dan hoeft de kabel niet zo’n scherpe bocht omlaag en weer omhoog te maken.


Als je de diseqc-switches voldoende ver omhoog tegen de paal zet, dan heb je altijd nog voldoende coaxlengte over om later eventueel de coax opnieuw aan te snijden zonder dat je kabel dan te kort wordt. Door de switch dan 5cm te laten zakken, heb je voldoende lengte voor zowel de kabels naar de lnb’s als de kabels die naar binnen gaan om die iets in te korten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, ik heb de kabels zonder goot vastgelegd, en heb de switch op dezelfde hoogte gezet als op jouw foto te zien, en de kabel iets extra lang genomen aan de andere uiteinde waar ze op de lNB vast komen te zitten.

 

Heb met een speciale tang de aansluitingen vastgemaakt aan één uiteinde van de kabels en deze zitten nu allen vast aan de switch, nu heb ik geen kabelgoot goot gebruikt maar de kabels onder de arm geplaatst. met strips. zo lijken ze onzichtbaar.

 

Maar nu ben ik met de multiblock houder bezig, ik krijg de LNB (inverto black premium erin,maar als ik het tweede stuk erop wil koppelen dan lukt me dat niet. Koppel ik eerst het tweede stuk aan de ring vast dan krijg ik de LNB er niet in

 

wat doe ik fout? zie foto voor de ring en lnb en het stukje

post-52962-0-94177500-1368211912_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

never mind heb het gevonden.

 

je moet zowel LNB als dat stukje beide vastnemen en op hun plaats zetten en LNB erin schuiven dan lukt het.

 

Maar nu, hoe krijg je die ring op die houder? ik krijg 'm er een beetje in maar kan 'm niet verschuiven helemaal naar binnen? zit maar aan de rand maar krijgt 'm niet verder ingeschoven??? pfff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je niet de allerhandigste knutselaar bent want ik heb nog nooit van iemand gehoord dat hij
zijn lnb’s niet in de klem kon krijgen en op de rail gemonteerd kreeg.

Ik begrijp je problemen niet. Het is wel handig voordat je de lnb met klem op de rail plaatst, de skew al ongeveer goed te zetten want eenmaal alle lnb’s op de rail gemonteerd, kun je de klemschroef niet meer los zetten om de lnb te verdraaien. En zet ze meteen ongeveer in het midden van hun axiale verplaatsing.

post-60869-0-61785300-1368214745_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja ik ben iemand die achter een bureau werkt misschien daarom?

 

Maar ik ben het aan het leren hé.

 

Ik heb de lnb al in de klem dat heb ik al gevonden ( op mezelf, niet slecht hé :-) ) maar ik krijg de ring niet volledig in de rail. Dat schuift niet, zit gewoon vast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat inderdaad te doen, olie ofzo, maar  meen je dat? of zijn we nu allen in een grappige buit vandaag :-)

 

maar echt, ik volg de handleiding, en daar staat het makkelijk afgebeeld, ik doe hetzelfde maar krijg de ring er niet in geschoven... fabrigace fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeker wel ik heb het hier ook eens gehad met een houder

boter of slaolie

als je geen spuitbus met b40 bij de hand hebt

alles werkt als het maar wat smeert

en dan eff flink doorduwen tot ie over dat punt is dan schuif je hem zo verder

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...